Gtx blok in mijn ba

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Bartje323f
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 06 aug, 2013 9:35 pm
Auto: 323f ba
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Gtx blok in mijn ba

Bericht door Bartje323f »

Goeiedag ,

Voor ik begin zal ik mij even voorstellen ,
Ik ben Bart uit landsmeer en ik heb een 323f ba 1.8 uit '96
Ik ben hier ooit wel op het forum geweest maar omdat ik eigenlijk nooit wat aan me auto veranderde
verder niet echt veel op het forum gedaan .
Ik heb begin dit jaar een gereviseerd GTX blok met alles erop en eraan (kabelboom , ecu ,gt versnellingsbak, intercooler enz.) gekocht.
Samen met een vriend van me heb ik het blok erin gezet.
Met een aantal aanpassingen was het zeer goed te doen .
Maar ik ben op het punt van de elektra ( kabelboom) aangekomen en heb wel al wat dingen uitgeplozen maar toch wil ik hierover nog wat vragen aangezien hier enkele deze motorswap al een keer gedaan hebben .
Bijvoorbeeld is er een schema te verkrijgen over hoe de stekkers achter de ecu omgezet moeten worden en zijn er eventueel
Nog dingen waar ik op moet letten om problemen te voorkomen in verband met doorbranden van essentiële onderdelen .
Ik hoop dat er iemand is die mij hier een beetje mee verder kan helpen want het projectje loopt een klein beetje vast .
Alvast bedankt

Ps.
Zal zo snel mogelijk ook wel even foto's uploaden is wel leuk denk ik :-D
RicardoB
Advanced
Advanced
Berichten: 790
Lid geworden op: wo 02 jun, 2010 3:22 pm
Auto: Mazda 323 1.8 BA GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 31312
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door RicardoB »

Chris aka pop-i kan je hier zeker mee helpen want hij heeft hetzelfde gedaan als jij
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door pop-i »

Ik kan je hier wel mee helpen want heb ook gtx in mijn ba. Kabelboom is behoorlijke klus

Zit nu op mijn foon dus hou het ff kort maar je bent zowiezo fout bezig als je de ecu stekkers gaat aanpassen. Ik typ dadelijk als ik tijd heb wel ff verhaaltje op de pc
Afbeelding
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door pop-i »

Zo ff achter een toetsenbord dat typt toch ff wat makkelijker.

Allereerst van harte welkom Bart

[quote="Bartje323f"]Ik ben hier ooit wel op het forum geweest maar omdat ik eigenlijk nooit wat aan me auto veranderde
verder niet echt veel op het forum gedaan . [/quote]
Goh wat dacht je Laat ik dan maar meteen ff 1 van de gaafste blokken in mijn BAtjuh gaan gooien :duim:

[quote="Bartje323f"]Ik heb begin dit jaar een gereviseerd GTX blok met alles erop en eraan (kabelboom , ecu ,gt versnellingsbak, intercooler enz.) gekocht.[/quote]
Dan weet ik denk wel van wie je die hebt gekocht. die kwam uit die rode BG waarschijnlijk(heb euhm ook zien staan op marktplaats )

Paste die aandrijfassen gewoon in je BA fusees?

Wel slim om de versnellingsbak ook te wisselen want je F had een Fserie versnellingsbak als die uit '96 is.
De GTbak is een Gserie en die is wat steviger dan de Fserie is mij vertelt vandaar dat ik ook een Gserie erin heb gegooit bij mij.

[quote="Bartje323f"]Maar ik ben op het punt van de elektra ( kabelboom) aangekomen en heb wel al wat dingen uitgeplozen maar toch wil ik hierover nog wat vragen aangezien hier enkele deze motorswap al een keer gedaan hebben .[/quote]
Bij mijn weten ben ik de enigste die het voor mekaar heb gekregen in NL (ok sparkle is der mee bezig maar die gaat meteen met een megasquirt rijden dus totaal andere manier van aansluiten want zijn kabelboom was al deels aangepast)

[quote="Bartje323f"]Bijvoorbeeld is er een schema te verkrijgen over hoe de stekkers achter de ecu omgezet moeten worden en zijn er eventueel
Nog dingen waar ik op moet letten om problemen te voorkomen in verband met doorbranden van essentiële onderdelen .[/quote]


Zoals ik al eerder aangaf moet je NIET gaan knippen aan de originele kabelboom bij de ECU

Aangezien je met de origenele Ecu gaat rijden hoef je aan die stekkers niks te doen. Hooguit een 12v voeding liggen als ik het me goed herriner.

Wat je moet doen is de verbinding leggen tussen de auto en de kabelboom van de motor.

Ik ben hiermee pakembeet 60 uur mee bezig geweest samen met Mr ali.

Waar je zowiezo op moet letten is dat je de powerbox [img]http://img263.imageshack.us/img263/3684 ... gniter.jpg[/img] aard op het chassis want anders fik je hem door(iets waar wij op de harde manier achter zijn gekomen.)


Ik heb bij mijn BA een verloop stekker gemaakt tussen de auto en de kabelboom zodat je niet in je wagen hoeft te knippen en ook niet in de kabelboom.

Je hebt geluk mijn BA is ook uit 96 dus zou hetzelfde moeten wezen al kijk ik nergens meer van op bij die gekke jappaners want ze willen nog weleens gek doen met de electra in de loop der jaren.


Ik ga na de summergathering mijn megasquirt systeem aansluiten en dan moet ik toch bij de ecu en zo zijn.



Mij lijkt het het beste als jij en je maat naar mij toekomen en dan kan je het bij mij afkijken.

Ik zeg er wel bij dat ik dit niet gratiezzzz ga doen want heb hier zelf ook een hele berg werk in zitten en om je dit uit te leggen gaat mij ook wel een dagje kosten ben ik bang maar wees gerust ga je heus geen poot uitdraaien ;)

Wat je eerst moet doen is naar de sloop gaan.

Daar moet je een BG zoeken. je moet de vrouwelijke stekkers hebben die achter de ecu zitten (dus niet die van de ECU zelf!!!)
D


Dat zijn er 2 (of 3) zo uit mijn hoofd. zwart en wit meende ik
Dus achter tegen het schutbord moet je al die vrouwelijke stekkers meenemen met cm of 20 aan draad er nog aan.
Kijk ook onder bij de fusebox onder de motorkap daar zit een zwarte stekker en nog een paar andere die in de BGfusebox gaan.
die moet je ook allemaal afknippen en meenemen want je BA heeft andere stekkers.

Ook heb je de originele kabelboom nodig van je BA want daar moet je de mannelijke stekkers van hebben.

Als je die meeneemt en die vrouwelijke van de BG dan kunnen we dat verloopstuk kopieren van die van mij (moet daar toch wezen als ik mijn ecu ga veranderen)

Dan zijn er nog een aantal andere dingen die verandert moeten worden zoals een 12v draad zelf trekken van je contact naar de bobine want die heeft de BA niet omdat de onsteking totaal anders is.

en je moet bij je fusebox onder de kap nog wat veranderen maar dat is ook af te kijken bij die van mij.

Pm me even je nr zodat ik je kan bellen en dan kunnen we kijken of we wat kunnen afspreken.
Neem in ieder geval die vrouwelijke stekkers van de BG mee en je eigen kabelboom van de BA
een notitieboek en camera zou ik ook aanraden ;)

Zo tis weer aardige lap tekst geworden vandaar dat ik het niet op mijn foon wou doen :mrgreen:
Top iig om te zien dan meer mensen die avontuur aandurven

Het is mogelijk zoals wel bij mij te zien is alleen komt er meer bij kijken dan paar stekkertjes even inpluggen :lol:

ik zie je PM wel verschijnen

Groeten
Chris
Afbeelding
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door pop-i »

O mocht je tijd over hebben dan kan je "even" mijn syctopic doorlezen daar staat ook bergen info waar je misschien wat aan hebt.
[url]http://323fclub.nl/viewtopic.php?t=2369&f=7[/url]
Afbeelding
Bartje323f
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 06 aug, 2013 9:35 pm
Auto: 323f ba
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door Bartje323f »

Beste Pop i

In ieder geval alvast bedankt voor je reactie top dat jullie elkaar zo helpen .
Het zou heel mooi zijn als je mij er een keer mee zou kunnen helpen want wij zijn er nu een aantal
Dagen mee bezig en alles ging erg voorspoedig tot we bij de kabelboom aan kwamen
Toch heeft me maat de auto al wel draaiend gekregen zonder in de kabelboom te knippen , hij heeft alleen enkele draden extra aangelegd om te zorgen dat de ecu en andere delen stroom kregen ( hij heeft er iets meer verstand van dan ik :p)
Maar nu hebben we wel een vonk rechtstreeks uit de bobine maar niet uit de bouchie's ,en de vonk is ook erg zwak .
Ik heb dan ook het idee dat we dus niet genoeg hebben omgezet ( weet ik wel zeker eigenlijk ) om de auto goed draaiend te hebben

De opstelling is als volgt nu : ik heb uiteraard de gtx motor , gt versnellingsbak ( met mijn eigen aandrijfassen ) ,gtx ecu , gtx kabelboom , en de ba fusebox (waar we een verloopstekker voor hebben gemaakt)

Ik zou graag een Pm sturen maar dat lukt bij mij nog niet , ik weet ook niet waarom maar er staat steeds dat ik geen bevoegdheid heb .
Ik heb wel pas twee dagen terug lidmaatschap aangevraagd dus misschien ligt het daaraan ???

Ik ga zo weer even verder aan mijn auto en dan kan ik het bericht nog even aan me maat laten lezen en zal ik nog even proberen of ik je een Pm kan sturen

En als we afpreken dan begrijp ik dat je er wel wat voor wil hebben hoor , voor niks gaat de zon op ;), maar dat komt helemaal goed
Bartje323f
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 06 aug, 2013 9:35 pm
Auto: 323f ba
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door Bartje323f »

En ik ga vandaag ook meteen die stekkers proberen te regelen bij de sloop :), dat moet wel lukken denk .
Bartje323f
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 06 aug, 2013 9:35 pm
Auto: 323f ba
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door Bartje323f »

Ik heb nog even een vraagje , ik ben vandaag op zoek geweest naar een 323 bg op
De sloop om te zoeken naar de benodigde stekkers maar deze hebben ze nergens staan bij ons
In de buurt (en ik ben zeker 15 slopen langsgeweest) .
Maar nu vroeg ik me af of de 323f bg dezelfde stekkers heeft of dat die weer anders zijn
Want die zijn er genoeg te vinden .
Als ik dat weet kan ik morgen nog een gokje wagen aangezien ik nog even vakantie heb :)

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door pop-i »

O sorry haha had er bij moeten zeggen dat je die van een 323F BG moest hebben. die heeft inderdaad dezelfde stekkers als de 323 bg, die laatste kom je idd niet veel tegen op de sloop denk ik.
Afbeelding
Bartje323f
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: di 06 aug, 2013 9:35 pm
Auto: 323f ba
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Gtx blok in mijn ba

Bericht door Bartje323f »

Oké helemaal goed , dan ga ik nog een gokje wagen vandaag , maar dat gaat wel lukken want die heb ik genoeg zien staan :).
Ik laat nog wel even weten hoe of wat vanmiddag
Plaats reactie