hij moet sneller
Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden
Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
-
- Newbie
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 11 dec, 2012 8:00 pm
- Auto: 323F ba 1.5
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
ja die lijkt me heel intresant idd, ik heb er al schemas van gezien,
op zig vrij simpel als ik de juiste electra schema van de auto heb.
khoop dat dat in het workshop boekje staat die ik straks binnen krijg.
hmm ,Eaton M45 supercharger leuke compressor dat is. thx voor de link.
mvg martijn
op zig vrij simpel als ik de juiste electra schema van de auto heb.
khoop dat dat in het workshop boekje staat die ik straks binnen krijg.
hmm ,Eaton M45 supercharger leuke compressor dat is. thx voor de link.
mvg martijn
-
- Master
- Berichten: 2086
- Lid geworden op: wo 04 jun, 2008 10:40 pm
- Auto: Mazda 323F BA 1800GT
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
Zeer interessant..maar aansturen wordt lastiger..
En niet duur trouwens.. er vanuit gaande dat alles nog goed werkt
En niet duur trouwens.. er vanuit gaande dat alles nog goed werkt
1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!
-
- Advanced
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: di 06 sep, 2011 10:26 pm
- Auto: 323F 1.6 BJ 2001
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
mfx schreef:ja die lijkt me heel intresant idd, ik heb er al schemas van gezien,
op zig vrij simpel als ik de juiste electra schema van de auto heb.
khoop dat dat in het workshop boekje staat die ik straks binnen krijg.
hmm ,Eaton M45 supercharger leuke compressor dat is. thx voor de link.
mvg martijn
Boekje gaat vandaag de post op!
-
- Newbie
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 11 dec, 2012 8:00 pm
- Auto: 323F ba 1.5
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
top ,kben heel nuwschierig.
kzal ut hard nodig hebben.
dit ben ik inmiddels ook al tegen ge komen, alleen staat de prijs me niet zo aan
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... =mympBuyer
ff sparen dus.
en in tussen tijd mooi om prutsen aan een orginele ecu.
hmm die megasquirt
http://www.club323f.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=54968
is idd niet duur.
mvg martijn
kzal ut hard nodig hebben.
dit ben ik inmiddels ook al tegen ge komen, alleen staat de prijs me niet zo aan
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... =mympBuyer
ff sparen dus.
en in tussen tijd mooi om prutsen aan een orginele ecu.
hmm die megasquirt
http://www.club323f.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=54968
is idd niet duur.
mvg martijn
-
- Guru
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
- Auto: 323F BA 1.8 GT blok
- SYC/ Wie is wie-topic: 27107
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
mfx schreef:top ,kben heel nuwschierig.
kzal ut hard nodig hebben.
dit ben ik inmiddels ook al tegen ge komen, alleen staat de prijs me niet zo aan
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... =mympBuyer
grappig systeem maar onthoud dat je dit volledig zelf aan de kabelboom zal moeten fiksen.
mfx schreef:ff sparen dus.
en in tussen tijd mooi om prutsen aan een orginele ecu.
hoop dat je snel kan sparen want met prutsen aan de originele ECU ben je snel klaar het meeste gepruts dat je kan doen is een oscillator-mod waar je met het oog op een eventuele compressor-upgrade niets aan hebt.
mfx schreef:hmm die megasquirt
http://www.club323f.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=54968
is idd niet duur.
mvg martijn
wil je serieus bezig gaan, dan koop je die megasquirt. is al een keer gemonteerd geweest dus feitelijk 'plug en play', compressor erbij kopen en installeren en op de testbank dat ding
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
-
- Guru
- Berichten: 4754
- Lid geworden op: ma 09 jun, 2008 5:03 pm
- Auto: FBA1.8T / Focus2
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
En wat mensen dan niet verwachten van mij... Ik vond de 1.5 een geweldig motortje! Van de 323FBA motoren het beste krachtbereik door de toeren heen vrijwel gelijk. De 1.8 is het meest geschikt voor de auto, kwa gewicht ook. Maar wat betreft de 1.5, ik vond het een fijne motor om mee te rijden, nog redelijk snel zeker tot 100! Er zijn trouwens ook verschillende versies van de 1.5! Dat maakt ook een verschil!
Doortrekken kan inderdaad tot redline, en daar is het ideale schakelpunt ook, de laatste RPM's gaan niet zo vlot meer simpelweg omdat er geen PK meer over is.
Maar iedereen gaat hier verder met VTEC's, Compressors, turbo's, en allerhanden dingen. Maar...
Ten eerste dat witte ding wat je op de foto zet, per direct eraf halen!
Resonantie box, de zwarte buis onder je luchtfilterbak wel nog laten zitten,
maar ik zou de hele luchtfilter bak eruit halen, en daar een fatsoenlijk, en
liever duurder als el cheapo luchtfilter plaatsen. Cold air intake is voor een 1.5 deels onzinnig. Een langere buis zo meer snelheid moeten geven, ik koos voor een korte buis omdat ik liever response van het gas pedaal had. Totaal alleen het zwarte originele stuk buis, daarop filter, en klaar.
Hier nog wat goedkope dingen die vaak best wat verschil uitmaken, met name als we het hebben over hoge toeren, en dus veel verbranding...
1. Nieuwe bougies
2. Nieuwe bougie kabels
3. Nieuwe olie, en filter
4. Nieuw luchtfilter, of cold air intake achtig iets.
5. Zoveel mogelijk gewicht eruit
6. Verlagen
7. Lichtere velgen
8. Fatsoenlijke benzine tanken, Vpower, of 98
Dat is wat betreft de 1.5 wat je kan doen om relatief goedkoop toch iets meer eruit te krijgen. Zelf vond ik het wel gaaf dat ie toch 170 kon, en uiteindelijk kon de mijne 180. Maar wel met kleine 15 inchers erop, met 195 brede banden. Een fatsoenlijk luchtfilter, en goede bougies en kabels etc. Maar niet verlaagd...
Doortrekken kan inderdaad tot redline, en daar is het ideale schakelpunt ook, de laatste RPM's gaan niet zo vlot meer simpelweg omdat er geen PK meer over is.
Maar iedereen gaat hier verder met VTEC's, Compressors, turbo's, en allerhanden dingen. Maar...
Ten eerste dat witte ding wat je op de foto zet, per direct eraf halen!
Resonantie box, de zwarte buis onder je luchtfilterbak wel nog laten zitten,
maar ik zou de hele luchtfilter bak eruit halen, en daar een fatsoenlijk, en
liever duurder als el cheapo luchtfilter plaatsen. Cold air intake is voor een 1.5 deels onzinnig. Een langere buis zo meer snelheid moeten geven, ik koos voor een korte buis omdat ik liever response van het gas pedaal had. Totaal alleen het zwarte originele stuk buis, daarop filter, en klaar.
Hier nog wat goedkope dingen die vaak best wat verschil uitmaken, met name als we het hebben over hoge toeren, en dus veel verbranding...
1. Nieuwe bougies
2. Nieuwe bougie kabels
3. Nieuwe olie, en filter
4. Nieuw luchtfilter, of cold air intake achtig iets.
5. Zoveel mogelijk gewicht eruit
6. Verlagen
7. Lichtere velgen
8. Fatsoenlijke benzine tanken, Vpower, of 98
Dat is wat betreft de 1.5 wat je kan doen om relatief goedkoop toch iets meer eruit te krijgen. Zelf vond ik het wel gaaf dat ie toch 170 kon, en uiteindelijk kon de mijne 180. Maar wel met kleine 15 inchers erop, met 195 brede banden. Een fatsoenlijk luchtfilter, en goede bougies en kabels etc. Maar niet verlaagd...
-
- Newbie
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 11 dec, 2012 8:00 pm
- Auto: 323F ba 1.5
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
o, nu ben ik benuwt hoeveel rpm de motor draaide met die 180kmpu
Resonantie box tja die moet er dan dus egt tussen weg idd
ff zien voor een grove filter tegen blaatjes enzo,maar eerst ff proberen.
ik weet het nog niet 100% zeker ,maar dat de motor minder kracht levert in de hogere rpm's ,zit um in het ,niet meer vedder vervroegen van de ontsteking.
hier zal ik proberen een electra schakelling voor te vabriseren, om hem dit tog te laten doen
Resonantie box, is er tussen weg nu, straks ff stukie rijden.
denk er aan een extra lucht inlaat buis naar de orginele luchtfilterbox te brengen.(ziet er wat orgineler uit onder de kap dan)
ik heb al paar keer gelezen dat de electra veranderen wel is toegestaan.
mechanieka van motoriese niet.
dit is egt leuk speelgoed
hu? wil niet groter, een ecu programeer prog.
mvg martijn
Resonantie box tja die moet er dan dus egt tussen weg idd
ff zien voor een grove filter tegen blaatjes enzo,maar eerst ff proberen.
ik weet het nog niet 100% zeker ,maar dat de motor minder kracht levert in de hogere rpm's ,zit um in het ,niet meer vedder vervroegen van de ontsteking.
hier zal ik proberen een electra schakelling voor te vabriseren, om hem dit tog te laten doen
Resonantie box, is er tussen weg nu, straks ff stukie rijden.
denk er aan een extra lucht inlaat buis naar de orginele luchtfilterbox te brengen.(ziet er wat orgineler uit onder de kap dan)
ik heb al paar keer gelezen dat de electra veranderen wel is toegestaan.
mechanieka van motoriese niet.
dit is egt leuk speelgoed
hu? wil niet groter, een ecu programeer prog.
mvg martijn
-
- Guru
- Berichten: 4754
- Lid geworden op: ma 09 jun, 2008 5:03 pm
- Auto: FBA1.8T / Focus2
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
Wow, je moet wel ff wat langer doen over typen en nalezen...
Maar programeerbare ecu's en dat soort spul is heeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeieeeeeeeeeeell duur!
Even doen is er niet bij, evenals alle verdere dingen als het lijstje daarboven...
Maar programeerbare ecu's en dat soort spul is heeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeieeeeeeeeeeell duur!
Even doen is er niet bij, evenals alle verdere dingen als het lijstje daarboven...
-
- Newbie
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 11 dec, 2012 8:00 pm
- Auto: 323F ba 1.5
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
ja zeker duur
en al helemaal omdat wij ba rijders een ontsteking uit het
paard en wagen tijdperk blijken te hebben.(kwam ik net achter)
en ja sorry ik ben heel slecht in lezen en schrijfen.
gelukkig is mn techniese ondwikkeling veel beter,
kben wel instaat zelf een digitale ontsteking te maken god zij dank.
in middels ben ik me daar al 100% op aan het richten.
al die andere dingen/mods kan ik wel ff uit mn hoofd
zetten want zo komen we nergen.
mvg martijn
en al helemaal omdat wij ba rijders een ontsteking uit het
paard en wagen tijdperk blijken te hebben.(kwam ik net achter)
en ja sorry ik ben heel slecht in lezen en schrijfen.
gelukkig is mn techniese ondwikkeling veel beter,
kben wel instaat zelf een digitale ontsteking te maken god zij dank.
in middels ben ik me daar al 100% op aan het richten.
al die andere dingen/mods kan ik wel ff uit mn hoofd
zetten want zo komen we nergen.
mvg martijn
-
- Guru
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
- Auto: 323F BA 1.8 GT blok
- SYC/ Wie is wie-topic: 27107
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
mfx schreef:ja zeker duur
en al helemaal omdat wij ba rijders een ontsteking uit het
paard en wagen tijdperk blijken te hebben.(kwam ik net achter)
externe spoel erop, simpele mod.
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God