JBL Subwoofer

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

White Wagon
Rookie
Rookie
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 13 dec, 2006 6:35 pm

Bericht door White Wagon »

simon84 schreef:Het aantal watts zegt gelukkig nog steeds totaal niets over hoe een product klinkt. Enkel over de belastbaarheid. En zelfs daar valt over de dicussieren.


Ja inderdaad. Speel zelf met 2 stuks Hertz ES300 (300W RMS) die worden aangestuurd door een Earthquake digitaal monoblok die op 2 Ohm 1000 W RMS levert. En de subs krijg ik (nog) niet kapot.

En 300 W RMS voor een 15 inch sub vind ik wel erg weinig. Maar je moet ook goed in de gaten houden wat je versterker levert.
Je kan beter de versterker wat zwaarder nemen dan de sub. Vinden ze allebei het prettigst. En als je te ver zou gaan hoor je direct, dan gaat het geluid van je sub vervormen (clippen).
Een versterker die staat te clippen omdat ie niet genoeg vermogen naar de sub kan sturen hoor je bijna niet, en dus is de kans een stuk groter dat je de versterker richting oud ijzerboer helpt.

daily driver: Mazda 626 GW 2.0I Exclusive Wagon
hobbyproject: Mazda 323 BF Formule 4 1.6I turbo
Riesh
Master
Master
Berichten: 2398
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 9:41 pm
Auto: Demio / Micra
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Bericht door Riesh »

White Wagon schreef:
Een versterker die staat te clippen omdat ie niet genoeg vermogen naar de sub kan sturen hoor je bijna niet, en dus is de kans een stuk groter dat je de versterker richting oud ijzerboer helpt.


met een clippende versterker sloop je de subwoofer en met een beetje geluk brandt daardoor je versterker uit :wink:


300 watt is prima voor een sub, meer is niet altijd beter.
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Madencio1990
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 22 feb, 2009 11:47 am

Bericht door Madencio1990 »

klopt, ben ik het mee eens ;). ik heb me sub vorige week laten installeren.. en allejezus hij klinkt echt hard :P house en hiphop is nu echt een genot om naar te luisteren, denk maar aan een kleine disco in je auto ;)
Plaats reactie