Hallo,
Ik vroeg me af of mijn auto (Mazda 323F BA 1998) de nieuwe benzine E10 zou kunnen tanken.
Volgens E10check kunnen veel mazda's dit wel maar dan zeker vanaf bouwjaar 2002, over modellen die dit niet kunnen wordt verder geen informatie gegeven.
Iemand hier die hier verstand van heeft en weet of dit wel of niet kan?
Google al geprobeerd maar kom ook op niets uit...
Alvast bedankt
Zoals vele zich vast afvragen : E10 tanken?
Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden
Forumregels
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
Forumregels
Maak, waar nodig, gebruik van de volgende tags:
[BG], [BA] of [BJ]
-
- Newbie
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 13 apr, 2015 5:16 pm
-
- Newbie
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 08 jul, 2012 11:39 am
- Auto: Mazda 323 Coupé 1.8
- Contacteer:
Re: Zoals vele zich vast afvragen : E10 tanken?
Ik heb met mijn BA uit 1998 al meerdere malen E10 getankt in Frankrijk en Duitsland.
Tot op heden geen problemen mee gehad, en de auto rijd er prima op.
Tot op heden geen problemen mee gehad, en de auto rijd er prima op.
-
- Master
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2009 10:00 am
- Auto: Mazda 6 Sport
- Contacteer:
Re: Zoals vele zich vast afvragen : E10 tanken?
Mijn kennis:
ANWB:
De tussentijdse resultaten leken nog veelbelovend. Na een goeie 7.000 kilometer waren er nog geen sporen van vervuiling of roest te ontdekken. 20.000 kilometer verder is er dus wel een probleem. De agressieve ethanol (alcohol) uit de brandstof heeft het aluminium aangetast. En daardoor is plotseling een gat ontstaan in de hogedrukbrandstofpomp. Door dit gat spoot de benzine door de motorruimte. Bij een warme motor kan dit gevaarlijk zijn; de brandstof kan ontvlammen. De bestuurder werd gewaarschuwd door een benzinelucht en zette de auto stil. Persoonlijk letsel deed zich niet voor.
Zie ook:
http://www.e10check.nl/auto/mazda/
ANWB:
De tussentijdse resultaten leken nog veelbelovend. Na een goeie 7.000 kilometer waren er nog geen sporen van vervuiling of roest te ontdekken. 20.000 kilometer verder is er dus wel een probleem. De agressieve ethanol (alcohol) uit de brandstof heeft het aluminium aangetast. En daardoor is plotseling een gat ontstaan in de hogedrukbrandstofpomp. Door dit gat spoot de benzine door de motorruimte. Bij een warme motor kan dit gevaarlijk zijn; de brandstof kan ontvlammen. De bestuurder werd gewaarschuwd door een benzinelucht en zette de auto stil. Persoonlijk letsel deed zich niet voor.
Zie ook:
http://www.e10check.nl/auto/mazda/
Bekend of anoniem je feedback geven? Dat kan! http://www.323fclub.nl/site/feedback