Gtx blok in mijn ba

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Bartje323f
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 06 aug, 2013 9:35 pm
Auto: 323f ba
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door Bartje323f »

Ik ben vandaag weer naar de sloop geweest , en ben geslaagd voor alle stekkers (zwarte en witte achter de ecu ) en er zat ook nog een kleine witte met 1 blauwe dikke draad , die heb ik ook maar meteen meegenomen , ook heb ik de fusebox van de bg meegenomen met alle stekkers er nog in en aan alle stekkers zit meer dan genoeg draadlengte.

Zag toevallig ook een ba staan dus heb daar alle mannetjes stekkers uitgeknipt die ik nodig zal hebben :) ,
dacht nu ik toch bezig ben kan dat ook meteen mee en kan ik misschien mijn ba boom intact laten :-D

Ik zal morgen nog even wat foto's van de stekkers erop zetten , maar weet eigenlijk wel zeker dat ik de goeie heb want ze passen op de stekkers van de bg kabelboom en de kleuren komen ook overeen .

Ook zal ik even wat foto's van mijn 323f maken en erop zetten ( is denk ik wel leuk om te laten zien :-D )

Ps. Mijn lidmaatschap is geregeld dus ik heb al een PM verstuurd naar je Chris dus hopelijk spreken we elkaar snel :duim:

Groeten Bart
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door pop-i »

Was die BA ook van 96 dan???

Fotos worden hier zeker gewaardeerd kerel alleen maak dan even je eigen SYC (Show Your Car) topic aan in het juiste subforum


Mooi dat je alle stekkers hebt en dat de kleuren overeen komen dan word het al een stuk makkelijker :D

Ik bel je straks wel even kerel.

Wat die PM's betreft, je had die gewoon moeten kunnen verzenden maar heb aan ricardo gevraagd om hier even naar te kijken misschien dat hij het al opgelost heeft voor je :D
Afbeelding
Bartje323f
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 06 aug, 2013 9:35 pm
Auto: 323f ba
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door Bartje323f »

Die BA was inderdaad exact dezelfde als die ik heb, ook uit 96 dus dat kwam mooi uit .

En ik ga zeker even een SYC topic aanmaken , moet alleen nog ff wat foto's maken en hij ligt nu wel een beetje uit elkaar :-(
Maja kan ik toch mijn wagentje een beetje laten zien :-D

[quote="pop-i"]

Wat die PM's betreft, je had die gewoon moeten kunnen verzenden maar heb aan ricardo gevraagd om hier even naar te kijken misschien dat hij het al opgelost heeft voor je :D[/quote]

Dat is helemaal top vond het al zo raar dat het niet ging , maar dan heeft Ricardo het wel snel opgelost :duim:
En ik wacht je belletje wel af dat komt wel goed, kijk maar even wanneer je tijd heb
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door pop-i »

Ik bel zsm kerel het is er nu niet van gekomen door de sg voorbereidingen. Kom je ook morgen dan kan je die van mij al zien.
Afbeelding
Bartje323f
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 06 aug, 2013 9:35 pm
Auto: 323f ba
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door Bartje323f »

Rustig aan hoor zoveel haast heeft het niet , en kan me voorstellen dat je het er druk mee heb .

En ik wil wel graag komen ,maar ik weet niet of het gaat lukken in verband met vervoer
Maar ik ga even kijken en misschien kan ik nog wat regelen,als ik nog kan komen laat ik het straks nog even weten :duim:

En als het niet lukt in ieder geval een fijne dag man :-D

Groeten Bart
Bartje323f
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 06 aug, 2013 9:35 pm
Auto: 323f ba
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door Bartje323f »

Ik denk dat het wel gaat lukken om te komen :-D
Dus hopelijk tot straks
HellRacer
Guru
Guru
Berichten: 4609
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 8:34 pm
Auto: BGV6,X9,TL1000R
SYC/ Wie is wie-topic: 5002
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door HellRacer »

wel jammer dat je een BG GT bak gaat gebruiken. De assen en vbak komen niet overeen met dat van je BA. je spoorbreedte van je BA is groter dan dat van een BG

mijn advies : BA 1.8 Gserie bak en assen te zoeken en die te monteren.


verder leuke ombouw! en niet al te ver van huis :-P als je vragen of onderdelen nodig heb, ik heb zat liggen ;)
succes!
[link=http://www.h-p-c.nl]Afbeelding[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
Sparkle_
Guru
Guru
Berichten: 4754
Lid geworden op: ma 09 jun, 2008 5:03 pm
Auto: FBA1.8T / Focus2
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door Sparkle_ »

[quote="HellRacer"]wel jammer dat je een BG GT bak gaat gebruiken. De assen en vbak komen niet overeen met dat van je BA. je spoorbreedte van je BA is groter dan dat van een BG

mijn advies : BA 1.8 Gserie bak en assen te zoeken en die te monteren.


verder leuke ombouw! en niet al te ver van huis :-P als je vragen of onderdelen nodig heb, ik heb zat liggen ;)
succes![/quote]

Eens maar de motor zit er al in, dan zou dat moeten opvallen lijkt me? Assen waren toch anders alsin genoeg verschil
dat dingen niet meer passen enzo??

Anyways, best wel netjes zo even in 1 pagina een GTX swap! :duim:

Ik heb wel gewoon mn kabelboom geknipt, en daar komen de FBA stekkers aan, de boom is toch custom voor mijn auto.
En ik heb er een aantal dingen uitgehaald, want dat bespaart ook gewicht... hahahaa jk!


Ik denk niet dat ik nog de as vergelijk foto kan vinden... Gserie assen zijn ook ietsje dikker als de F, maar goed alles van
de versnellingsbak en assen zijn eigenlijk niet heel sterk.



Een totale verloop stekker is wel een nette oplossing als je niet je boom aan wilt passen etc.

G s
Afbeelding
Bartje323f
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 06 aug, 2013 9:35 pm
Auto: 323f ba
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door Bartje323f »

[quote="HellRacer"]wel jammer dat je een BG GT bak gaat gebruiken. De assen en vbak komen niet overeen met dat van je BA. je spoorbreedte van je BA is groter dan dat van een BG

mijn advies : BA 1.8 Gserie bak en assen te zoeken en die te monteren.


verder leuke ombouw! en niet al te ver van huis :-P als je vragen of onderdelen nodig heb, ik heb zat liggen ;)
succes![/quote]

Ik denk dan dat ik al een gserie bak heb want de versnellingsbak zelf was totaal anders als mijn F bak maar de assen waren exact dezelfde maat
Dus dat is verder helemaal geen probleem lijkt me
Maar verder gaat het project helemaal goed , met wat hulp van pop-i ben ik een heel eind gekomen met de kabelboom , alleen door wat tijdgebrek nog niet helemaal klaar :( , maar ik heb er verder wel een heel goed gevoel over .
Zal jullie snel laten weten over het verdere verloop :duim:
En ik zal het onthouden als ik nog wat nodig heb :-D

Groeten
Plaats reactie