LPG verdamper versleten

Heb je een probleem? Stel hier je vragen van technische aard.
Van een niet startende motor tot elektronische problemen.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forum rules
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Skevdude
Newbie
Newbie
Posts: 37
Joined: Fri 14 Jul, 2006 6:23 pm

Post by Skevdude »

Juniorm wrote:Alsof jullie weten dat ik problemen heb..

Ik heb sinds de aankoop van mn BA ('96 G3 installatie) ook gedonder. Er is een nieuwe verdamper in gekomen voordat ik hem kreeg, maar daarna nog niet goed geweest.

Stationair liep hij klote, sloeg zelfs soms af. Hij is naar een gasspecialist geweest die heeft hem onder handen genomen. Het stationair lopen is inmiddels verholpen maar de volgende problemen blijven zich aandienen:

Als de motor koud is loopt hij perfect. Zo gauw hij warm wordt dan begint hij bij constante toeren (dus onder én boven 3000) te stotteren. Ook gaat het "fout code" lampje branden (zou duiden op een storing maar de gasspecialist kon zich dit niet voorstellen omdat de computer helemaal is uitgelezen en goed ingesteld)

Ik heb gelukkig 3 maanden garantie en dit is de auto dealer z'n pakkie-an, maar als jullie nog tips hebben hoor ik het graag!


Bobine/Bougies/Rotor/Verdelerkap enzovoorts.
Jimster
Rookie
Rookie
Posts: 105
Joined: Thu 09 Mar, 2006 1:37 am

Post by Jimster »

Idd.. mijn advies is ook om eerst te kijken naar de rotor en verdelerkap. Kost je ongeveer 25 euro, dan weet je iig zeker dat het daar niet aan ligt. Desnoods ook de bougiekabels vervangen (60 euro).
Mijn BA heeft al ruim 3ton! opzitten op gas en ik heb nog nooit wat hoeven doen aan de gasinstallatie.
Formerly know as Jim-E
Mazda 6 2.0 CiTD Executive 100KW
nl1bzw
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: Thu 08 Mar, 2007 7:03 pm

Post by nl1bzw »

Even een update van het probleem.

Misschien dat andere mensen hier ook ooit nog wat aan hebben.

Ik ben dus bij Kees in helvoirt geweest. Deze man weet idd een helehoop van gasinstallaties.

Ik heb hier mijn verdeler schoon laten maken, maar het probleem was hiermee niet verholpen. De LPG computer gas wel een foutmelding van de drooggasaflsuiter. Deze ook vervangen met een ander exemplaar, maar het probleem bleef aanhouden.

Vervolgens hebben we de computer vervangen. Gasdruk van de verdamper gemeten. Toerental signaal doorgemeten. Lambda sonde doorgemeten (Deze gaf idd aan dat het mengsel arm was).

Maar het probleem was er nog steeds.

Vervolgens de DENSO bougies eruit gehaald (2 weken oud) die ik al vervangen had samen met de bougiekabels, omdat ik dacht dat het stotteren hierdoor veroorzaakt kon worden en de afstand van de electrodes van 1.1 naar 0.9 gezet.

Nu was het stotteren bijna geheel verdwenen.

Vandaag NGK bougies erin gezet op 0.9 en het probleem is geheel verdwenen.

Conclusie: Geen DENSO bougies kopen als je op LPG rijdt want dit is rotzooi :)
Snelmer
Advanced
Advanced
Posts: 1028
Joined: Thu 08 Mar, 2007 4:07 pm
Auto: 323F BA '98
SYC/ Wie is wie-topic: 11434

Post by Snelmer »

aahh kijk.. :super: ..mooi dat het nu weer opgelost is zo :D
Owns a Vivid Green 323F Rush '98
SinHead
Rookie
Rookie
Posts: 182
Joined: Sun 26 Feb, 2006 3:17 pm

Post by SinHead »

Ik had vorige week dat me lpg spontaan uitviel, dan even een stukje op benziene en als je later terug scahakelde op lpg dan liep hij weer even. De lpg specialist heeft de verderel vervangen. Hij had tot de verdeler druk maar vanaf de verdeler soms wel en soms niet.

Hij vertelde mij dat ze meestal 1 of 2 keen worden schoon gemaakt maar dan houdt het op met die dingen. Nu met die nieuwe loopt hij heel mooi en rijdt hij ook een stuk soepeler dan daarvoor. Die verdeler heeft helaas geen onbeperkt leven en slijt gewoon. Grapje kosste me wel 533 euries incl montage enzo.

Denso bougies in combinatie met lpg geeft iid slecht resultaten, heb het al eens eerder gelezen op het forum. Wel zonde want ze zijn best duur voor bougies....
nl1bzw
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: Thu 08 Mar, 2007 7:03 pm

Post by nl1bzw »

Ik zou niet weten waarom hij er na 1 of 2 keer schonmaken mee op zou moeten houden :)

Verkooppraat. Volgende keer ff langs Kees rijden :)

Was je een stuk minder kwijt geweest.
Endyard
Rookie
Rookie
Posts: 134
Joined: Thu 27 Apr, 2006 3:43 pm

Post by Endyard »

nl1bzw wrote:Even een update van het probleem.

Misschien dat andere mensen hier ook ooit nog wat aan hebben.

Ik ben dus bij Kees in helvoirt geweest. Deze man weet idd een helehoop van gasinstallaties.

Ik heb hier mijn verdeler schoon laten maken, maar het probleem was hiermee niet verholpen. De LPG computer gas wel een foutmelding van de drooggasaflsuiter. Deze ook vervangen met een ander exemplaar, maar het probleem bleef aanhouden.

Vervolgens hebben we de computer vervangen. Gasdruk van de verdamper gemeten. Toerental signaal doorgemeten. Lambda sonde doorgemeten (Deze gaf idd aan dat het mengsel arm was).

Maar het probleem was er nog steeds.

Vervolgens de DENSO bougies eruit gehaald (2 weken oud) die ik al vervangen had samen met de bougiekabels, omdat ik dacht dat het stotteren hierdoor veroorzaakt kon worden en de afstand van de electrodes van 1.1 naar 0.9 gezet.

Nu was het stotteren bijna geheel verdwenen.

Vandaag NGK bougies erin gezet op 0.9 en het probleem is geheel verdwenen.

Conclusie: Geen DENSO bougies kopen als je op LPG rijdt want dit is rotzooi :)


Heb exact hetzelfde gehad met een 1.8 GTI van een maat van me, had er van die dure denso bougies inzitten...liep slecht, NGK'tjes erin: probleem opgelost.
Ik heb er zelf beru bougies inzitten omdat deze volgens gasboer beter bestand zijn tegen hoge temperaturen (gas) dan NGK enz.

Ik raad ook iedereen met een gas (g3) auto af om denso (iridium) bougies te gebruiken.

BTW. Kees uit Helvoirt raad NGKtjes aan....temp 6

Grtz.

Peter
Just cruz'in...
Endyard
Rookie
Rookie
Posts: 134
Joined: Thu 27 Apr, 2006 3:43 pm

Post by Endyard »

nl1bzw wrote:Ik zou niet weten waarom hij er na 1 of 2 keer schonmaken mee op zou moeten houden :)

Verkooppraat. Volgende keer ff langs Kees rijden :)

Was je een stuk minder kwijt geweest.


Heeft hem veel geld gekost...

De clue is dat de meeste (bijna alle) gasboeren bij het schoonmaken van de verdeler de oude pakkingen weer gebruiken, dit omdat er geen nieuwe pakkingsets verkrijgbaar zijn.
Uitzondering hierop is onze Kees uit Helvoirt, die heeft de standaard pakkinkjes opgemeten en een vrachtwagen-lading van die dingen naar Nederland laten komen...
Hij zet er gewoon nieuwe pakkinkjes in na het schoonmaken en het probleem is opgelost...

Bij hem kost het schoonmaken van je verdeler: 20,- euro...

Grtz,

Peter
Just cruz'in...
Post Reply