intrieur verlichting

Alles wat met te maken heeft met optische styling.
Van een nieuwe voorbumper tot andere interieurlampjes.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

melvinmanuhutu
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 19 sep, 2014 4:36 pm

intrieur verlichting

Bericht door melvinmanuhutu »

hey ik heb een vraagje ik heb zelf een mazda 323f GTI uitgevoerd 1.8 dus een speciale editie en ik zou graag mijn dashbord verlichting een andere kleur willen hebben inplaats van dat oude groen iemand een idee wat het mooiste beste en makkelijkste manier is om te doen ?

mvg Melvin :shift:
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: intrieur verlichting

Bericht door Paddy22 »

wat je kunt doen is vervangen voor blauwe verlichting
zie je overigens redelijk vaak in een mazda 323f.



wordt geloof ik wel powerled voor gebruikt omdat op de tellerplaten een groen laagje zit,
zelf ben ik bezig om de groene laag te verwijderen van de teller platen, zodat ik witte of rgb verlichting ga krijgen, maar dat is nog helaas niet zo makkelijk :P

hier een enkele voorbeelden waar ik mee bezig ben:

[album]3214[/album]
[album]3216[/album][album]3215[/album]
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
melvinmanuhutu
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 19 sep, 2014 4:36 pm

Re: intrieur verlichting

Bericht door melvinmanuhutu »

Oh ziet er al goed uit ! Ik hoef dus niet heel mijn dashbord los te trekke alleen de kilometer teller plaat los halen en dan het groene verwijderen maar die ledjes kunne gewoon zo overgezet worden inplaats van die oude leds dan ofwat moete die mischien gesoldeert worden of iets?
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: intrieur verlichting

Bericht door Paddy22 »

[quote="melvinmanuhutu"]Oh ziet er al goed uit ! Ik hoef dus niet heel mijn dashbord los te trekke alleen de kilometer teller plaat los halen en dan het groene verwijderen maar die ledjes kunne gewoon zo overgezet worden inplaats van die oude leds dan ofwat moete die mischien gesoldeert worden of iets?[/quote]

ik weet niet wel bouw jaar je hebt?
als je 94 tot 97 hebt of een 98(bekerhouders bij de pook?
maar als je 94 tot 97 hebt moet wel wel behoorlijk was los halen om er goed bij te kunnen,

namelijk middel console, (handrem deel, pook deel, en die plaat rondom je tellers voor dat je pas bij de tellers kunt komen, circa 15 min werk als je weet hoe alles in elkaar steekt.

dan moet je geloof ik 3 a 4 lampjes vervangen voor blauwe ... of welke kleur je wilt.
maar als je dat witte wil zoals waar ik nog mee bezig ben moet nog nog een paar stappen veder:P dan moet je hele tellerbak ook nog uit elkaar schroeven, en wijzers er af halen :P (en eerlijk gezegd ik ben nog steeds opzoek naar de goede manier om ze weer in elkaar te zetten zodat alles blijft kloppen kwa waarden zoals toeren en snelheid)

en die ledjes of lampjes kun je bij elke autozaak wel halen en hoeven niet gesoldeerd te worden en bij led: moet plus op plus zitten aangesloten en massa op massa anders gaan deze niet aan. (maar dat is vrij simpel te testen: steek lampje er in in teller unit, boel weer aansluiten. en dan je verlichting van de auto aan zetten. doet een bepaalt lampje het niet, even los halen en er andersom insteken dan moet die het wel doen :P

ow en als je 98 hebt, zal je even iemand moeten vragen met een 98 want die zit anders in elkaar om los te halen ( dat is het model met de bekerhouders bij de pook) zelf heb ik nog nooit met een 98 geknutseld :P
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
melvinmanuhutu
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 19 sep, 2014 4:36 pm

Re: intrieur verlichting

Bericht door melvinmanuhutu »

Ooh oké ja ik heb er een uit 96 dus het is dus alleen alles los halen tot aan kilometer teller en lampjes vervangen en hoef niks te solderen en nee ik heb geen beker houders haha jaa ik wil eigenlijk gewoon een andere kleur liefst blauw of rood

:duim:
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: intrieur verlichting

Bericht door Paddy22 »

ja dan gewoon los halen zoals vermeld hier boven en dan gewoon lampjes verwisselen ;)
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Jannibal
Newbie
Newbie
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 8:03 pm
Auto: 323F BA 1.8 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 39257
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: intrieur verlichting

Bericht door Jannibal »

Zie how-to:

[url=http://www.home.versatel.nl/jhoeven/jer ... ontage.pdf]Handleiding demontage tellerplaatverlichting[/url]
Ik heb geen haast, ik ben gewoon snel!
melvinmanuhutu
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 19 sep, 2014 4:36 pm

Re: intrieur verlichting

Bericht door melvinmanuhutu »

Oh kijk die handleiding is wel makkelijk hoelang ben je ongeveer bezig als je dit voor de eerste keer doet ? En waar kan je die ledjes hale of bestellen en zijn er verschillende soorte ledjes die je moet gebruiken voor je dashbord ??
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: intrieur verlichting

Bericht door Paddy22 »

als het het voor de eerste keer loshaalt zul je ongeveer half uurtje bezig zijn als het niet minder is..

die ledjes kun je gewoon halen bij elke willekeurige autozaak. mocht je echt specifieke kleur zoeken die ze in autozaken niet hebben kun je altijd rondzoeken op internet.

als je niet weet welke lampjes je moet hebben kijk even op pagina 11 van de link die door jannibal is verstuurd daar zie je een voorbeeld van de lampjes (met vitting) dan weet een garage bij jou in de buurt wel meer dan zat ;)

als goed is moet je 4 lampjes vervangen om de gewenste kleur te krijgen,
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
melvinmanuhutu
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 19 sep, 2014 4:36 pm

Re: intrieur verlichting

Bericht door melvinmanuhutu »

Oh oké hartstikke bedankt ik weet zover genoeg als ik nog vragen heb stel ik ze wel

:duim:
Plaats reactie