Geluidsdempend materiaal aanbrengen in deuren.

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
stefanroelofs
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 28 feb, 2009 11:31 am

Geluidsdempend materiaal aanbrengen in deuren.

Bericht door stefanroelofs »

Hey iedereen,

Ik wil graag nieuwe speakers in de Mazda bouwen want ik heb nu nog die standaard kartonnen dingen. Nou werd me aangeraden om geluiddempend materiaal aan te brengen in de deur. Dus ik heb heel enthousiast 2 m2 Vibraflex gekocht, maar toen ik de kap van de deur haalde zakte de moed me iets in de schoenen. Zie pic:

Afbeelding

Ik neem aan dat het materiaal tegen de buitenkant van de deur geplakt moet worden? Moet ik dan de deurvergrendeling enzo eraf halen? Moet dat plastic folie erop blijven zitten?? Zou tof zijn als jullie me wat tips/pointers kunnen geven.

2e vraag:
Ik heb een JVC radio met een piekvermogen van 50W en 19W RMS vermogen. Hoeveel watts speakers moet ik dan gebruiken om een beetje het maximale uit die radio te halen. Ik wil voorlopig nog maar geen versterker aanschaffen. Een maat van me rade me 170W Pioneer speakers aan, maar ik dat niet een beetje zinloos??
Als iemand toevallig nog 4 goeie kwaliteit speakers heeft liggen wil ik die ook wel overnemen trouwens :)
Patrick323
Master
Master
Berichten: 2526
Lid geworden op: ma 26 jun, 2006 3:19 pm
Auto: Volvo S40 T4 + AE86
SYC/ Wie is wie-topic: 5651
Contacteer:

Bericht door Patrick323 »

je kunt/moet de folie er afhalen om bij het buiten paneel te komen.
het handvat kun je gewoon losschroeven en er afhalen, meer hoef je dacht ik niet los te halen?

gewoon in de gaten houden hoe alles zit en hier kan niet veel fout gaan..

suc6 :)

vraag2:
als je niet van plan bent om een versterker te nemen kun je gewoon goede luidsprekers aanschaffen (let wel op de 4ohm impedantie!)
als je speakers neemt van 30watt rms zit je hier wel goed met die radio.

als je van plan bent om later een versterker toe te voegen, neem dan alvast goede luidsprekers zodat je deze later ook op je versterker kunt aansluiten.
Afbeelding

2009 - heden: Corolla AE86 1987
2011 - heden: Volvo S40 T4 black metalic 1998

Nurburgring count: 20
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Bericht door barreljan »

Wat je kunt doen is gewoon alles over het folie heen plakken. Let wel op je stangetje van je deurhendel, daar moet je even wat overheen doen zodat het niet vast plakt ;)

Als je het aan de binnenkant plakt, dus de achterkant van de buitenkant ( <-?) dan helpt het niet echt qua dempen. Ja buitengeluid maar als je het als onderstaand doet word de deur een betere klankkast en komt de speaker veel meer tot zijn recht

zo dus:
Afbeelding

Ik heb op de plek van het stangetje van de deurhendel gewoon het bescherm papier laten zitten op de plakkant ;) dat scheelt geknoei.
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
stefanroelofs
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 28 feb, 2009 11:31 am

Bericht door stefanroelofs »

hmm, interessant. Ik denk dat ik vanmiddag probeer om het materiaal aan de binnenkant van de deur te plakken. Alleen past het binnenwerk van de deur er dan nog wel in?
Riesh
Master
Master
Berichten: 2398
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 9:41 pm
Auto: Demio / Micra
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Bericht door Riesh »

barreljan schreef:...

Als je het aan de binnenkant plakt, dus de achterkant van de buitenkant ( <-?) dan helpt het niet echt qua dempen. ....i.


toch wel, het standaardblikwerk maakt ook deel uit van de klankkast.
het beste werkt het aanbrengen van bitumen als het direct op het metaal geplakt wordt, dus zonder de plastic beschermlaag ertussen. Je wilt immers extra massa aanbrengen om de trillingen tegen te gaan. Zelf maak ik ook eerst altijd de gaten dicht met alu plaat en dan pas de bitumen er overheen.

kijk hier maar eens als je wilt zien hoe ik het gedaan heb in mijn getz:

http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... asp?id=567
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Plaats reactie