[BG] CV werkt niet

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Plaats reactie
Nick85
Newbie
Newbie
Berichten: 61
Lid geworden op: di 28 mar, 2006 11:04 am

[BG] CV werkt niet

Bericht door Nick85 »

Mannen (en vrouwen?),

Ik heb sinds enkele weken een BG en heb er redelijk wat aan geklust, maar ik kwam erachter dat er (naar mijn weten) af fabriek centrale deurvergrendeling op zit. Echter werk deze niet en ben ik dus eens gaan kijken hoe dat kwam....
Het zit zo, er zit naar mijn weten ook alarm in (denk later ingebouwd) en die is geplaatst links achter het motorblok. Daar lag dus ook de stekker los... Aangesloten...en alle deuren sprongen open om de bestuurdersdeur na..
Bij de bestuurdersdeur was de kabel niet aangesloten, maar dat kan ook niet omdat de stekkers van elkaar verschillen... de stekker van de kabel is 3 aderig en de stekker van de CV is 2 aderig (dit moet ik nog even checken of dit klopt).

Weet iemand wat hier aan de hand is... verkeerde CV bij bestuurdersstoel? Wie weet hoe ik kan controleren m.b.v. de 3 aderige kabel of het geheel nog wel werkt?

(zal wel even wat foto's maken, maar dat zal pas donderdag worden denk ik... auto staat bij garage)
thegreenhornet
Novice
Novice
Berichten: 337
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 6:56 pm

Bericht door thegreenhornet »

Hoi,

Ik ben nu zelf mijn CV aan het aanpassen om een afstandbediening te gebruiken. Het is echter zo dat bij de BG origineel geen CV motor zit bij de bestuurdersdeur dit omdat de CV werdt geopend door de sleutel hierin te steken.

Als je bijv. een afstandbediening wilt gebruiken zul je waarschijnlijk dus een extra cv motor van de sloop of dergelijke moeten halen.

Hoe het exact zit met bekabeling weet ik ook niet helaas, dit ben ik nog aan het uitzoeken.

Succes met je F.

grtz,

Remco
Now a proud owner of a 1.8 BA with airco :D
Druk aan het verbouwen... 17"Momo velgen :D
Afbeelding
Nick85
Newbie
Newbie
Berichten: 61
Lid geworden op: di 28 mar, 2006 11:04 am

Bericht door Nick85 »

Ah ok,... ja ik ben bang dat het dus op afstandsbediening was aangesloten en dat ik dus de afstandsbediening niet heb...
Nu is ook wel het feit dat ik helemaal geen alarm wil, dus ik wil gewoon weer de originele CV aangesloten hebben....
Alex400
Expert
Expert
Berichten: 1524
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 6:56 pm

Bericht door Alex400 »

Nick85,

De CV motortjes zijn orgineel 2 aderig. (rode en groene draad)
Vaak later ingebouwde zijn 3 of 5 draderig. (hoofd motortjes)

Orgineel heeft de bestuurderzijde GEEN motortje.
En wordt de CV aangestuurd door middel voor een schakeling vanaf
de bestuurderskant. (zit in het slot)

Een alarm zit meestal op een kastje dat dus je CV motortjes aanstuurd. Standaard zijn er 2 draadjes die uit het alarm kastje komen en naar de CV aanstuur unit gaan.

Mijn advies is, koop gewoon een universeel setje. Kost 30 euro en gaat nog jaren mee. Ik wil je eventueel wel helpen ofzo
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Bericht door @PM »

Als je het toch origineel wilt hebben: vanaf het slot in de bestuurdersdeur loopt als het goed is ook een 3-polige stekker, als je deze aansluit op de stekker in de kabelboom van de deur zou het goed moeten zijn (tenzij er nog meer met de bedrading is geknoeid uiteraard).

Indien deze er niet zit, is je slot mogelijk een keer vervangen door een exemplaar van de sloop waar CV niet is voorzien.

Voor de goede orde: met het slot bedoel ik dat geval wat om de beugel in de B-stijl haakt als je de deur dicht doet, niet het cilindertje waar je de sleutel in steekt.
OO≡≡V≡≡OO
Plaats reactie