versterkers aan gesloten (but no music)

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

versterkers aan gesloten (but no music)

Bericht door Paddy22 »

Hier bij even een kopie van facebook gesprek :

hmmmm alles aangesloten volgens schema, en helaas no Sound :( alleen een hoge piep toon

versterkers staat wel spanning op,, iemand een idee?

[album]397[/album]
(blauwe kabels van de voeding zijn verplaatst zodat ze niet kunnen storen op de tulp kabel (tip van Brian)

dit is trouwens het gesprek van Facebook:

[b][u]Walter Tiemes[/u][/b] Heb je de masa en de plus niet omgedraaid de laatste keer dat ik dat had had ik me versterker gesloopt haha

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] hahaha nee dat niet

[b][u]Walter Tiemes[/u][/b] Tulpen goed waar heb je de masa op aangesloten

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] massa op het frame van de auto, (zat die ook met 1 versterker namelijk, tulpen hebben ze bij de winkel gezegt waar die moesten, en uiteindelijk hebben hun dat er aan gezet

[b][u]Ricardo Berenschot[/u][/b] Met losse mp3 speler.proberen zonder radio

[b][u]Walter Tiemes[/u][/b] Masa zet ik meestal aan de gordel buoten omdat die mooi blank zijn en anders moet je een extra masa van af de dynamo naar het frame maken

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] Ja ik heb ze aan de achterbank

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] Hoe sluit in een mp3 speler aan op zoiets....

[b][u]Walter Tiemes[/u][/b] En anders ff sinaal kabel controleren

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] staat overal spanning op (heb zo'n spanning zoeker gebruikt)

[b][u]Walter Tiemes[/u][/b] Vreemd

[b][u]Brian Brakels[/u][/b] Helemaal geen geluid? Of komt er eeb ruis over het geluid heen als je motor erbij aan staat?

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] hmm maar heb al een afsrpaak staan bij ast, maar dacht misschien iemand de kan zeggen wat het is

[b][u]Patrick van den Berg [/u][/b]want heb momenteel helemaal niks geen geluid in de auto (behalve de herrie van de motor

[b][u]Ricardo Berenschot [/u][/b]Mp3 met tulp stekker direct op versterker, radio aan en mp3 starten

[b][u]Brian Brakels[/u][/b] Als je nou half uurtje eerder was geweest had ik zo ff kunnen komen kijken

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] half uurtje doet het hem ook niet kom deze kant maar op

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] hmm zulke mp3 spelers heb ik niet meer helaas

[b][u]Ricardo Berenschot [/u][/b]Telefoon kan ook met juiste verloop kabel

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] ja oke maar dan moet je die kabels hebben, maar uiteindelijk moet die het toch doen via de radio

[b][u]Ricardo Berenschot[/u][/b] Ja maar radio kan ook verkeerd signaal geven daarom

[b][u]Ricardo Berenschot[/u][/b] Zo sluit je uit of het versterker of radio is

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] vanmorge voor het aansluiten deed die het nog

[b][u]Brian Brakels[/u][/b] Onderweg

[b][u]Ricardo Berenschot[/u][/b] Wat heb je in die tijd veranderd?

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] boxen op versteker vanplaats via radio

[b][u]Brian Brakels [/u][/b]Echt vaag dit

[b][u]Brian Brakels[/u][/b] Jammer dat ik je niey kon helpen. Wel ff laten weten wat het is

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] ja helaas morgen maar ff terug naar de winkel

[b][u]Brian Brakels[/u][/b] Ricardo beerschot de radio is het niet de eene versterker geeft wel geluid door de crunch niet ook niet als je hem direct op de radio aansluit

[b][u]Brian Brakels[/u][/b] Check voor zekerheid nog ff je zekeringen Patrick van den Berg

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] van beide versterkers?

[b][u]Brian Brakels[/u][/b] Ja doe het eens wie weet is er een gesprongen ... denk het niet maar zoals ik al zei :dit is echt vaag

[b][u]Ricardo Berenschot[/u][/b] Niks met massa van doen? Komt de versterker niet in contact met iets van metaal?

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] Massa zit prima, net de basscontroler er uit gehaald en dan begint die alleen maar harder te piepen dus iets verandering maar nog lang niet goed

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] zekeringen had ook geen resultaat helaas

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] kan het ook zijn dat een zekering van 60 ampère te klein is dat die het daarom niet doet?

[b][u]Brian Brakels[/u][/b] Ik denk het niet. We hebben hem ook rechtstreeks aangesloten toen deed die ook niks.

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] hmm dat is waar, maarja ga morgen wel weer even naar ast en moeten ze maar ff kijken

[b][u]Patrick van den Berg[/u][/b] zet het ook wel op het forum (+ reacties) (later iets makkelijker terug vinden mocht het probleem bij anderen voor doen)
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Kevertje
Novice
Novice
Berichten: 364
Lid geworden op: ma 30 jun, 2008 10:23 pm
Auto: Niksan Mietra
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: versterkers aan gesloten (but no music)

Bericht door Kevertje »

Ik heb niet alle blabla gelezen maar geef je deze tips.

Heb je de gain al eens geprobeerd ?? Misschien staat deze nog helemaal dicht.

Sommige autoradios moeten eerst de instellingen aangepast worden om een signaal via de rca eruit te krijgen.
Even zoeken in de handleiding dus.

Zelf zeg je dat je in elk geval spanning hebt.
Ik neem aan dat de versterker gewoon aanspringt en niet meteen in protect (=rood lampje)
Afbeelding
www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: versterkers aan gesloten (but no music)

Bericht door Paddy22 »

[quote="Kevertje"]Ik heb niet alle blabla gelezen maar geef je deze tips.

Heb je de gain al eens geprobeerd ?? Misschien staat deze nog helemaal dicht.

Sommige autoradios moeten eerst de instellingen aangepast worden om een signaal via de rca eruit te krijgen.
Even zoeken in de handleiding dus.

Zelf zeg je dat je in elk geval spanning hebt.
Ik neem aan dat de versterker gewoon aanspringt en niet meteen in protect (=rood lampje)[/quote]

*klopt moest idd de radio ff anders instellen
*Gain idd geprobeerd
*En idd de protect lampjes branden niet maar de normale lampjes dus normale spanning,

maar vandaag de hele dag bij de winkel geweest maar nog geen resultaat

*alles was/is goed aangesloten
*accu is doorgemeten, ook niks mis mee
*over al komt stroom waar het moet komen
*kabels zijn niet versleten (namelijk andere geprobeerd)


en dan nog even aanvulling dit zelfde probleem: (dingen die geprobeerd zijn)

* een andere radio geprobeerd, geen resultaat
*op een andere accu (van andere auto) geprobeerd, geen resultaat
*zelfs 2 accu door linken, geen resultaat
*de massa kabel aangesloten op de accu (min) (normaal zit die aan het frame), geen resultaat
*luidsprekerkabels geprobeerd op andere versterker, geen resultaat

:shock: :shock: :shock: :shock: :-? :-? :-? :-?


dus aankomende maandag staat de volgende afspraak gepland.....
misschien iemand nog een toevallig wat ik zou kunnen checken/proberen??????
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Kevertje
Novice
Novice
Berichten: 364
Lid geworden op: ma 30 jun, 2008 10:23 pm
Auto: Niksan Mietra
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: versterkers aan gesloten (but no music)

Bericht door Kevertje »

Even de speakers controleren.
Probeer eens andere bijv
Mag standaard speakers wezen is toch maar om te testen
Afbeelding
www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: versterkers aan gesloten (but no music)

Bericht door Paddy22 »

[quote="Kevertje"]Even de speakers controleren.
Probeer eens andere bijv
Mag standaard speakers wezen is toch maar om te testen[/quote]

had ik ook al gedaan, moest er nog bij staan.. maar ook geen geluk
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Racerd
Rookie
Rookie
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 9:44 am
Auto: Mazda 323F BJ GTI
SYC/ Wie is wie-topic: 37739
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: versterkers aan gesloten (but no music)

Bericht door Racerd »

Bekabeling al langs de buitenkant van de auto getest? Signaal kabel goed aangesloten? Alle volume knoppen gechecked? plus min goed aangesloten? Zekering getest? Juiste kanalen? Getest met cd? Radio? Aux? USB? Domweg andere versterker geprobeerd?
Proud Owner of a Mazda 323F BJ 1.5 GTI
Riesh
Master
Master
Berichten: 2398
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 9:41 pm
Auto: Demio / Micra
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: versterkers aan gesloten (but no music)

Bericht door Riesh »

wat gebeurt er als je de rca kabels uit de versterker haalt en dan de versterker aanzet ?
Heb je dan nog steeds een pieptoon ?

zoja: dan is of de versterker stuk of 1 van de speakeraansluitingen maakt sluiting(contact) met het metaal van de auto
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: versterkers aan gesloten (but no music)

Bericht door Paddy22 »

[quote="Riesh"]wat gebeurt er als je de rca kabels uit de versterker haalt en dan de versterker aanzet ?
Heb je dan nog steeds een pieptoon ?

zoja: dan is of de versterker stuk of 1 van de speakeraansluitingen maakt sluiting(contact) met het metaal van de auto[/quote]

idd dan bleef die piep (versterker is niet kapot want hij deed het bij elke versterker (behalve bij een versterker van Hifonics(maar dat duurde bijna 30 seconden voordat er uberhoubt links het geluid kwam), speaker aansluiting zijn ook gecontroleerd en waren prima in orde

maar heb het probleem gevonden,


dit zit hem in de originele bekabeling, het blijkt dus dat er flink mee is geknoeid (waarschijnlijk vorige eigenaar )
want vandaag was ik bij ast hardenberg, en hebben ze daadwerkelijk alles bij langs gelopen,

en tot conclussie kwam dat het in de voeding zit
en wouden weten als het toch niet aan de accu/dynamo ligt had hij de massa kabel van de radio doorgeknipt, om een andere massa punt te zoeken.. maar ja als ik al zei is er flink mee geknoeid. want de antenne van mijn de auto schoof op datmoment uit :-| :?: (en dat terwijl de auto uit stond)

maar morgen ga ik daar weer heen omdat er nu dus nieuwe kabels in gelegd gaan worden,

Vervolg komt :....
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Plaats reactie