Het klets en zeik topic
Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden
-
- Advanced
- Berichten: 1101
- Lid geworden op: za 04 okt, 2008 3:31 pm
- Auto: MR2 SW20, Seat Ibiza
- SYC/ Wie is wie-topic: 26599
- Extra parameters: f=67
Re: Het klets en zeik topic
[quote="NELUZ"]
Huh een setje bougies en/of kabels kost toch niet al t geld van de wereld?[/quote]
Hehe als het dat was, was het allang opgelost
Toenstraks wel 1 bougiekabel kapot getrokken...
Ben derachter gekomen, met een compressietester (had ik een maand geleden aangeschaft voor de lol, now it aint funny). Dat cilinder 3 maar 1 bar compressie heeft.
De rest 10~15 bar.
Blok moet gereviseerd worden. Kosten bij Toyota dealer (gelezen op internet): minstens €6000,- (Kunde net zo goed een nieuwe mr2 kopen in zeer goede staat!).
Huh een setje bougies en/of kabels kost toch niet al t geld van de wereld?[/quote]
Hehe als het dat was, was het allang opgelost
Toenstraks wel 1 bougiekabel kapot getrokken...
Ben derachter gekomen, met een compressietester (had ik een maand geleden aangeschaft voor de lol, now it aint funny). Dat cilinder 3 maar 1 bar compressie heeft.
De rest 10~15 bar.
Blok moet gereviseerd worden. Kosten bij Toyota dealer (gelezen op internet): minstens €6000,- (Kunde net zo goed een nieuwe mr2 kopen in zeer goede staat!).
-
- Advanced
- Berichten: 948
- Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 5:17 pm
- Auto: 323F BG GT
- SYC/ Wie is wie-topic: 24419
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Het klets en zeik topic
dan hoeft toch niet je hele blok gereviseerd te worden? waarschijnlijk een klep ofzo vervangen. of met geluk gewoon je koppakking lek... maar dat weet je pas als je kop draf is.
zal waarschijnlijk best meevallen, eerst je kop dr maaris afhalen
zal waarschijnlijk best meevallen, eerst je kop dr maaris afhalen
-
- Advanced
- Berichten: 1101
- Lid geworden op: za 04 okt, 2008 3:31 pm
- Auto: MR2 SW20, Seat Ibiza
- SYC/ Wie is wie-topic: 26599
- Extra parameters: f=67
Re: Het klets en zeik topic
willymichiels schreef:dan hoeft toch niet je hele blok gereviseerd te worden? waarschijnlijk een klep ofzo vervangen. of met geluk gewoon je koppakking lek... maar dat weet je pas als je kop draf is.
zal waarschijnlijk best meevallen, eerst je kop dr maaris afhalen
Ach als het blok toch uit elkaar moet, kan ik hem net zo goed hem laten reviseren toch?
1ste cilinder heeft ook al niet meer de volledige compressie (10 bar)
En hij verbruikt olie met 1L per 1000 KM.
Of ik ga der een V6 ingooien (moet ik die eerst zien te vinden).
-
- Expert
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: ma 28 aug, 2006 1:35 pm
- Auto: Renault Megane
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
- Contacteer:
Re: Het klets en zeik topic
Max schreef:NELUZ schreef:Huh een setje bougies en/of kabels kost toch niet al t geld van de wereld?dubbeledraaideur schreef:En het is al vastgesteld dat het niet aan de bougies ligt of de bougiekabels...
Goedemorgen
"When i get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson.
-Barney Stinson.
-
- Advanced
- Berichten: 1101
- Lid geworden op: za 04 okt, 2008 3:31 pm
- Auto: MR2 SW20, Seat Ibiza
- SYC/ Wie is wie-topic: 26599
- Extra parameters: f=67
Re: Het klets en zeik topic
Ik ga het blok samen met mn pa en een maat van mij repareren.
Eerst ga ik een offerte laten opmaken, voor een kostenindicatie voor de onderdelen.
Vervolgens trek ik het blok samen met een maat van mij, uit elkaar om te controleren wat er mis is.
En dan bestel ik de onderdelen en ga er 4 a 5 weken aan werken.
Andere opties waren:
Reviseren door een bedrijf in Boxmeer: €2000~€2500 kost dat, excl uitbouw blok. Maar daarvoor kun je ook een nieuwere type motorblok, met meer vermogen (Gen3) met ecu, kabelboom, versnellingsbak inbouwen, maar dan moet de kabelboom aangepast worden aan de auto.
Waarom de doe-het-zelf optie? Zodat ik toch weer kan rijden met de auto over een aantal weken. En ik daarna kan sparen voor een beter motorblok (lees V6) + alle toebehoren die erbij komen (remmen, assen etc).
Eerst ga ik een offerte laten opmaken, voor een kostenindicatie voor de onderdelen.
Vervolgens trek ik het blok samen met een maat van mij, uit elkaar om te controleren wat er mis is.
En dan bestel ik de onderdelen en ga er 4 a 5 weken aan werken.
Andere opties waren:
Reviseren door een bedrijf in Boxmeer: €2000~€2500 kost dat, excl uitbouw blok. Maar daarvoor kun je ook een nieuwere type motorblok, met meer vermogen (Gen3) met ecu, kabelboom, versnellingsbak inbouwen, maar dan moet de kabelboom aangepast worden aan de auto.
Waarom de doe-het-zelf optie? Zodat ik toch weer kan rijden met de auto over een aantal weken. En ik daarna kan sparen voor een beter motorblok (lees V6) + alle toebehoren die erbij komen (remmen, assen etc).
-
- Guru
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
- Auto: 323F BA 1.8 GT blok
- SYC/ Wie is wie-topic: 27107
- Contacteer:
Re: Het klets en zeik topic
GODSAMME uren bezig geweest met plamuren van een meterhouder in de a-stijl, eindelijk zit 'ie, afgeschuurd en al...
is het standaardontwerp met allemaal gare scheurtjes en m'n plamuursel zit natuurlijk strak.
ziet er dus niet uit
is het standaardontwerp met allemaal gare scheurtjes en m'n plamuursel zit natuurlijk strak.
ziet er dus niet uit
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
-
- Master
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: ma 08 okt, 2007 7:35 pm
- SYC/ Wie is wie-topic: 22241
- Extra parameters: f=7
Re: Het klets en zeik topic
dubbeledraaideur schreef:Ik ga het blok samen met mn pa en een maat van mij repareren.
Eerst ga ik een offerte laten opmaken, voor een kostenindicatie voor de onderdelen.
Vervolgens trek ik het blok samen met een maat van mij, uit elkaar om te controleren wat er mis is.
En dan bestel ik de onderdelen en ga er 4 a 5 weken aan werken.
Andere opties waren:
Reviseren door een bedrijf in Boxmeer: €2000~€2500 kost dat, excl uitbouw blok. Maar daarvoor kun je ook een nieuwere type motorblok, met meer vermogen (Gen3) met ecu, kabelboom, versnellingsbak inbouwen, maar dan moet de kabelboom aangepast worden aan de auto.
Waarom de doe-het-zelf optie? Zodat ik toch weer kan rijden met de auto over een aantal weken. En ik daarna kan sparen voor een beter motorblok (lees V6) + alle toebehoren die erbij komen (remmen, assen etc).
Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met JP's tuningshop te kapelle
hij heeft zelf een mr2, en is zeer gespecialiseerd in alle mr2's !
Racen is net als kleuren, gewoon binnen de lijntjes blijven !!
-
- Newbie
- Berichten: 48
- Lid geworden op: do 10 feb, 2011 9:23 am
- Auto: 323F BA
- Contacteer:
Re: Het klets en zeik topic
Was ik gister ochtend niet wakker en rijd ik zo tegen de stoeprand op
nu over de helft van me velg krassen
mischien toch iets wakkerder weg rijden
nu over de helft van me velg krassen
mischien toch iets wakkerder weg rijden
Nog geen onderschrift.
-
- Forumlid
- Berichten: 6244
- Lid geworden op: za 05 aug, 2006 5:04 pm
- Auto: VW Golf 7.5
- SYC/ Wie is wie-topic: 83284
- Extra parameters: f=7
Re: Het klets en zeik topic
afgelopen maandag een nieuwe lease auto in ontvangst mogen nemen, een Ibiza ST 1.2TDI in de Style uitvoering.
kentekens ff snel in paint gedaan
werkplek voor de komende 160.000 kilometer.
alles nog lekker schoon
kentekens ff snel in paint gedaan
werkplek voor de komende 160.000 kilometer.
alles nog lekker schoon
sommige auto's roesten niet voor niks, dat is natuurlijk verloop...
ã°ã„ã‚„ãã™ã¿ > baiyakusumi
ã°ã„ã‚„ãã™ã¿ > baiyakusumi
-
- Guru
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
- Auto: 323F BA 1.8 GT blok
- SYC/ Wie is wie-topic: 27107
- Contacteer:
Re: Het klets en zeik topic
leuk bakkie
heb een tijdje die auto's gereden op het werk, zijn lekker vlot!
zat alleen voor geen meter als je langer dan 2 meter bent
heb een tijdje die auto's gereden op het werk, zijn lekker vlot!
zat alleen voor geen meter als je langer dan 2 meter bent
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God