Inhouden bij 2750 toeren

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Plaats reactie
knaapie
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 21 okt, 2014 10:10 pm

Inhouden bij 2750 toeren

Bericht door knaapie »

Hallo mensen,

Trotse eigenaar van een 323F uit 1998...
Die rijdt als een trein, maar al een tijd heb ik een probleem bij het optrekken.
Wannneer ik wat hogere snelheid moet maken (bv. als ik de snelweg op rijd), dan houdt de auto even in bij ongeveer 2750 toeren.
Heel soms doet hij dit ook bij een wat hoger toerental, maar dus vrijwel altijd rond 2750 toeren.

In het algemeen heb ik het idee dat de auto wat minder power heeft dan dattie voorheen had. De topsnelheid ligt ook echt lager.
Het probleem is begonnen nadat ik een lege accu had (binnenlampje aan laten staan.....).

De auto is al diverse keren in de garage bekeken, maar nog zonder resultaat.
Relatie met de lege accu wordt door iedereen uitgesloten, maar ik zelf vind het toeval te groot...
Wel al bekeken/vervangen; bougies, bobines, accu, slang die luchttoevoer verzorgt (ben de naam even kwijt).

Ik ben een nono op automotorgebied, ben al blij dat ik kan rijden...
Ik zou graag tips krijgen waarmee ik nogmaals naar een garage kan voor controle of reparatie. Zelf sleutelen of testen gaat voor mij niet lukken.
Ik zou het graag opgelost zien, want de auto is al oud, maar rijdt buiten dit probleem nog als een zonnetje...

Alvast bedankt!

Groet,
Eric
Gebruikersavatar
Mylo2010
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 26 okt, 2012 9:41 pm
Auto: BG GT/8v/6sport
SYC/ Wie is wie-topic: 38009
Contacteer:

Re: Inhouden bij 2750 toeren

Bericht door Mylo2010 »

Dat lijkt erop dat ie wellicht nieuwe bougiekabels, rotor en verdeler nodig heeft. Misschien is er hier iemand bij jou in de buurt waarvan je de bougiekabels even kan proberen. Rotor en verdeler kan natuurlijk nooit kwaad deze te vervangen (mits je ze niet van een lapperdefoepie merk koopt)
Dit alles is makkelijk binnen een half uurtje zelf te doen.

Suc6!
[glow=red]Got to love pop-up headlights![/glow]
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 121 1.3
Mazda 323F BA 1.5
Mazda 6 GG 2.0
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 323F BG 1.8 GT
Gebruikersavatar
Mylo2010
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 26 okt, 2012 9:41 pm
Auto: BG GT/8v/6sport
SYC/ Wie is wie-topic: 38009
Contacteer:

Re: Inhouden bij 2750 toeren

Bericht door Mylo2010 »

Dat lijkt erop dat ie wellicht nieuwe bougiekabels, rotor en verdeler nodig heeft. Misschien is er hier iemand bij jou in de buurt waarvan je de bougiekabels even kan proberen. Rotor en verdeler kan natuurlijk nooit kwaad deze te vervangen (mits je ze niet van een lapperdefoepie merk koopt)
Dit alles is makkelijk binnen een half uurtje zelf te doen.

Suc6!
[glow=red]Got to love pop-up headlights![/glow]
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 121 1.3
Mazda 323F BA 1.5
Mazda 6 GG 2.0
Mazda 323F BG 1.6
Mazda 323F BG 1.8 GT
Sparkle_
Guru
Guru
Berichten: 4754
Lid geworden op: ma 09 jun, 2008 5:03 pm
Auto: FBA1.8T / Focus2
Contacteer:

Re: Inhouden bij 2750 toeren

Bericht door Sparkle_ »

knaapie schreef:Hallo mensen,

Trotse eigenaar van een 323F uit 1998...
Die rijdt als een trein, maar al een tijd heb ik een probleem bij het optrekken.
Wannneer ik wat hogere snelheid moet maken (bv. als ik de snelweg op rijd), dan houdt de auto even in bij ongeveer 2750 toeren.
Heel soms doet hij dit ook bij een wat hoger toerental, maar dus vrijwel altijd rond 2750 toeren.

In het algemeen heb ik het idee dat de auto wat minder power heeft dan dattie voorheen had. De topsnelheid ligt ook echt lager.
Het probleem is begonnen nadat ik een lege accu had (binnenlampje aan laten staan.....).

De auto is al diverse keren in de garage bekeken, maar nog zonder resultaat.
Relatie met de lege accu wordt door iedereen uitgesloten, maar ik zelf vind het toeval te groot...
Wel al bekeken/vervangen; bougies, bobines, accu, slang die luchttoevoer verzorgt (ben de naam even kwijt).

Ik ben een nono op automotorgebied, ben al blij dat ik kan rijden...
Ik zou graag tips krijgen waarmee ik nogmaals naar een garage kan voor controle of reparatie. Zelf sleutelen of testen gaat voor mij niet lukken.
Ik zou het graag opgelost zien, want de auto is al oud, maar rijdt buiten dit probleem nog als een zonnetje...

Alvast bedankt!

Groet,
Eric


En dan geef je vol gas, en als ie dan in houd eventjes, gaat ie erna harder?
Afbeelding
knaapie
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 21 okt, 2014 10:10 pm

Re: Inhouden bij 2750 toeren

Bericht door knaapie »

@Mylo2010: Dank voor je reactie, ik kijk even welke tips er nog meer komen, daarna ga ik weer bij de garage langs :-)

@Sparkie_: Daarna gaat hij weer gewoon verder met snelheid opbouwen.
Hij heeft wel echt minder power. Topsnelheid ligt lager en bij hoge snelheden trekt hij minder snel op bij inhalen.

Soms 'voel' je bij hogere snelheden (100 a 120) dat hij niet lekker rijdt. Het komt dan voor dat hij zonder gas bij te geven opeens wat harder gaat rijden.
Plaats reactie