Koppeling grijpt langzaam aan bij pedaal ingedrukt

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Plaats reactie
Wesz
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 12 okt, 2013 5:20 pm
Auto: BA 1.5 GLX 1996
SYC/ Wie is wie-topic: 39109
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Koppeling grijpt langzaam aan bij pedaal ingedrukt

Bericht door Wesz »

Zoals de titel al zegt: als ik mn koppelingspedaal indruk verliest hij langzaam druk. Op een gegeven moment is de koppeling volledig aangegrepen (20sec)
Ik heb mn koppeling al ontlucht volgens de FAQ.
Hij verbruikt volgens mij geen remvloeistof
Wesz
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 12 okt, 2013 5:20 pm
Auto: BA 1.5 GLX 1996
SYC/ Wie is wie-topic: 39109
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Koppeling grijpt langzaam aan bij pedaal ingedrukt

Bericht door Wesz »

Zoals de titel al zegt: als ik mn koppelingspedaal indruk verliest hij langzaam druk. Op een gegeven moment is de koppeling volledig aangegrepen (20sec)
Ik heb mn koppeling al ontlucht volgens de FAQ.
Hij verbruikt volgens mij geen remvloeistof
Gebruikersavatar
richardr6
Newbie
Newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 10:57 pm
Auto: 323F 2.0i V6
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Koppeling grijpt langzaam aan bij pedaal ingedrukt

Bericht door richardr6 »

Dan heb je toch ergens een (inwendige) lekkage in de bediening zitten verwacht ik.
Anders kan de druk niet wegzakken.
Bij mijn BA zitten 2 bedieningcilinders, 1 tegen het schutbord die je met het pedaal bediend, en 1 op het versnellingbakhuis, vlak bij de koppeling/vliegwiel.
Als een cup (meestal dan van de bovenste cilinder) iets lekt, dan valt je druk terug en stroomt de vloeistof retour in je remvloeistofreservoir.
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Koppeling grijpt langzaam aan bij pedaal ingedrukt

Bericht door sneakz »

Koppelingscilinder die lekt. 99% zeker.
Wesz
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 12 okt, 2013 5:20 pm
Auto: BA 1.5 GLX 1996
SYC/ Wie is wie-topic: 39109
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Koppeling grijpt langzaam aan bij pedaal ingedrukt

Bericht door Wesz »

richardr6 schreef:Dan heb je toch ergens een (inwendige) lekkage in de bediening zitten verwacht ik.
Anders kan de druk niet wegzakken.
Bij mijn BA zitten 2 bedieningcilinders, 1 tegen het schutbord die je met het pedaal bediend, en 1 op het versnellingbakhuis, vlak bij de koppeling/vliegwiel.
Als een cup (meestal dan van de bovenste cilinder) iets lekt, dan valt je druk terug en stroomt de vloeistof retour in je remvloeistofreservoir.

Hoe kan ik dit checken en repareren?
Wesz
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 12 okt, 2013 5:20 pm
Auto: BA 1.5 GLX 1996
SYC/ Wie is wie-topic: 39109
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Koppeling grijpt langzaam aan bij pedaal ingedrukt

Bericht door Wesz »

richardr6 schreef:Dan heb je toch ergens een (inwendige) lekkage in de bediening zitten verwacht ik.
Anders kan de druk niet wegzakken.
Bij mijn BA zitten 2 bedieningcilinders, 1 tegen het schutbord die je met het pedaal bediend, en 1 op het versnellingbakhuis, vlak bij de koppeling/vliegwiel.
Als een cup (meestal dan van de bovenste cilinder) iets lekt, dan valt je druk terug en stroomt de vloeistof retour in je remvloeistofreservoir.

Hoe kan ik dit checken en repareren?
Gebruikersavatar
richardr6
Newbie
Newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 10:57 pm
Auto: 323F 2.0i V6
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Koppeling grijpt langzaam aan bij pedaal ingedrukt

Bericht door richardr6 »

Wesz schreef:
richardr6 schreef:Dan heb je toch ergens een (inwendige) lekkage in de bediening zitten verwacht ik.
Anders kan de druk niet wegzakken.
Bij mijn BA zitten 2 bedieningcilinders, 1 tegen het schutbord die je met het pedaal bediend, en 1 op het versnellingbakhuis, vlak bij de koppeling/vliegwiel.
Als een cup (meestal dan van de bovenste cilinder) iets lekt, dan valt je druk terug en stroomt de vloeistof retour in je remvloeistofreservoir.

Hoe kan ik dit checken en repareren?


Weet niet of er nog losse cups te koop zijn voor deze koppelingscilinders.
Maar ik zou met de bovenste koppelingscilinder beginnen, om te vervangen of te revideren.
Test is zoals je zelf al aangeeft, koppelingspedaal indrukken. Versnelling inschakelen en als de druk wegvalt gaat de koppeling aangrijpen (wagen begint te rijden).

Suc6
Plaats reactie