[BG/BA/BJ] BESTE band voor bg gt 205/40R17?@?

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Plaats reactie
willymichiels
Advanced
Advanced
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 5:17 pm
Auto: 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 24419
Extra parameters: f=7
Contacteer:

[BG/BA/BJ] BESTE band voor bg gt 205/40R17?@?

Bericht door willymichiels »

Beste forumleden, de BG GT is weer tot leven, en zal meer gebruikt gaan worden. De bandjes, die zullen vrij snel ook moeten dus. Rijstijl sportief, gem. snelheid lange stukken (snelweg) is een 160 km/h (wij hebben geen trajectcontroles hier, duitsland is binnen 15 minuten te bereiken, dus de 200 zal weleens aangetikt worden. Heel veel harder kan de BG ook niet... :finga:

Maar ik zoek dus nieuwe banden. Wat heb ik allemaal gehad?
BG: Chinees merk, WANLI oid: ALGEMENE BAGGER, MOET JE NIET WILLEN!!!
Nexenn: Slijt serieus gewoon NIET, wdb, topband, als je heel langzaam rijdt. 0,0000000 grip. Droogt op gegeven moment van ellende uit en gaat scheuren.
Firestone: KUTband, model onbekend. Is budgetmerk van bridgestone met bijkomende budgetkwaliteit. En het vreemde, had wel een zachte compound. Echter geen goede grip. Sleet alleen binnen 10.000km tot het karkas af. (uitlijning was ook niet optimaal. ) Binnenkant had een zilveren ring van het uitstekende karkas... Echter voor de schroefset en de uitlijning die wel gedaan was, maar blijkbaar niet goed, was die ook k*t en sleet zo weg...
Nu: Toyo PROXES T1R en is een topper! Alleen is de grip op nat wegdek waardeloos. Ofwel iedere bocht je best doen er heel weer uit te komen bij nat wegdek. Enige minpunt. ('s winters heb ik winterbanden, vredestein meen ik)

BMW: (245/40R18 dacht ik)
Bij aankoop 1 as DUNLOP *welk onbekend, meen de standaard band die BMW aanraad) kolereband. Gewoon 3x k*t, vooral op de achteras. Makkelijk driften met rwd, = deze kopen....
Andere as een bridgestone, sportieve band, zal iets van een s00x zijn geweest. Prima, maar alleen maar kort erop gehad, en was bijna kaal.
Michelin Pilot sport 2 EN 3 op andere as. Beide goede grip, plakken echt als secondelijm aan de weg. Was voor mijn rijstijl volgens garage één van de betere keuzes. Sterker nog, ik had niet echt keuzes onder de 200 (PER STUK).
Jammer: slijten binnen 5000km op achteras. Mazda zou er dan mss het dubbele van maken, maar die auto glijdt met 4 wielen ipv 2, alleen wat minder vaak. Ik zou ze niet opnieuw kopen. Voor een ruime 200 euro incl. monteren, balanceren en wielen terug monteren een goede band in regen en droog, echter duur in gebruik. Tot nog toe enkel michelins op de bmw gehad (en bridgestone snowtrac winterbanden ook 245/40r18 op mooi en goedkoop setje gunmetal alu velgen)

Wat zouden jullie doen, prijs is NIET interessant. Banden zijn JUIST waar je absoluut niet moet besparen, ik heb als fervent bandenverslijter, wel gemerkt dat je banden de auto maken of breken. Plus, ik ben die bmw gewend, destijds rond de 120-140 euro ps betaald voor de toyo T1R met monteren, balanceren, wielen erop EN uitlijnen.

Wat zou je met nat/wisselvallig weer op het circuit gebruiken? ik denk dat je dan aardig in de buurt komt van mijn ideale band...

Nou mensen, barst los zou ik zeggen, voor zover ze nog aanwezig zijn. En de Toyo proxes T1R blijft een optie. Ze mogen absoluut niet minder zijn, vragen om ongelukken... Liefst soortgelijk, alleen iets betere prestaties op nat. Slijtage, verbruik en geluid kijk ik niet naar. Simpelweg, het verschil daartussen verschilt per maat, en wordt per model banden opgegeven. De maat is weinig voorkomend, dus veel reviews zijn er niet.
Andere opties: Bridgestone RE050A? Uniroyal rainsport 3 (goedkoop en goed zegt men. Maar is het goed genoeg of echt een topper? Budget ben ik huiverig voor)

Enige reden voor twijfel, is de nat wegdek prestatie van de Toyo's. Banden zijn een investering in je rijcomfort, en de veiligheid van jou en anderen. Dus dit topic, lijkt me niet onnodig :wink:
Plaats reactie