“In 2011 nieuwe Mazda RX-7”

Plaats/ lees hier het plaatste Mazda-nieuws.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
h0pla
Master
Master
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 14 sep, 2007 5:18 pm
Auto: obruT 2MR

“In 2011 nieuwe Mazda RX-7”

Bericht door h0pla »

“In 2011 nieuwe Mazda RX-7”

In Nederland hebben we al enige tijd geleden afscheid genomen van de Mazda RX-8. In het buitenland wordt hij echter nog gewoon verkocht. De opvolger staat gepland voor 2011 en gaat weer RX-7 heten.

Mazda werkt aan een nieuwe sportauto en volgens de Amerikaanse media gaat die in 2011 in productie. De naam wordt opnieuw RX-7. Het nieuwe model gebruikt een rotatiemotor van de nieuwe generatie. Deze 16X krachtbron is al in 2007 getoond in de Taiki concept car (foto 2). De motor is 1,6-liter groot – de huidige RX-8 heeft een 1,3-liter. De tweeschijfs wankelmotor met twee verbrandingskamers van 654 cc wordt vervangen door eentje met twee keer 800 cc. Bovendien heeft de nieuwe wankelmotor directe brandstofinjectie.
De nieuwe motor zou 350 pk kunnen leveren, maar waarschijnlijk past Mazda ‘m aan de eisen van de tijd aan en komt hij met een vermogen van 200 tot 250 pk. Intussen wordt er druk gewerkt om de motor te verbeteren. Zo moet het gewicht omlaag en is ook het brandstofverbruik nog te hoog. Volgens de bronnen van de Amerikanen krijgt de nieuwe auto stijlelementen van de Furai concept car uit 2008.
Vanaf 2011 moet de RX-7 concurrentie bieden aan de sportauto die Toyota en Subaru gezamenlijk ontwikkelen en ook de nieuwe sportauto van Nissan, zit in zijn schootsveld.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Autoweek.nl

http://www.autoweek.nl/autonieuws/13322/In-2011-nieuwe-Mazda-RX-7
2000 TWINCAM 16
ceramics power
twin entry turbo
h0pla
Master
Master
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 14 sep, 2007 5:18 pm
Auto: obruT 2MR

Re: “In 2011 nieuwe Mazda RX-7”

Bericht door h0pla »

Ff schaamteloos gekopieerd van autoweek.

Heb dan nu wel een turbotoyota maar blijf een beetje Mazda fanboy, vind het zelf ook mooi dat ze een n/a wankel ontwikkelen ipv dat turbo geraas. Tis makkelijk vermogen te kweken met turbo, Mazda kan dat anders :mrgreen: .
2000 TWINCAM 16
ceramics power
twin entry turbo
gebster
Expert
Expert
Berichten: 1407
Lid geworden op: do 05 okt, 2006 5:23 pm
Auto: subaru impreza gtt
SYC/ Wie is wie-topic: 18771
Contacteer:

Re: “In 2011 nieuwe Mazda RX-7”

Bericht door gebster »

hmmm k vind het een beetje vreemd dat ze de nieuwe rx7 gaan aanschrijven als vervanger voor de rx8,
aangezien de rx8 ook gewoon met de nieuwe direct ingespoten wankelmotor word gelevert,
hier in nederland zal deze niet geleverd worden in andere landen wel.

deze info haal ik btw uit het autovisie jaarboek 2009 :)

maar toch zal ik met smacht gaan wachten op de nieuwe rx7 :O belooft veel goeds :D
Afbeelding
engine overhauler
Niels
Newbie
Newbie
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 30 nov, 2009 11:00 pm
Auto: Mazda 323f Fastbreak

Re: “In 2011 nieuwe Mazda RX-7”

Bericht door Niels »

plaatje bij het praatje...



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer info:

>>> KLIK <<<


Prijzen waarschijnlijk vanaf : $ 32.000 voor de instapper tot een $ 39.000 voor de luxe versie

zoon 22.000 euro dus tot 27.000 euro..
maar dat wel zonder alle invoerrechten enzo in NL wezen dus zo ronde de 40.000 euro moet lukken....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

is eigenlijk de Modellen: Concept cars: Kabura © 2006
>>> KLIK <<<
Mazda 323f fastbreak|1999|Black Mica|
Mazda MX-5 NA 1.6 16V|1990|NR:00482|6bak|4.1 diff|JR CAI|Front Lip en Rear Lip spoiler|Koni Schroefkit|Low profile's|Hella Dynaview EVO2|
Max
Guru
Guru
Berichten: 4957
Lid geworden op: di 20 mei, 2008 4:36 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 20175
Contacteer:

Re: “In 2011 nieuwe Mazda RX-7”

Bericht door Max »

Heel even dacht ik dat bovenstaande post klopte. Ik dacht ohh neee niet de kabura als nieuwe RX-7. Want zo leek het er te staan.
Er staat echter:

Sources say the 2010 Mazda RX-7 will be another Japan-sourced two-door coupe, but based on Mazda's latest MX-5 roadster platform. However, that rear-wheel-drive architecture will be scaled up to near RX-8 size, which could mean a tiny back seat instead of a strictly two-passenger cockpit. Styling is said to be drawn from the 2006 Kabura concept, so look for traditional long-hood/short-deck proportions, an arched roof, prominent cycle-style front fenders, an aggressive nose, and big wheels pushed right out to the corners.


ahh.. bij de stijl van de RX-7 mag gedacht worden aan de kabura, de kabura zal niet het eindconcept zijn.

pfffiieeeuuwwwww :lol:
Work before play
HellRacer
Guru
Guru
Berichten: 4609
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 8:34 pm
Auto: BGV6,X9,TL1000R
SYC/ Wie is wie-topic: 5002
Contacteer:

Re: “In 2011 nieuwe Mazda RX-7”

Bericht door HellRacer »

gauw een rx7 kopen en in een schuur weg douwen.


misschien me zoldertje toch zo sterkmaken dat er een auto op kan.... :roll:
[link=http://www.h-p-c.nl]Afbeelding[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
Serina Elody
Rookie
Rookie
Berichten: 195
Lid geworden op: ma 04 jan, 2010 10:18 pm

Re: “In 2011 nieuwe Mazda RX-7”

Bericht door Serina Elody »

Moet zeggen dat het model en interieur er enigzins wat apart uitzien, niet echt mijn stijl.
Maar waarschijnlijk kun je er wel een leuk auto'tje van maken als je het 1 en ander verandert.
Serina Elody Boiten
willymichiels
Advanced
Advanced
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 5:17 pm
Auto: 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 24419
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: “In 2011 nieuwe Mazda RX-7”

Bericht door willymichiels »

Die Kabura vind ik eerlijk gezegd echt..... lelijk. Ik hoop niet dat ie daar teveel op gaat lijken.
Plaats reactie