@PM schreef:Zoals op het eerder door mij geposte schema te zien is, is die massadraad die vanaf de stippellijn aftakt gekoppeld aan twee massapunten, die 5 en 6 in een cirkel. 5 is één van de massapunten op het thermostaathuis. 6 is een massa die bij de ECU moet zitten, die heb je nog niet gehad denk ik? Beetje moeilijk te zien alleen op deze tekening of-ie nou op, achter of onder de ECU zit.
Verder kan ik niets bedenken. Ik ken Mylo's dagelijkse route niet, maar sommige mensen doen 2 weken over die 150 km Gezien het feit dat je alles al geprobeerd hebt lijkt het me de moeite waard om toch eens een andere verdelerkap en rotor te monteren.
Ik zou enerzijds ook willen zeggen probeer die witte stekker gewoon eens rechtstreeks aan massa te leggen, maar anderzijds durf ik dat niet omdat ik niet zeker weet of je dan iets sloopt.
Ja je hebt gelijk, massapunt 6. Maar die is denk ik niet meer gelijk omdat het geen BG is maar een BA. Daar achter de ECU heb ik een massadraad aan het chassis gekoppeld..die heb ik niet los gehad..ga ik morgen nog doen. Wel heb ik daar nog een zwart/groene en een groen/zwarte draad bij geduwd, aangezien dat de kleur van de draad van de 'omleiding' is die ook ergens daar moet uitkomen.
Als ik de witte stekker direct aan de massa hang gebeurd er niets..raar genoeg..waarschijnlijk omdat dan de igniter geheel uit het circuit gehaald is.. (Ja, had ik ook al geprobeerd..)
Ik ben inmiddels op zoek naar een rotor en verdelerkap van Bosch, want dat is natuurlijk echt een goed merk, en wat ik hier precies voor 'oude' en 'nieuwe' kap heb liggen weet ik niet exact..in ieder geval beide geen Bosch..
Die 30 euro maakt dan nu ook weinig meer uit..
Maar toch zit ik in mijn maag met mijn 9V, die bij Chris ook geen 12V is..maar het wel zou moeten zijn.. (lijkt me..)