Xenon

Alles wat je bij de overige topic's niet kwijt kan.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Gebruikersavatar
Blue Impulse
Novice
Novice
Berichten: 501
Lid geworden op: vr 26 feb, 2010 8:08 pm
Auto: 323F BJ 1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 30021
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Xenon

Bericht door Blue Impulse »

Hallootjes allemaal,

Als ik zo vrij mag zijn even een paar vragen of Xenon. Als ik xenon koop is het verstandig als ik dan ook het groot licht gelijk mee pak? Ik bedoel is dat beter voor de lichtopbrengst... Of heeft het gewoon nog wel nut als ik daar gewoon halogeen in heb. Ik heb ook al eventueel een setje gezien namelijk deze: http://www.cargoods.nl/shop/xenon-verli ... nbouw-set/" onclick="window.open(this.href);return false; Is dit een beetje "goed" of kan ik beter voor iets "duurders" gaan. Heb wel eens van Pilot gehoord dat dat goed spul is maar dat is mij net iets te duur :wink: Daarnaast wat is eerder aan te raden: 6000k of 8000k (Ik weet dat 8000k blauwer is, maar graag nog iets meer info als dat kan.. :wink: )

Alvast bedankt :D
[offtopic]Heb het maar in offtopic geplaatst wist niet of ie in Tuning en Styling of Technisch moest, heb zoekfunctie al geprobeerd maar kwam grotendeels uit op mensen die xenon in de auto hebben en heb geen tijd (lees: zin) om 70 pagina's door te gaan spitten.[/offtopic]
15-01-2010 / 08-01-2013 Mazda 323F BA 1997
04-01-2013 / Present Mazda 323F BJ 2003
Riesh
Master
Master
Berichten: 2398
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 9:41 pm
Auto: Demio / Micra
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Xenon

Bericht door Riesh »

6 maanden garantie, als je roept dat het superkwaliteit is dan geef je gewoon 1 of 2 jaar garantie....(zoals ik dus)

groot licht: met xenon in je dimlicht zal je dit ws minder gebrukken door de hogere lichtopbrengst. voor mij zou xenon in je groot licht van weinig meerwaarde zijn. Doe wel ledjes in je stadslichten anders kleurt het erg lelijk bij je xenon.

600k heeft ook heel iets meer lichtopbrengst en je wordt minder snel door oom agent aangehouden
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
RicardoB
Advanced
Advanced
Berichten: 790
Lid geworden op: wo 02 jun, 2010 3:22 pm
Auto: Mazda 323 1.8 BA GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 31312
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Xenon

Bericht door RicardoB »

Zou zelf niet voor xenon in grootlicht gaan.
Xenon moet eerst onsteken, als je dus seint heb je dat effect niet echt.
ilkin
Advanced
Advanced
Berichten: 962
Lid geworden op: za 05 dec, 2009 1:40 am
Auto: Mazda 323F BA 1.5i
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Xenon

Bericht door ilkin »

[quote="RicardoB"]Zou zelf niet voor xenon in grootlicht gaan.
Xenon moet eerst onsteken, als je dus seint heb je dat effect niet echt.[/quote]
Jawel hoor, spreek uit ervaring. Maar bij mij is alweer een lampje kapot.
[offtopic]@Mzd-styling: wat kost een xenon bulb eigenlijk bij jou?[/offtopic]
Riesh
Master
Master
Berichten: 2398
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 9:41 pm
Auto: Demio / Micra
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Xenon

Bericht door Riesh »

@Ilkin:

Ik heb nog wel wat liggen, stuur maar ff een pm
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
eBoonstra
Advanced
Advanced
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 01 okt, 2010 2:46 pm
Auto: Fiat Grande Punto JT
SYC/ Wie is wie-topic: 32567
Extra parameters: f=7

Re: Xenon

Bericht door eBoonstra »

Hmm ik wil binnenkort ook overstappen op Xenon (voor aankomende winter nog), maar ga zeker weten voor een duurder setje van Pilot oid. Die goedkope rotzooi hoef ík iig niet.
'06 Fiat Grande Punto 1.9 JTD MultiJet & '13 Vespa LX Touring Quattro Tempi 25 Grigio Apuano
History: '96 BA 1.5 GLX, '95 BA 2.0 KF GT, '95 BA 1.8 GLX, '96 BA 1.8 GLX.

Veel onderdelen -> http://www.323fclub.nl/site/viewtopic.php?f=13&t=36549
Sam078
Master
Master
Berichten: 1800
Lid geworden op: do 15 jul, 2010 9:56 am
Auto: 323F BA 1.8 16V
SYC/ Wie is wie-topic: 31005
Contacteer:

Re: Xenon

Bericht door Sam078 »

[quote="Extravaganza"]Hmm ik wil binnenkort ook overstappen op Xenon (voor aankomende winter nog), maar ga zeker weten voor een duurder setje van Pilot oid. Die goedkope rotzooi hoef ík iig niet.[/quote]


Waarom is goedkoop rotzooi kerel? Leuk dat mensen daarvan uitgaan.. Ik heb 2 setjes in mijn auto (normaal licht en mistlicht) alle 2 budget setjes die hebben me nog niet in de steek gelaten.. Maatje van mij heeft zo een pilot set (duur dus goed zoals jij het noemt) al 2 keer terug geweest omdat 1 van zijn ballasten k*t waren.. Altijd jammer dat mensen goedkoop met rotzooi combineren, als je dus je eigen woorden neemt en kijkt naar de prijzen van auto`s, rijden we dus allemaal (inclusief jij) in rotzooi rond?
Ideeën voor dikke meets of evenementen in 2012, neem contact met me op..!
Aftertouch
Master
Master
Berichten: 1984
Lid geworden op: wo 21 okt, 2009 10:00 am
Auto: Mazda 6 Sport
Contacteer:

Re: Xenon

Bericht door Aftertouch »

[quote="Sam078"][quote="Extravaganza"]Hmm ik wil binnenkort ook overstappen op Xenon (voor aankomende winter nog), maar ga zeker weten voor een duurder setje van Pilot oid. Die goedkope rotzooi hoef ík iig niet.[/quote]


Waarom is goedkoop rotzooi kerel? Leuk dat mensen daarvan uitgaan.. Ik heb 2 setjes in mijn auto (normaal licht en mistlicht) alle 2 budget setjes die hebben me nog niet in de steek gelaten.. Maatje van mij heeft zo een pilot set (duur dus goed zoals jij het noemt) al 2 keer terug geweest omdat 1 van zijn ballasten k*t waren.. Altijd jammer dat mensen goedkoop met rotzooi combineren, als je dus je eigen woorden neemt en kijkt naar de prijzen van auto`s, rijden we dus allemaal (inclusief jij) in rotzooi rond?[/quote]

+1
Bekend of anoniem je feedback geven? Dat kan! http://www.323fclub.nl/site/feedback
Bluemica
Forumlid
Forumlid
Berichten: 6244
Lid geworden op: za 05 aug, 2006 5:04 pm
Auto: VW Golf 7.5
SYC/ Wie is wie-topic: 83284
Extra parameters: f=7

Re: Xenon

Bericht door Bluemica »

inderdaad, ik heb in mijn ex F en ibiza destijds Xenon verlichting gezet, zie: [url]http://www.323fclub.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23970[/url]
en sinds de start van het topic werkt de verlichting nog steeds (zie de auto nog regelmatig rijden en ik ken de eigenaar)
sommige auto's roesten niet voor niks, dat is natuurlijk verloop...
Afbeelding
ばいやくすみ > baiyakusumi
Gerkee
Advanced
Advanced
Berichten: 935
Lid geworden op: do 12 feb, 2009 11:48 am
Auto: Alfa Romeo 147 jtd
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Xenon

Bericht door Gerkee »

Sorry Eeuwe maar ik moet me volledig bij Sam aansluiten, goedkoop is in vele gevallen duurkoop maar het kan ook heel anders uitpakken :). En grotendeels komt alles uit dezelfde fabriek, maar wordt er een ander stickertje opgeplakt!
Plaats reactie