Spaghetti spruitstuk maken

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Plaats reactie
spijkey87
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: di 17 feb, 2015 10:02 am
Auto: Mazda 323 Coupe 1.5
Extra parameters: f=7

Spaghetti spruitstuk maken

Bericht door spijkey87 »

hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en rij een mazda 323 Coupe 1.5 BA. Ik wil graag een spaghetti spruitstuk bouwen maar nu zit ik te denken om de flens die op te motor gaat van een originele te gebruiken en dan de buizen van die van een MX5 ofzo. volgens mij zou dit moeten kunnen.............. ik hoor graag jullie mening hier over!
HellRacer
Guru
Guru
Berichten: 4609
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 8:34 pm
Auto: BGV6,X9,TL1000R
SYC/ Wie is wie-topic: 5002
Contacteer:

Re: Spaghetti spruitstuk maken

Bericht door HellRacer »

[quote="spijkey87"]hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en rij een mazda 323 Coupe 1.5 BA. Ik wil graag een spaghetti spruitstuk bouwen maar nu zit ik te denken om de flens die op te motor gaat van een originele te gebruiken en dan de buizen van die van een MX5 ofzo. volgens mij zou dit moeten kunnen.............. ik hoor graag jullie mening hier over![/quote]

flens laten snijden, buizen 1,75" gebruiken deze mooi invorm buigen 4-2-1 princiepe toepassen en zie hier mogelijk vermogen toenamen, anders helaas niet.

de buizen van een mx5 gebruiken kan helaas niet, de motor ligt in de lengte en jouwe ligt dwars. Beste manier is om met behulp van een buizenbuiger of lasbochtjes wat moois te maken.

;) Welkom
[link=http://www.h-p-c.nl]Afbeelding[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
spijkey87
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: di 17 feb, 2015 10:02 am
Auto: Mazda 323 Coupe 1.5
Extra parameters: f=7

Re: Spaghetti spruitstuk maken

Bericht door spijkey87 »

oke bedankt voor de tip ik ga kijken voor een spruitstuk wat niet dwars ligt en die dan aan passen ik laat het resultaat zien of hij nou helemaal custom is of niet. weet er iemand trouwens wat het maximale is wat uit dit blokje te knijpen is zonder turbo op bouw.
spijkey87
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: di 17 feb, 2015 10:02 am
Auto: Mazda 323 Coupe 1.5
Extra parameters: f=7

Re: Spaghetti spruitstuk maken

Bericht door spijkey87 »

oke bedankt voor de tip ik ga kijken voor een spruitstuk wat niet dwars ligt en die dan aan passen ik laat het resultaat zien of hij nou helemaal custom is of niet. weet er iemand trouwens wat het maximale is wat uit dit blokje te knijpen is zonder turbo op bouw.
Astination
Expert
Expert
Berichten: 1474
Lid geworden op: wo 01 mar, 2006 7:25 pm
Auto: mazda 323 Coupé
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Extra parameters: f=7

Re: Spaghetti spruitstuk maken

Bericht door Astination »

Heb hier nog 1 liggen, als het ondeerwerp nog actueel is.
Coole Coupé
323fleon
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 07 dec, 2015 8:45 pm

Re: Spaghetti spruitstuk maken

Bericht door 323fleon »

Heb je hem nog steeds liggen voor een 323f ba 1.5? Zoja zou je me dan kunnen mailen? Leonsens@hotmail.com
Plaats reactie