Lid van de maand November2013 Martin Buitendijk AKA Martin B

Dit forum wordt gebruikt voor de opslag van website paginas

Moderators: Junior Administrator, Bestuursleden

Gesloten
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Lid van de maand November2013 Martin Buitendijk AKA Martin B

Bericht door pop-i »

[album]1377[/album]
Wie ben je?
Ik ben Martin Buitendijk, ben 25 jaar en ben woonachtig in Zuidland(zuid holland)

[album]1376[/album]
Wat heeft je overgehaald om een F te kopen?
Eigenlijk ikzelf, ik heb vanaf mjin 14e tot mijn 17e in een garage gewerkt en die zijn ooit in een ver verleden mazda dealer geweest. Zodoende wist ik al veel van deze auto af kwa techniek. De keuze is op een f model gevallen puur omdat ik deze tegenkwam op marktplaats. Ik was eigenlijk aan het kijken voor een normaal BG model. Keuze voor de F was toeval. Wel rijd mn vriendin,ouders,opa en oma en oom en tante mazda.

[album]1378[/album]
Hoe ben je met de :323fclub: in aanraking gekomen?
Aan de auto die ik had gekocht was al vanuit de fabriek het een en ander gebeurt(andere velgen, foho setje rondom,hoedenplank pas voor 6x9 speakers) maar ik wou verder. Op internet kwam ik de club tegen, duurde even voor dat ik lid werd maar geen spijt van, als je ziet hoeveel korting je met sommige spullen krijgt en hoeveel leuke dagen we hebben gehad is dat die 2 tientjes per jaar dubbel en dwars waard.

[album]1372[/album]
Wat heb je aan je F veranderd?
De meesten weten het misschien niet maar ik heb er 2.
Ik zal bij de oudste beginnen. Eerst heb ik de hele audio aangepakt,eigen beklede kist gemaakt achterin met 2 versterkers, 2 hoedenplank speakers en 1 signat onyx woofer. Daarna alle losse delen van het interieur gespoten in de kleur rood(is ook de kleur van de auto) daarna de hele auto overgespoten in two-tone(zwart van boven en rood van onder met een zwarte bies erin) toen de standaard 15 inch sport velgen ook rood gespoten met een zwarte bies rondom en een ster op het afdek kapje(1ste generatie velg, later hadden ze gewoon 4 gaten),later zijn hiervoor 17inch ATS DTM velgen voor gekomen. Toen het onderstel op apex veren gezet en voor en achter een veerpootbrug ertussen en als laatste een halve zelfgemaakte schroefkooi erin gemaakt en sportstoelen+3 puntgordels erin. Toen de kooi erin zat heb ik ook binnen de bodem nog rood gespoten. De kooi zelf was wit. De andere F heb ik pas een jaar(gok ik) en die zou eigenlijk standaard blijven, toen kreeg ik een achterbuurman die audio kampioen van de benelux is geweest....dus dat idee ging ook snel overboord. Deze auto moest ook een beetje rat look worden dus er werden allerlei kleuren over elkaar heen gespoten en als laatste laag kreeg de auto een knalgroen jasje, dit beviel echter zo goed dat ik het zo gelaten heb. De strippen op de auto zijn er vanaf gehaald en heb ik nagemaakt van houten plinten met daarin m12 slotbouten, hierachter moet nog een hoeklijn komen om de deur stijf te maken m.b.t. de audio. Op een rat look auto moet natuurlijk een imprial, zo gezegd zo gedaan. Hier zitten ook gootjes op in het midden want als we naar een meeting gaan staat er een brommer op de auto die in de Heineken trim is gezet. Verder is er een hoop gebeurt op audio gebied. De accu voor is van 55 naar 100 Ah gegaan, hiervoor moest een nieuwe accubak gemaakt worden en ook het bestaande luchtfilter zat in de weg dus,zit er nu een CAI op. Van de voorste accu loopt er een 50mm2 kabel afgezekerd op 200Ah naar achteren, ook achterin ligt nog 2 x 55Ah aan accu’s afgezekerd op 80Ah per stuk. Momenteel ligt er een Audio System X-ion 160.4, een Twister F2-300 en een Caliber CA-300 in die 4 x pioneer TS-A2510, 4 x TS-A6910, 2 x TS-W303C en op het dak 4 x TS-A2510(deze zitten in Heineken kratten) Ook zit er nog een pioner CD625 filter tussen om het signaal mono te maken voor het sub. Totaal huidige rms vermogen ligt rond de 1800w De velgen die eronder zitten zijn nu nog 17inch ATS DTM velgen(van de rode F) maar ben aan het kijken voor 17 inch staal.

[album]1379[/album]
Heb je nog plannen met je F?
De Rode F staat momenteel in verbouwing, hierin komt een GTX motorin(1.8 turbo met allerlei vitaminen) met een 4X4 aandrijving. Dit wordt een hardcore scheurijzer dus geen binnen bekleding, volle kooi, tank achter in de auto, radiateur achterin(mits de RDW het toelaat) Schroefset rondom en een schitterende paintjob(aangezien mn pa spuiter van beroep is)De hele verbouwing is natuurlijk te volgen op het forum. Voor de andere F liggen voor de voorkant nog een setje K-sport schroefveren. Ook heb ik nog een aantal speakers en versterkers netjes in de gangkast te wachten.de bank gaat eruit en in het midden komt een soundwall te zitten, met een beetje mazzel blijft de achterbak vrij. Totaal:24 speakers,5 versterkers, 2 grote accu’s,3 dynamo’s(beugel is bijna klaar) alles bij elkaar rond 3300W aan continu vermogen. Ook heb ik nog plannen met achterdeuren en het uiterlijk. Alle vorderingen zijn natuurlijk te volgen op het forum.
En momenteel ben ik nog aan de auto van mijn vriendin bezig, dat is een 121 waar ik een 1.6 16v in heb gelegd. De foto van de motor op een bok is degene die er nu in de 121 ligt. Ook die gaat nog de verbouwing in, alleen het uiterlijk dan.

[album]1375[/album]
Wat voor auto's heb je gereden voordat je de F kocht?
Hiervoor een Subaru mini jumbo met grote banden achter,kleine voor, luchthapper in de kap, woofers erin en een uitlaat zonder demping(wel vlammen) dus in het donder was ik goed te volgen!

[album]1374[/album]
Wat moet de opvolger worden van je F?
Het liefste een RX-3/RX-4 maar waarschijnlijk een RX-7(als de bank dat al toelaat!?)

[album]1373[/album]
Heb je iets leuks beleeft met je F en willen je dat vertellen?
Toen ik en mijn buurman voor de eerste keer gingen proefdraaien met de audio F stonden we midden in de polder. Ging super goed, voltage kelderde niet al te erg maar na een kwartier stonden er al mensen naast ons van het volgende dorp +/- 2 Km verderop die kwamen kijken. Die dachten dat er een illegaal feest werd gegeven maar het was alleen mijn auto.
Gesloten