intrieur verlichting

Alles wat met te maken heeft met optische styling.
Van een nieuwe voorbumper tot andere interieurlampjes.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Jannibal
Newbie
Newbie
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 8:03 pm
Auto: 323F BA 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 39257
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: intrieur verlichting

Bericht door Jannibal »

Het type lampjes is T10 of w5w. Hetzelfde als: je stadslichten, de leeslampjes, de lampjes in je deuren en het lampje in je dashboardkastje. Bij mij had de vorige eigenaar er van die blauwe powerledjes ingezet die alleen naar voren schijnen. En daar mee zie je dus nauwelijks wat 's nachts. Ook was de groene kleurwaas niet weggeschuurd, dus dat harde blauw werd een soort lelijk turkoois-blauw. Ik heb het vervangen met gewone (w5w) gloeilampen.

Ik heb met bovenstaande How-to het dashboard in een half uurtje losgehaald. 't moeilijkste was het loskrijgen van de stekkers van je interieurverlichtings-dimmer, alarmlicht, achterruitverwarming etc. vooral omdat je niet kan zien hoe de stekkers precies vast zitten, dus je moet op gevoel werken. en als je de verkeerde kant op trekt, trek je misschien wat kapot... Maar verder valt t echt mee. Zorg dat je een hele korte kruikop hebt om de schroeven aan de zijkant van je dashboard los te halen. Met een schroevendraaier van normale lengte zit je deur in de weg.

Tot slot, zoals je misschien al begrijpt uit de eerste alinea: Zorg dat je ledjes koopt die alle kanten op schijnen (omnidirectioneel) in plaatsvan alleen recht naar voren! anders verlicht je niet de hele tellerplaat maar zie je 3 (blauwe) vlekken.
Ik heb geen haast, ik ben gewoon snel!
Plaats reactie