Vpower tanken om Injectors reinigen??

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Plaats reactie
cynthiatjhe
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 13 apr, 2015 5:16 pm

Vpower tanken om Injectors reinigen??

Bericht door cynthiatjhe »

Heeft het nut en mag het om vpower tanken om de injectors te reinigen?
MrFasterke
Newbie
Newbie
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 20 nov, 2013 8:33 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Vpower tanken om Injectors reinigen??

Bericht door MrFasterke »

Ik merk niet veel van die vpower... Ik tank daar dus ook nooit, gewoon af en toe een halve bak 98 tanken en een busje injector cleaner erbij. Best wel van de 'betere' merken nemen. Mvg
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Vpower tanken om Injectors reinigen??

Bericht door barreljan »

vpower is wat sterker maar het reinigt niet. het is net als eu98, niet veel anders.

Sowieso helpt het reinigen geen zier imho. Wat wil je bereiken?
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
cynthiatjhe
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 13 apr, 2015 5:16 pm

Re: Vpower tanken om Injectors reinigen??

Bericht door cynthiatjhe »

[quote="barreljan"]vpower is wat sterker maar het reinigt niet. het is net als eu98, niet veel anders.

Sowieso helpt het reinigen geen zier imho. Wat wil je bereiken?[/quote]

Mijn auto valt namelijk bij het afremmen heel erg terug in toure, hij sjokt en het is net of hij bijna afslaat vooral als je net stil staat staat hij op 100 toure... (is altijd weinig mee gereden voor ik hem kocht) Gashoes is al schoongemaakt.... mijn vader denkt dat de iniectors gereinigd moeten worden (hij is nmlk automonteur) maar hij weet niet of het bij de mazda wel veel zin heeft....
kan nmlk ook reinigingsspul erbij doen, dat moet blijkbaar wel gewoon werken?! Maar of het voldoende is is de vraag.
MrFasterke
Newbie
Newbie
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 20 nov, 2013 8:33 pm
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Vpower tanken om Injectors reinigen??

Bericht door MrFasterke »

als het zo erg is en het zijn idd de injectoren dan gaat een busje niet voldoende zijn. dan kun je ze er is beter even uitnemen.
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Vpower tanken om Injectors reinigen??

Bericht door barreljan »

Ik denk dat er een andere oorzaak is maar je kan alsnog gewoon injector reiniger door je brandstof mengen. Desnoods 2x doen. Als dat niet helpt, luchtmassa meter (MAF) schoonmaken. Daarna als het nog bestaat alle slangen en vacuum trajecten inspecteren. Kans bestaat dat er gewoon een lek is die dus zorgt voor te veel lucht en snapt de ECU het even niet.

En anders uitzetten, in DIAGNOSE modus zetten (in de diag stekker de GND en TEN verbinden), aanzetten, en de stelschroef op het gasklephuis lichtjes opendraaien naar 750-800 toeren of desnoods iets verhogen. Dan uitzetten en uit DIAGNOSE halen.

Hopelijk helpt het.
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Gebruikersavatar
Roel
Rookie
Rookie
Berichten: 264
Lid geworden op: za 09 jun, 2012 1:36 pm
Auto: Mazda 323 BA13 Coupé
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Vpower tanken om Injectors reinigen??

Bericht door Roel »

Ik doe één keer per 6 maanden V-Power tanken met een fles injector cleaner er in. Merk zeker verschil in verbruik en reactie.

Dit doe ik trouwens altijd als ik of iemand in mijn omgeving, een nieuwe auto koopt. Eerste keer aftanken met V-Power en injectoren reiniger er in met positief resultaat :)


Keertje een Fiat Cinq. gehad die bar slecht liep (GOH!) waarbij ik een fles reiniger heb gepakt op maar een halve tank. Beestje liep weer als een trein :D (voor zover een Fiat kan lopen als een trein :P )
Mazda 323 BA13-Coupe - 1.3 16v B3, LX 1994
cynthiatjhe
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 13 apr, 2015 5:16 pm

Re: Vpower tanken om Injectors reinigen??

Bericht door cynthiatjhe »

Mijn vader is monteur en heeft alle slangen al nagekeken... dus enige wat k kan proberen is reinigen... maar het is erg vreemd want dan doet hij het wel en dan is alles weer goed en dan tijdje later doet hij het weer...
cynthiatjhe
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 13 apr, 2015 5:16 pm

Re: Vpower tanken om Injectors reinigen??

Bericht door cynthiatjhe »

Maar evengoed super bedankt iedereen voor de tips! Ik ga vanalles controleren en uitproberen, tot ik mijn resultaat bereik! :)
Plaats reactie