hey iedereen,
nou heb ik een hele set van alpine voor de voordeuren alpine composet, achterdeuren gewone en voor de toekomstige hoedenplank ovale speakers.
alleen nou heb ik een probleempje want wou het aansluiten op de bedrading die er lag maar dan doet het helemaal niks, maar de rare standaard speakers wel
maar er zit een soort stekker aan de speaker verbonden die precies aan de stekker van de standaard bekabeling past die door de hele deur loopt.
moet ik nou allemaal nieuwe speaker draden trekken of is het makkelijker op te lossen want zag wel een how to van zoiets maar weet niet of het met dit te maken heeft
dit is de link http://www.323fclub.nl/forum/viewtopic.php?t=9420
greets brian
deurspeakers veranderen ba
Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden
Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
-
- Novice
- Berichten: 626
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 3:05 pm
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
-
- Newbie
- Berichten: 71
- Lid geworden op: ma 22 sep, 2008 10:53 pm
- Contacteer:
Het zou in principe moeten werken lijkt me tenzij er door een vorige eigenaar aan "gehobbiet" is.
De standaard kabels zijn meestal niet zo dik daarom dat het op zich geen kwaad kan om zelf even kabels te trekken.
Je kunt het doen zoals de F.A.Q die je zelf al vond al doe ik het zelf anders.......
Ik haal de gehele connector uit de stijl en boor aan de buitenkant in de ronding door zowel de binnen als de buitenconnector heen zonder deze los te halen waardoor je gelijk 1 gat hebt om de kabel door te halen
Ben hier wel heeel voorzichtig mee dat je geen contact maakt met een van de aansluitingen in de connector.. vandaar in 1 van de rondingen aan de buitenkanten dat gaat het makkelijkst en het minste risico
De standaard kabels zijn meestal niet zo dik daarom dat het op zich geen kwaad kan om zelf even kabels te trekken.
Je kunt het doen zoals de F.A.Q die je zelf al vond al doe ik het zelf anders.......
Ik haal de gehele connector uit de stijl en boor aan de buitenkant in de ronding door zowel de binnen als de buitenconnector heen zonder deze los te halen waardoor je gelijk 1 gat hebt om de kabel door te halen
Ben hier wel heeel voorzichtig mee dat je geen contact maakt met een van de aansluitingen in de connector.. vandaar in 1 van de rondingen aan de buitenkanten dat gaat het makkelijkst en het minste risico
Mazda 323 BJ 2.0i Sportive '01
-
- Master
- Berichten: 2094
- Lid geworden op: zo 28 jan, 2007 6:23 pm
- Auto: 323F BG '92
- SYC/ Wie is wie-topic: 29722
- Contacteer:
Het gaat wel hoor met de standaard draden, en dan achter de radio ook ff de goeie bij elkaar vissen zodat je erachterkomt welke waar hoort (bij mij was alles afgeknipt toen)
Heb zelf nu in alle 4 de deuren gewoon nieuwe speakerdraad gelegd
Niet alleen omdat ik naar de versterker toe wilde, maar ook gewoon dat ik zeker wou zijn van beetje kwaliteit (draden zijn dun en oud dusja)
Feite redelijk simpel te doen ook
Heb zelf bij de voordeuren ze eruit gelicht (met 2 man ff doen) en dan in de connectors een gaatje geboord in de rondingen en daar t draad door en t zwikkie weer terug gestoken
Achterdeuren kun je zo bij de connectoren om eruit te halen en draden te trekken, dus kunnen die deuren blijven zitten
Heb zelf nu in alle 4 de deuren gewoon nieuwe speakerdraad gelegd
Niet alleen omdat ik naar de versterker toe wilde, maar ook gewoon dat ik zeker wou zijn van beetje kwaliteit (draden zijn dun en oud dusja)
Feite redelijk simpel te doen ook
Heb zelf bij de voordeuren ze eruit gelicht (met 2 man ff doen) en dan in de connectors een gaatje geboord in de rondingen en daar t draad door en t zwikkie weer terug gestoken
Achterdeuren kun je zo bij de connectoren om eruit te halen en draden te trekken, dus kunnen die deuren blijven zitten
Before: BG '93 / BA '95 / VW mk3 '96 / BG '91 / VW mk2 '86
02-04-2010 - 28-06-2011 Mazda 323F 1.6i 16V 1992
28-05-2011 - heden Mitsubishi Galant 2.0 GLXI 1997
02-04-2010 - 28-06-2011 Mazda 323F 1.6i 16V 1992
28-05-2011 - heden Mitsubishi Galant 2.0 GLXI 1997
-
- Rookie
- Berichten: 248
- Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 5:03 pm
ook heb ik gemerkt dat de originele speakerfiches op de kabels echt BRAK gemonteerd zijn! aangezien ikzelf als multimedia elentrieker werk vond ik dit echt niet kunnen(FOEI MAZDA!!!!!!!!)
heb dan ook maar zelf kabels getrokken! voor meer info hierover(simpel is het niet he! zeker voorste deuren niet!) mag je altijd even pm'en!
ik heb trouwens ook mijn speakerkabels in men dak ingewerkt om 100% storingsvrij te werken(alle kabels appart! stroom rechts onder, signaalkabels links onder en speaker kabels links+rechts in men dak!)
maar toch vind ik het ZEER bizar dat uw originele speakers WEL spelen en uw andere niet..... da klopt toch niet? :p
heb dan ook maar zelf kabels getrokken! voor meer info hierover(simpel is het niet he! zeker voorste deuren niet!) mag je altijd even pm'en!
ik heb trouwens ook mijn speakerkabels in men dak ingewerkt om 100% storingsvrij te werken(alle kabels appart! stroom rechts onder, signaalkabels links onder en speaker kabels links+rechts in men dak!)
maar toch vind ik het ZEER bizar dat uw originele speakers WEL spelen en uw andere niet..... da klopt toch niet? :p
-
- Master
- Berichten: 2398
- Lid geworden op: di 26 dec, 2006 9:41 pm
- Auto: Demio / Micra
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Accucore schreef:ik heb trouwens ook mijn speakerkabels in men dak ingewerkt om 100% storingsvrij te werken(alle kabels appart! stroom rechts onder, signaalkabels links onder en speaker kabels links+rechts in men dak!)
heb je er al eens bij stilgestaan dat je chassis, de massa van je stroomcircuit, ook een geleider is. Met andere woorden, heel leuk maar totaal overbodig omdat de storingsgevoeligheid niet echt minder is op je dak. Je zit wel minner dicht op computer en brandstofpomp welke de potentieel meest grote stringsbronnen zijn maar daarvoor hoef je niet de bekabeling langs je dak te leggen.