Zoals de titel al zegt: als ik mn koppelingspedaal indruk verliest hij langzaam druk. Op een gegeven moment is de koppeling volledig aangegrepen (20sec)
Ik heb mn koppeling al ontlucht volgens de FAQ.
Hij verbruikt volgens mij geen remvloeistof
Koppeling grijpt langzaam aan bij pedaal ingedrukt
Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden
Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
-
- Newbie
- Berichten: 16
- Lid geworden op: za 12 okt, 2013 5:20 pm
- Auto: BA 1.5 GLX 1996
- SYC/ Wie is wie-topic: 39109
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
-
- Newbie
- Berichten: 16
- Lid geworden op: za 12 okt, 2013 5:20 pm
- Auto: BA 1.5 GLX 1996
- SYC/ Wie is wie-topic: 39109
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Koppeling grijpt langzaam aan bij pedaal ingedrukt
Zoals de titel al zegt: als ik mn koppelingspedaal indruk verliest hij langzaam druk. Op een gegeven moment is de koppeling volledig aangegrepen (20sec)
Ik heb mn koppeling al ontlucht volgens de FAQ.
Hij verbruikt volgens mij geen remvloeistof
Ik heb mn koppeling al ontlucht volgens de FAQ.
Hij verbruikt volgens mij geen remvloeistof
- richardr6
- Newbie
- Berichten: 85
- Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 10:57 pm
- Auto: 323F 2.0i V6
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Koppeling grijpt langzaam aan bij pedaal ingedrukt
Dan heb je toch ergens een (inwendige) lekkage in de bediening zitten verwacht ik.
Anders kan de druk niet wegzakken.
Bij mijn BA zitten 2 bedieningcilinders, 1 tegen het schutbord die je met het pedaal bediend, en 1 op het versnellingbakhuis, vlak bij de koppeling/vliegwiel.
Als een cup (meestal dan van de bovenste cilinder) iets lekt, dan valt je druk terug en stroomt de vloeistof retour in je remvloeistofreservoir.
Anders kan de druk niet wegzakken.
Bij mijn BA zitten 2 bedieningcilinders, 1 tegen het schutbord die je met het pedaal bediend, en 1 op het versnellingbakhuis, vlak bij de koppeling/vliegwiel.
Als een cup (meestal dan van de bovenste cilinder) iets lekt, dan valt je druk terug en stroomt de vloeistof retour in je remvloeistofreservoir.
-
- Novice
- Berichten: 511
- Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
- Auto: 323F BA
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
- Contacteer:
Re: Koppeling grijpt langzaam aan bij pedaal ingedrukt
Koppelingscilinder die lekt. 99% zeker.
-
- Newbie
- Berichten: 16
- Lid geworden op: za 12 okt, 2013 5:20 pm
- Auto: BA 1.5 GLX 1996
- SYC/ Wie is wie-topic: 39109
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Koppeling grijpt langzaam aan bij pedaal ingedrukt
richardr6 schreef:Dan heb je toch ergens een (inwendige) lekkage in de bediening zitten verwacht ik.
Anders kan de druk niet wegzakken.
Bij mijn BA zitten 2 bedieningcilinders, 1 tegen het schutbord die je met het pedaal bediend, en 1 op het versnellingbakhuis, vlak bij de koppeling/vliegwiel.
Als een cup (meestal dan van de bovenste cilinder) iets lekt, dan valt je druk terug en stroomt de vloeistof retour in je remvloeistofreservoir.
Hoe kan ik dit checken en repareren?
-
- Newbie
- Berichten: 16
- Lid geworden op: za 12 okt, 2013 5:20 pm
- Auto: BA 1.5 GLX 1996
- SYC/ Wie is wie-topic: 39109
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Koppeling grijpt langzaam aan bij pedaal ingedrukt
richardr6 schreef:Dan heb je toch ergens een (inwendige) lekkage in de bediening zitten verwacht ik.
Anders kan de druk niet wegzakken.
Bij mijn BA zitten 2 bedieningcilinders, 1 tegen het schutbord die je met het pedaal bediend, en 1 op het versnellingbakhuis, vlak bij de koppeling/vliegwiel.
Als een cup (meestal dan van de bovenste cilinder) iets lekt, dan valt je druk terug en stroomt de vloeistof retour in je remvloeistofreservoir.
Hoe kan ik dit checken en repareren?
- richardr6
- Newbie
- Berichten: 85
- Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 10:57 pm
- Auto: 323F 2.0i V6
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Koppeling grijpt langzaam aan bij pedaal ingedrukt
Wesz schreef:richardr6 schreef:Dan heb je toch ergens een (inwendige) lekkage in de bediening zitten verwacht ik.
Anders kan de druk niet wegzakken.
Bij mijn BA zitten 2 bedieningcilinders, 1 tegen het schutbord die je met het pedaal bediend, en 1 op het versnellingbakhuis, vlak bij de koppeling/vliegwiel.
Als een cup (meestal dan van de bovenste cilinder) iets lekt, dan valt je druk terug en stroomt de vloeistof retour in je remvloeistofreservoir.
Hoe kan ik dit checken en repareren?
Weet niet of er nog losse cups te koop zijn voor deze koppelingscilinders.
Maar ik zou met de bovenste koppelingscilinder beginnen, om te vervangen of te revideren.
Test is zoals je zelf al aangeeft, koppelingspedaal indrukken. Versnelling inschakelen en als de druk wegvalt gaat de koppeling aangrijpen (wagen begint te rijden).
Suc6