Close

Cookies

This website want to store cookies on your computer, do you agree? Accept Decline

Login with a social network

Login to this site using your facebook, google or twitter account. It is very easy, click on a icon to start.
Go to the homepage


GT Onstekingsprobleem

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.
Forum rules
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]

GT Onstekingsprobleem

Postby Mr. Ali » Mon 04 Mar 2013, 23:21

Beste Mazdavrienden,

Sinds begin december weinig aanwezig geweest wegens mijn verblijf in Oostenrijk, zoals velen wel weten. Wel gelezen, weinig tijd gehad ook te posten. Maar bij deze nog een beroep op jullie, ik kom er niet meer uit..

In november heb ik een gereviseerde GT motor in mijn BA gehangen en die heeft 5000km probleemloos goed gereden. Enige was dat hij slecht starten wilde..maar eenmaal gestart was het daarna vol gas blazen. Eerst was starten koud slecht, warm goed, maar werd steeds slechter en ook warm wilde hij slecht starten.. totdat hij zei..zoek het maar uit en wilde niet meer starten.

Lucht is geen probleem, dat heeft ie, benzine is ook geen probleem want dat heeft ie ook. Compressie is ook geen probleem, want toen ie reed, reed ie met goed vermogen en er is geen tot amper olieverbruik. Accu is nieuw, maar paar keer leeg geweest. Maar ook dat kan het niet zijn, startkabels ook geprobeerd..

Vonk van de bobinekabel naar de verdelerkap was zwak, dus toen heb ik geprobeerd.. (helaas zonder resultaat):
- Nieuwe bobine
- Nieuwe ontstekings module (ignitor)

Daarna alles wat met de ontsteking te maken heeft los gehad, schoongemaakt, gepoetst, etc, en weer terug gemonteerd. Helaas niet het resultaat dat de motor aan sloeg, wel was de vonk naar de verdelerkap veel beter en zou voldoende moeten zijn. Maar toen deed ie nog niets..

In de tussentijd heb ik er 3 monteurs bij gehad, waarvan een voormalig Mazdamonteur, alle 3 snapte ze er niets meer van. En ik helaas ook niet.

Toen heb ik vervangen, ondanks dat het slechts 5000km oud was:
- Rotor
- Verdelerkap
- Bougies
- Bougiekabels

Daarna starten, en aanspringen (wel nog steeds zoals eerder, met enige moeite). Ik juichen en blij natuurlijk. Ik een week lang rond gereden..

Maar toen sloeg het noodlot weer toe, bij het parkeren begon de motor te stotteren en sloeg ie af. Gelukkig stond ik al op de goede plek, maar daarna wilde ie weer niet starten.

Eigenlijk de gehele onstekingstrein is geheel nieuw, alleen een condensatortje niet. Maar nog steeds geeft ie geen vonk vanaf de bobine die voldoende is, vonk is er wel, maar te zwak. Contact maakt de bobine, alles is op het chassis kaal geschuurd en stevig gemonteerd. En na de bobine is alles mechanisch..er zitten geen sensoren o.i.d. meer tussen.. toch??

Waar ik wel mijn vraagtekens bij heb is het feit dat ik op de witte stekker op de bobine ongeveer 9V meet, en niet de 12V accuspanning die logisch zou lijken. Op die stekker zit een + draad (die heb ik zelf getrokken vanaf het dashbord, want die zit niet standaard in de BA, maar die komt origineel bij een relais vandaan en wordt verder niet onderbroken). De - op die stekker komt bij de onstekingsmodule vandaan. Meet ik die beide draden krijg ik 9V, meet ik echter de + van die stekker op de accu minpool heb ik wel accuspanning. Kortom, de + draad is in orde maar wellicht de - draad van de onstekings module niet. Ik heb Chris gevraagd, en hij heeft dezelfde resultaten..maar dat is ook zelfbouw van ons..

Weet iemand hier meer over?

Daarnaast vraag ik me af wat de onstekings module zelf precies doet, die heeft een draad van / naar de ECU, een massa en een draad richting diagnose, toerenteller en bobine..

Weet iemand hier meer over?

De laatste onderdelen die ik kan verzinnen die er wellicht iets mee te maken hebben zijn de ECU en de verdelerunit (op het blok, waar de verdelerkap op zit).

De ECU werkt want hij spuit benzine in, en de ontsteking regelt ie niet. Alleen blijft mysterieus wat de draad van de ECU naar de ontstekings module doet..

Weet iemand hier meer over?

Daarna de verdelerunit, die geeft het toerental aan de ECU door, maar verder doet het ook iets met de ontsteking..toch?

Weet iemand hier meer over?

Van de laatste twee zou het onlogisch zijn als daar het probleem ligt, want die hebben er (A) volgens mij weinig mee te maken, en (B) daar heb ik niets mee gedaan toen hij het een kleine week wel weer deed..

Als laatste vraag ik me nog af, of er nog vergeten massa's zijn die ik kan nakijken behalve de fysieke ontstekingsonderdelen zelf?

Weet iemand hier meer over?

Ik hoop dat iemand het verhaal wil lezen en er iets zinnigs over kan zeggen..

Alwin

Last edited by Mr. Ali on Mon 04 Mar 2013, 23:38, edited 1 time in total.
1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!

Postby Jaggo » Mon 04 Mar 2013, 23:27

Je mag wel even langskomen en dan kunnen we er met zn 2en er es even naar kijken, je ziet niet zo gek ver bij me vandaan ...............
Kunnen we hem wel even aan de testkast hangen en eventueel aan de scoop.
  • User avatar

  • Newbie
  •  
  • Car: mx5
    30Posts


Postby Mr. Ali » Mon 04 Mar 2013, 23:39

Jaggo wrote:Je mag wel even langskomen en dan kunnen we er met zn 2en er es even naar kijken, je ziet niet zo gek ver bij me vandaan ...............
Kunnen we hem wel even aan de testkast hangen en eventueel aan de scoop.


Hee dat is tof van je, maar probleem (A) is dat de auto niet rijdt en ik dus nergens langs kan komen.. En probleem (B) is dat ik in Oostenrijk woon, en niet meer in Nederland.. Woon ik dan nog steeds dichtbij? :P

1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!

Postby pop-i » Mon 04 Mar 2013, 23:48

hey man GRRRRRRRRR dacht dat het opgelost was. maar niet dus.

Heb je heb al eens uitgelezen met een ledje??? want de diagnostesbox is ongewijzigd want daar hebben we niks aan gedaan dus zou mogelijk moeten zijn om hem uit te lezen.

misschien dat je daarmee wijzer word.

Grrrrr baal der van dat ik je hiermee niet meer kan helpen dan de dingen die ik heb gedaan.

Die gtx is op exact zelfde manier aangesloten en nu ik een nieuwe accu heb start en loopt hij prima :P

Hoop dat je het snel gevonden krijgt kerel!!!

Image

Postby Mr. Ali » Tue 05 Mar 2013, 00:52

Nee, tijdelijk opgelost dus..maar niet meer..zoals je kan lezen :(

Mja, meedenken is het enige wat je kan doen..en jij weet er het meeste van hier omdat we het samen gefixed hebben..twee keer..hetzelfde met de jouwe..dat maakt het ook zo frustrerend.. :) Maar wie weet schiet iemand anders nog wat te binnen..

Met een ledje nog niet geprobeerd, omdat er zoveel veranderd is etc. vertrouw ik daar eigenlijk niet meer op..of denk jij dat het nog zou moeten werken? Weet ook niet precies hoeveel info ik daarmee zou kunnen inwinnen als alles nog werkt..?

1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!

Postby pop-i » Tue 05 Mar 2013, 01:09

Nou we hebben helemaal NIKS verandert aan de kabelboom zelf.
alleen wat dingen die ontbraken anders aangesloten (zoals die draad naar de bobine)
daarom denk ik wel zeker dat de diagnoste nog moet werken want bij mijn weten is tussen die verbindingen niks verandert. we hebben alleen maar een verloopstekker gemaakt naar de auto toe.
maar de diagnoste geeft volgens mij geen fouten aan van de auto of zo.
die is puur voor de motor.

Hij krijgt die signalen van de ECU en daartussen is niks verandert.
Ik zou het in ieder geval proberen kerel. wie weet is het een totaal ander dingetje zoals een sensor of zo waardoor hij alles niet meer helemaal snap weet jij veel. (blijven wel mazzie's he ;) )

Maar baat het niet schaad het niet zou ik denken.

Image

Postby Brutus » Tue 05 Mar 2013, 10:28

Misschien heeft het totaal niks met jouw probleem te doen.
Maar zou het kunnen dat je een massa probleem heb?

Ken mijn namelijk iets herinneren van vroeger in de garage(werkte).
Ook iemand zo iets vaags had als probleem, en bleek uit eindelijk in de massa te zitten. Zat niet goed of goed vast, aangetast. exact weet ik het fijne er niet meer van. Maar je zou altijd eens kunnen kijken.
Succes man, hoop dat je het opgelost krijgt.
  • User avatar

  • Novice
  •  
  • Car: 323f BA 1.8i '94
    562Posts
    17 Afbeeldingen
    { USER_FROM }Veghel

Image.

B.A.S Brutus Auto Service(hulp nodig!! ik kan je helpen)

Postby pop-i » Tue 05 Mar 2013, 12:33

Das ook een goeie tip ja

@ali al een extra massa getrokken?

Image

Postby @PM » Tue 05 Mar 2013, 13:10

Massa van het motorblok controleren/extra erbij leggen kan zeker geen kwaad.

Verder een paar andere ideeën waar je wellicht iets mee kunt:

Zelf heb ik een keer gehad dat er een slechte verbinding in 1 van de stekkers op/bij de bobine zat. Helemaal groen uitgeslagen. Hierdoor haperde de motor soms. Opvallend symptoom daarbij was (daarom wist ik ook al snel waar ik moest zoeken) dat de toerenteller naar nul viel. Stekker schoongemaakt en geen problemen meer. Al was dat niet afhankelijk van koude/warme motor.

Andere mogelijkheid: Grimmie heeft ook problemen gehad met de ontsteking: auto kapte er na een half uur mee, even afkoelen en dan deed-ie het weer een tijdje. Ook niet helemaal hetzelfde, maar aangezien je verder alles al zowat geprobeerd hebt... Was bij hem iets met de ontstekingsmodule die achter de verdeler zit. Schijnt uit 2 delen te bestaan dus opletten dat je alles vervangt. Zoiets herinner ik me tenminste, voor het fijne ervan moet je maar even een PB naar Grimmie sturen.

Als er iets moet worden nagekeken/gecontroleerd/doorgemeten bij een originele GT, roept u maar. Ik heb ook alle schema's. Ik zal iig ff naar die 9V van jou kijken.
  • User avatar

  • Clublid
  •  
  • Car: GT³ 7L 14C 48V 499PK
    4522Posts
    0 Afbeeldingen
    { USER_FROM }Andijk

OO≡≡V≡≡OO

Postby Mr. Ali » Tue 05 Mar 2013, 18:35

@ pop-i: Daar heb je wel gelijk in, ga ik nog wel proberen..echter heb ik hier nu momenteel geen ledje o.i.d..ga ik wel ff fixen.

@ Brutus: Iets zegt me dat het goed een massaprobleem kan zijn..

@ @PM: Die stekker op de bobine is goed, die heb ik dagelijks in m'n handen. ;) Wel zou ik het heel tof vinden als je die stekker even zou willen doormeten, en zou willen doorgeven wat jij voor spanning krijgt (en wat je accuspanning is). Die 9V moet haast wel te weinig zijn..maar waar komt het probleem vandaan dan..

Vandaag massa's los gehad en gepoetst. Namelijk..
- Vlakbij de accu minpool zit er een massa van de accu aan het chassis.
- De motormassa vlakbij de olievuldop aan het ophangoog.
- De beide massa's op het thermostaathuis.

Drie van de vier waren goed vies, schoongemaakt, opgeschuurd etc, en weer terug gemonteerd. Maar het heeft niet geresulteerd in een startende auto.. Ben ik nog een massa vergeten? In de handleiding die ik heb (GTR) kan ik niet veel meer vinden..weten jullie nog wat?

1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!

Postby Mr. Ali » Tue 05 Mar 2013, 18:37

Chris..waar heb jij ook alweer die extra massa getrokken?

Motor - Chassis
Motor - Accu
Accu - Chassis

Die laatste toch?

1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!

Postby @PM » Tue 05 Mar 2013, 22:34

Volgens mij zat mijn groen uitgeslagen stekkertje in de connector op de ontstekingsmodule (als ik denk dat dat het is, ik bedoel datgene dat in onderstaand schema staat aangegeven als "igniter").

Ik heb ff gemeten:
accuspanning: 12,54V
blauwe (dikke) draad naar accu-min: 12,25V
geel/blauwe (dunne) draad naar accu-plus: 12,08V
over de stekker gemeten: 11,80V, dus ruim meer dan die 9V van jou.

Wat ik ook zag: er zit vlakbij die witte stekker een zwarte stekker met een beetje typische vorm met een zwart/groene draad, deze komt uit hetzelfde kabelboompje. Als ik zo in het schema kijk, wordt die draad met een stippellijntje aangegeven met een lusje aan het begin en eind. Ik kan geen betekenis vinden voor dit type draad, maar het lijkt wel alsof het een extra draad is die parallel loopt aan de geel/blauwe draad. En het is de zwart/groene draad die aan de massa hangt volgens het schema; de geel/blauwe gaat alleen naar de toerenteller en de diagnose. Nu heb ik deze stekker ook even los getrokken en dan meet ik nog steeds 11,8V over die witte stekker, maar wellicht is er sprake van een combinatie van factoren. Of die stekker is wéér wat anders, want die staat niet in het schema.

Onderstaande links vormen samen één schema (ik heb geen A3-scanner ;) ), let op: er zit een kleine overlap in.

http://i46.tinypic.com/s1ro06.jpg
http://i50.tinypic.com/ffd1zd.jpg
  • User avatar

  • Clublid
  •  
  • Car: GT³ 7L 14C 48V 499PK
    4522Posts
    0 Afbeeldingen
    { USER_FROM }Andijk

OO≡≡V≡≡OO

Postby pop-i » Tue 05 Mar 2013, 23:11

Mr. Ali wrote:Chris..waar heb jij ook alweer die extra massa getrokken?

Motor - Chassis
Motor - Accu
Accu - Chassis

Die laatste toch?


van de bak naar het chassis

Image

Postby Mr. Ali » Tue 05 Mar 2013, 23:29

@ @PM: Top thanx! Dat die stekker en de bobine accuspanning nodig hebben lijkt heel logisch, ondanks dat Chris dat ook niet heeft.. Dat in combi met massa moet haast wel het probleem zijn.. Morgen verder kijken en mischien zelf wat nieuwe massa's trekken..

Rare is wel dat de massa van het primaire bobine circuit over de igniter loopt.. toch? Zie ik dat goed? Die stekker is trouwens ook in orde.

@ pop-i: Is ook zo, jou accu ligt achterin ..

Ben ik naar jullie idee trouwens nog een belangrijk massapunt vergeten schoon te maken vanmiddag?

1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!

Postby @PM » Tue 05 Mar 2013, 23:36

Tja geen idee, zal vast ergens goed voor zijn. Ik weet ook niet wat die igniter precies doet, dus kan er weinig over melden helaas.

Succes! Als je nog meer info nodig hebt lees ik het wel weer.
  • User avatar

  • Clublid
  •  
  • Car: GT³ 7L 14C 48V 499PK
    4522Posts
    0 Afbeeldingen
    { USER_FROM }Andijk

OO≡≡V≡≡OO

Postby Sparkle_ » Wed 06 Mar 2013, 14:13

Off Topic
Gewoon een Focus Diesel kopen, die hoest 5x keer en start dan meteen.
:duim:
  • User avatar

  • Guru
  •  
  • Car: FBA1.8T / Focus2
    4768Posts
    0 Afbeeldingen
    { USER_FROM }Arnhem

Image

Postby Mylo2010 » Wed 06 Mar 2013, 20:27

Ik had laatst een nieuwe rotor en verdelerkap van brezan op mijn bg gemonteerd.
Liep ie 2 weken prima en vervolgens sloeg ie af en niets meer....
Vriend van me gebeld hts autotechnicus.
Die zei tegen me: aha slechte imitatietroep verdeler en rotor.
Gewoon ff goeie bestellen van bosch ofzo.
Ik baalde wel want was zonde van de 30 euro, maar nu doet ie weer zoom zoom! Suc 6!
:rock:

Got to love pop-up headlights!
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 121 1.3
Mazda 323F BA 1.5
Mazda 6 GG 2.0
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 323F BG 1.8 GT

Postby Mr. Ali » Wed 06 Mar 2013, 22:43

@PM wrote:Tja geen idee, zal vast ergens goed voor zijn. Ik weet ook niet wat die igniter precies doet, dus kan er weinig over melden helaas.

Succes! Als je nog meer info nodig hebt lees ik het wel weer.


Ik heb vandaag alle mogelijke massa's los gehaald, tegelijk, die iets met de voeding van de bobine te maken kunnen hebben..te weten:

- Beide massa's op het thermostaathuis
- Stekker van de igniter
- Stekker van de condensor
- Stekker van de mysterieuze 'zwarte/groene' kabel die als aftakking van de massa van de bobine loopt

Maar met alles los veranderde het voltage op de witte stekker niet. Pop-i & @PM, zouden jullie eens kunnen kijken waar volgens jullie die massa vandaan komt? Want dat moet ergens anders zijn..anders had ik niet nog steeds mijn 9V..

Morgen weer verder zoeken..

1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!

Postby Mr. Ali » Wed 06 Mar 2013, 22:45

Mylo2010 wrote:Ik had laatst een nieuwe rotor en verdelerkap van brezan op mijn bg gemonteerd.
Liep ie 2 weken prima en vervolgens sloeg ie af en niets meer....
Vriend van me gebeld hts autotechnicus.
Die zei tegen me: aha slechte imitatietroep verdeler en rotor.
Gewoon ff goeie bestellen van bosch ofzo.
Ik baalde wel want was zonde van de 30 euro, maar nu doet ie weer zoom zoom! Suc 6!
:rock:


Ja, tot aan de verdelerkap gaat het goed met de stroom..daarna doet ie alleen niets meer. Dat zou dus zeggen dat deze verdelerkap/rotor het na 150km alweer begeven zouden hebben. Het kan, maar het zou wel heel raar en slecht zijn..

Enige waar ik ook mee zit is die 9V die eigenlijk 12V moet zijn..dat werkt natuurlijk ook niet mee..
Maar aan de andere kant..die van pop-i had daar ook maar slechts 10V..iets wat ook niet zou moeten kloppen eigenlijk..

1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!

Postby @PM » Wed 06 Mar 2013, 23:09

Zoals op het eerder door mij geposte schema te zien is, is die massadraad die vanaf de stippellijn aftakt gekoppeld aan twee massapunten, die 5 en 6 in een cirkel. 5 is één van de massapunten op het thermostaathuis. 6 is een massa die bij de ECU moet zitten, die heb je nog niet gehad denk ik? Beetje moeilijk te zien alleen op deze tekening of-ie nou op, achter of onder de ECU zit.

Verder kan ik niets bedenken. Ik ken Mylo's dagelijkse route niet, maar sommige mensen doen 2 weken over die 150 km ;) Gezien het feit dat je alles al geprobeerd hebt lijkt het me de moeite waard om toch eens een andere verdelerkap en rotor te monteren.

Ik zou enerzijds ook willen zeggen probeer die witte stekker gewoon eens rechtstreeks aan massa te leggen, maar anderzijds durf ik dat niet omdat ik niet zeker weet of je dan iets sloopt.
  • User avatar

  • Clublid
  •  
  • Car: GT³ 7L 14C 48V 499PK
    4522Posts
    0 Afbeeldingen
    { USER_FROM }Andijk

OO≡≡V≡≡OO

Postby Mr. Ali » Wed 06 Mar 2013, 23:23

@PM wrote:Zoals op het eerder door mij geposte schema te zien is, is die massadraad die vanaf de stippellijn aftakt gekoppeld aan twee massapunten, die 5 en 6 in een cirkel. 5 is één van de massapunten op het thermostaathuis. 6 is een massa die bij de ECU moet zitten, die heb je nog niet gehad denk ik? Beetje moeilijk te zien alleen op deze tekening of-ie nou op, achter of onder de ECU zit.

Verder kan ik niets bedenken. Ik ken Mylo's dagelijkse route niet, maar sommige mensen doen 2 weken over die 150 km ;) Gezien het feit dat je alles al geprobeerd hebt lijkt het me de moeite waard om toch eens een andere verdelerkap en rotor te monteren.

Ik zou enerzijds ook willen zeggen probeer die witte stekker gewoon eens rechtstreeks aan massa te leggen, maar anderzijds durf ik dat niet omdat ik niet zeker weet of je dan iets sloopt.


Ja je hebt gelijk, massapunt 6. Maar die is denk ik niet meer gelijk omdat het geen BG is maar een BA. Daar achter de ECU heb ik een massadraad aan het chassis gekoppeld..die heb ik niet los gehad..ga ik morgen nog doen. Wel heb ik daar nog een zwart/groene en een groen/zwarte draad bij geduwd, aangezien dat de kleur van de draad van de 'omleiding' is die ook ergens daar moet uitkomen.

Als ik de witte stekker direct aan de massa hang gebeurd er niets..raar genoeg..waarschijnlijk omdat dan de igniter geheel uit het circuit gehaald is.. (Ja, had ik ook al geprobeerd..)

Ik ben inmiddels op zoek naar een rotor en verdelerkap van Bosch, want dat is natuurlijk echt een goed merk, en wat ik hier precies voor 'oude' en 'nieuwe' kap heb liggen weet ik niet exact..in ieder geval beide geen Bosch..

Die 30 euro maakt dan nu ook weinig meer uit..
Maar toch zit ik in mijn maag met mijn 9V, die bij Chris ook geen 12V is..maar het wel zou moeten zijn.. (lijkt me..)

1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!

Postby @PM » Wed 06 Mar 2013, 23:37

Tja jij meet 9V, dus dik onder de accuspanning, en die doet het niet. Chris meet 10V, ook dik beneden de accuspanning, en die doet het wel. Ik meet 11,8V, hetgeen de accuspanning al aardig benadert, en die doet het ook.

Schiet mij maar lek.

Ik wil best eens onder de kap kruipen om te kijken of ik die draad kan volgen, maar dat wordt dan van het weekend. En het is maar de vraag of er wat te volgen valt, want hij verdwijnt natuurlijk meteen in een kabelboom met 743 (kan er een paar naast zitten) aftakkingen.
  • User avatar

  • Clublid
  •  
  • Car: GT³ 7L 14C 48V 499PK
    4522Posts
    0 Afbeeldingen
    { USER_FROM }Andijk

OO≡≡V≡≡OO

Postby Mr. Ali » Wed 06 Mar 2013, 23:48

@PM wrote:Tja jij meet 9V, dus dik onder de accuspanning, en die doet het niet. Chris meet 10V, ook dik beneden de accuspanning, en die doet het wel. Ik meet 11,8V, hetgeen de accuspanning al aardig benadert, en die doet het ook.

Schiet mij maar lek.

Ik wil best eens onder de kap kruipen om te kijken of ik die draad kan volgen, maar dat wordt dan van het weekend. En het is maar de vraag of er wat te volgen valt, want hij verdwijnt natuurlijk meteen in een kabelboom met 743 (kan er een paar naast zitten) aftakkingen.


Daarom snap ik er dus ook niets meer van..

Onder de kap duiken heeft weinig nut ben ik bang, want dat is zo'n bende van kabels en die zijn allemaal ingepakt.

Ik heb Mark van FordProbeStore al een mail gestuurd hoe lang het gaat duren en of hij het van Bosch heeft.. want heb in het afgelopen kwartiertje wel besloten dat ik die gok nog wel ga nemen. Tot de verdelerkap komt er namelijk een aardige vonk uit..alleen daarna gaat ie niet verder. Nou is het voor mij lastig beoordelen, maar die vonk zou moeten volstaan.. ook met eventueel wat verlies in het laatste stukje van het traject richting de bougies.

Zoek ook nog even verder of ik hier ergens dat spul van Bosch kan bestellen, wat ik tot nu toe met zekerheid gevonden heb verstuurd niets naar Oostenrijk..

1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!

Postby @PM » Thu 07 Mar 2013, 00:01

Tja blijft apart, zelf jarenlang met een verdelerkapje van de Brezan gereden. In een LPG-auto. Daar ook bougiekabels gehaald toen m'n oude kabels doorsloegen (kon op een regenachtige dag alleen nog maar op benzine rijden, omdat dan de vonk minder kritisch is) en die deden het ook prima. Zal wel de waan van de dag zijn. Of het spul is daar slechter geworden in de loop der jaren.

Wellicht is er iemand die in NL iets kan bestellen voor je (of dat je zelf bestelt en naar een NLs adres laat sturen) en dan doorsturen?
  • User avatar

  • Clublid
  •  
  • Car: GT³ 7L 14C 48V 499PK
    4522Posts
    0 Afbeeldingen
    { USER_FROM }Andijk

OO≡≡V≡≡OO

Postby Mr. Ali » Thu 07 Mar 2013, 00:02

Mr. Ali wrote:Zoek ook nog even verder of ik hier ergens dat spul van Bosch kan bestellen, wat ik tot nu toe met zekerheid gevonden heb verstuurd niets naar Oostenrijk..


Ok, gevonden. Hier in Oostenrijk.
€30 euro plus wat verzendkosten, nouja..vooruit dan maar. Als ik het morgen niet vind dan gaat de bestelling de deur uit.. Nu slapen. :)

1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!

Next



Return to Technische vragen


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron