hij moet sneller
Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden
Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
-
- Newbie
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 11 dec, 2012 8:00 pm
- Auto: 323F ba 1.5
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
4 spoelen/bobienes zelfs
ja theoreties zou dat simpel moeten zijn.
het boekje heb ik binnen en kweet nu dus de bedrading van oa de ontsteking.
top djmarcio, thx
er zijn nu 2 opties
1, 4 spoelen/bobienes digitaal system
2, orginele mechaniese system aanpassen/ bestuurbaar maken.
optie 1 lijkt me het best maar is warschijnlijk het duurst
optie 2 moet eerst van worden gezien of het wel aan te passen is.
kben nu dus opzoek naar een kappote f ba 1.5/1.8i ontsteking.
mvg martijn
ja theoreties zou dat simpel moeten zijn.
het boekje heb ik binnen en kweet nu dus de bedrading van oa de ontsteking.
top djmarcio, thx
er zijn nu 2 opties
1, 4 spoelen/bobienes digitaal system
2, orginele mechaniese system aanpassen/ bestuurbaar maken.
optie 1 lijkt me het best maar is warschijnlijk het duurst
optie 2 moet eerst van worden gezien of het wel aan te passen is.
kben nu dus opzoek naar een kappote f ba 1.5/1.8i ontsteking.
mvg martijn
-
- Master
- Berichten: 2086
- Lid geworden op: wo 04 jun, 2008 10:40 pm
- Auto: Mazda 323F BA 1800GT
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
mfx schreef:ik weet het nog niet 100% zeker ,maar dat de motor minder kracht levert in de hogere rpm's ,zit um in het ,niet meer vedder vervroegen van de ontsteking.
hier zal ik proberen een electra schakelling voor te vabriseren, om hem dit tog te laten doen
Leuk dat geblabla over die ontsteking, waar overigens niets mis mee is en helemaal niet verouderd, de auto zelf is ten slotte ook lang niet nieuw meer.
Maar de kracht die geleverd wordt heeft niets te maken met het 'verder vervroegen van het ontstekingstijdstip'. Ik neem ten minste aan dat je dat bedoeld met; 'niet meer vedder vervroegen van de ontsteking'. Het ontstekingstijdstip staat namelijk vast, dat ie een paar graden te vroeg staat is normaal (hoeveel daar verschillende meningen over) maar het blijft een vast tijdstip wat niet veranderd.
Het gehele ontstekingsmechanisme na de bobine is mechanisch en wordt niet meer aangepast. Ook de vervroeging wordt mechanisch ingesteld, door middel van het draaien van de gehele ontstekingsunit.
Het feit dat het vermogen, gemeten op de wielen, af neemt in de extreem hoge toerentallen is een combinatie van cilinderinhoud, massa van alle bewegende delen, traagheidsmoment van alle bewegende delen, en de wet van de verminderde meeropbrengst. Zie ook de tweede wet van Isaac Newton.
Het enige wat je aan de ontsteking kan doet, zoals MrKikker al zegt, is een externe bobine die koel gehouden wordt en niet alle motorwarmte op neemt. Verder hoef je echt niet bij de ontsteking te zoeken voor meer Kw of Nm..in ieder geval niet zolang je er niet eerste €10.000 in gepompt heb aan andere modificaties.
En iets offtopic: Let a.u.b. een beetje op je spelling en grammatica, het hoeft heus niet perfect, dat is het van mij ook niet. Maar af en toe is het wel heel erg, 'vedder' ipv 'verder' bijv. Daarmee wordt je ook echt niet serieuzer genomen.
1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!
-
- Newbie
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 11 dec, 2012 8:00 pm
- Auto: 323F ba 1.5
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
ja sorry ,ik ben egt heel slecht in menselijke taal.
ik zal zo veel mogelijk mn best doen goed te schrijven.
wat ik nog weet is dat mn honda ss50 4takt vroeger
een orginele honda c90 4takt er uit reed. (zijn brommers)
aan de ss had ik in de ontstekings vervroeger, de stoppers iets vedder gebogen waar door de gewichtjes die de ontstekingmoment regelen vedder konden uitslaan. om ook in hoge rpm meer voor ontsteking te geven.
een snelle nokken as moest nog ,maar hij was al in beslag genomen.
maar goed ,ik zou het mischien niet met elkaar mogen vergelijken.
mvg martijn
ik zal zo veel mogelijk mn best doen goed te schrijven.
wat ik nog weet is dat mn honda ss50 4takt vroeger
een orginele honda c90 4takt er uit reed. (zijn brommers)
aan de ss had ik in de ontstekings vervroeger, de stoppers iets vedder gebogen waar door de gewichtjes die de ontstekingmoment regelen vedder konden uitslaan. om ook in hoge rpm meer voor ontsteking te geven.
een snelle nokken as moest nog ,maar hij was al in beslag genomen.
maar goed ,ik zou het mischien niet met elkaar mogen vergelijken.
mvg martijn
-
- Guru
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
- Auto: 323F BA 1.8 GT blok
- SYC/ Wie is wie-topic: 27107
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
mfx schreef:
maar goed ,ik zou het mischien niet met elkaar mogen vergelijken.
ik weet wel zeker niet van niet brommers met auto's vergelijken komooooop.
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
-
- Expert
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: wo 01 mar, 2006 7:25 pm
- Auto: mazda 323 Coupé
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
- Extra parameters: f=7
Re: hij moet sneller
Ik zit er wel steeds aan te denken om de stroomverdeler van een Civic te monteren icm MSD ignition module. Maar durf niet te zeggen of een civic stroomverdeler past. Daar is wel genoeg voor te krijgen
Coole Coupé
-
- Newbie
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 11 dec, 2012 8:00 pm
- Auto: 323F ba 1.5
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
o ,dit ontstekings module ziet er wel mooi uit.
ze dee haar best maar was tog wat te droog.
www.youtube.com/watch?v=8EawfCXRxXg&lis ... F70B82EC06
mvg martijn
ze dee haar best maar was tog wat te droog.
www.youtube.com/watch?v=8EawfCXRxXg&lis ... F70B82EC06
mvg martijn
Laatst gewijzigd door mfx op zo 14 apr, 2013 12:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Guru
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
- Auto: 323F BA 1.8 GT blok
- SYC/ Wie is wie-topic: 27107
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
Astination schreef:Ik zit er wel steeds aan te denken om de stroomverdeler van een Civic te monteren icm MSD ignition module. Maar durf niet te zeggen of een civic stroomverdeler past. Daar is wel genoeg voor te krijgen
gewoon zelf een verdeelkap met socket maken en daar de module op aansluiten check de FAQ voor die mod
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
-
- Guru
- Berichten: 4754
- Lid geworden op: ma 09 jun, 2008 5:03 pm
- Auto: FBA1.8T / Focus2
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
MrKikker schreef:Astination schreef:Ik zit er wel steeds aan te denken om de stroomverdeler van een Civic te monteren icm MSD ignition module. Maar durf niet te zeggen of een civic stroomverdeler past. Daar is wel genoeg voor te krijgen
gewoon zelf een verdeelkap met socket maken en daar de module op aansluiten check de FAQ voor die mod
Gewoon de hele...? B18 erin zetten... of K20
I know...
Er zullen "een paar" mods nodig zijn voor dit...
-
- Newbie
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 11 dec, 2012 8:00 pm
- Auto: 323F ba 1.5
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
volgens mij had ik iets doms gedaan.
de verdeler punten schoon gemaakt.
nu heb ik zelfs regelrecht van de bobine rood gele vonk.
die is er dus kennelijk door overleden.
ik snap er niets van, komt jullie dit bekend voor?
mvg martijn
de verdeler punten schoon gemaakt.
nu heb ik zelfs regelrecht van de bobine rood gele vonk.
die is er dus kennelijk door overleden.
ik snap er niets van, komt jullie dit bekend voor?
mvg martijn
-
- Guru
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
- Auto: 323F BA 1.8 GT blok
- SYC/ Wie is wie-topic: 27107
- Contacteer:
Re: hij moet sneller
verdeler punten? je bedoeld de binnenkant van de verdeelkap? die past er maar op 1 manier op dus daar kan je probleem niet zitten.
waar zag je die vonk?
waar zag je die vonk?
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God