Opstijgend geluid met het optrekken

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Mr. Booze
Novice
Novice
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 11 jan, 2009 4:47 pm
Auto: 323f BA '98
SYC/ Wie is wie-topic: 24147

Bericht door Mr. Booze »

[quote="willymichiels"]Ik heb de massa van de versterker onder de achterbank vastgeschroefd, dat werkt perfect.[/quote]

Ik heb de massa's van beiden versterkers onder de achterbank vastgemaakt onder een bestaande moer.
Wekt perfect en dan heb je geen aardlussen
Serieus genomen worden of Serieus genomen worden,, dat is de vraag.

Vrije SPL meeting, Pijlaudio Amersfoort.
129,7 DB
Madmo
Novice
Novice
Berichten: 339
Lid geworden op: za 21 jun, 2008 10:43 am

Re: Opstijgend geluid met het optrekken

Bericht door Madmo »

Nou nu is de installatie in me auto gebouwd. En nog steeds de gezoeem bij het gas geven.

Ik heb truowens ook tweeters en de gezoem komt uit de voorste speakers(weet niet of dit kan helpen).

Hele bekabeling van voor naar achter loopt samen aan de kant van de passagier onder de instaplijsten en dan gelijk onder de achterbank tot aan de versterkers op de achterkant van de achterbank.

Ik vroeg hier en daar ook rond over deze probleem. Ze zeiden dat je ook een storing verhelper(kan niet op de woord komen) kan zetten waar mee de [color=#FF0000]KANS [/color]bestaat dat de probleem zich oplost.
Afbeelding
Mazdarati323F
Forumlid
Forumlid
Berichten: 5998
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 1:41 pm
Extra parameters: f=7

Re: Opstijgend geluid met het optrekken

Bericht door Mazdarati323F »

[quote="Madmo"]Hele bekabeling van voor naar achter loopt samen aan de kant van de passagier onder de instaplijsten en dan gelijk onder de achterbank tot aan de versterkers op de achterkant van de achterbank.[/quote]
Denk dat de benzinepomp de veroorzaker is als je de signaalkabels onder de achterzitting hebt liggen.
Verplaats ze eens uit de buurt van de benzinepomp, leg ze een beetje aan de rechterkant van de wielkast ofzo met de radio aan en een draaiende motor :idea:
Je hoord dan of het weg is, of iig veel minder wordt, het is een beetje expirimenteren :wink:

En als ik jou was, dan had ik de voedingskabel links onder de dorpel van de auto aangelegd, en de signaalkabels aan de rechterzijde.

[quote]Ik vroeg hier en daar ook rond over deze probleem. Ze zeiden dat je ook een storing verhelper(kan niet op de woord komen) kan zetten waar mee de [color=#FF0000]KANS [/color]bestaat dat de probleem zich oplost.[/quote]
Je bedoeld een ontstoringsfilter, zou ikzelf niet doen, gewoon de oorzaak achterhalen.
Een ontstoringsfilter fiilterd de hoge tonen weg dacht ik wat niet de bedoeling is .... correct me if i'm wrong ....
Sparkle_
Guru
Guru
Berichten: 4754
Lid geworden op: ma 09 jun, 2008 5:03 pm
Auto: FBA1.8T / Focus2
Contacteer:

Re:

Bericht door Sparkle_ »

[quote="Patrick323"]dynamo ruis...

oplossing:
zorg dat je voeding, rca kabels en speakerkabels gescheiden liggen..

dus niet dichter als 15-20 cm..
voorkeur verder[/quote]


[quote]Hele bekabeling van voor naar achter loopt samen aan de kant van de passagier onder de instaplijsten en dan gelijk onder de achterbank tot aan de versterkers op de achterkant van de achterbank.[/quote]


Gewoon eerst die kabels uit elkaar leggen als al vermeld stond, en dan pas een ontstorings ding erin, wat goed helpt, maar niet gebruikt dient te worden bij
dynamo ruis.

Kijk dus ook eerst je massa na, dat scheelt een hoop weet ik uit ervaring!
Afbeelding
Gebruikersavatar
spawn
Master
Master
Berichten: 2234
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:52 pm
Auto: BA 2.5 V6
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Opstijgend geluid met het optrekken

Bericht door spawn »

let op deze dingen:

-RCA en + langs andere kant van auto.
-Goede massa (-) van versterker naar chassie en chassie naar accu (-)
-Radio bedrading goed verzorgen. (ervaring mee)
-Niet voeding en RCA over elkaar laten lopen of kruizen. (zo min mogelijk)

Dit zal voor een sterke installatie heel gevoelig zijn denk ik.
Je hebt inderdaad ook ontstoorders, maar werkt ook niet altijd.

hoop dat je er wat mee kan.
Madmo
Novice
Novice
Berichten: 339
Lid geworden op: za 21 jun, 2008 10:43 am

Re: Opstijgend geluid met het optrekken

Bericht door Madmo »

nooou,
ik heb na gekeken voor een gedeeelte. Het is niet de benzine machanisme in elk geval. Ik heb toen de RCA kabels en de stroom kabel alleen voor een klein stuk onder de achterbank namelijk proberen ver van mekaar te zetten en het hielp ietsjes.

Ik denk dat mijn stroom kabel apart is gelegd dan de rest van de bekabeling dat de probleem afgelopen zou zijn.



Maar heb eeen nieuwe probleem.
Open wel effe een nieuwe topic ervoor :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
spawn
Master
Master
Berichten: 2234
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:52 pm
Auto: BA 2.5 V6
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Opstijgend geluid met het optrekken

Bericht door spawn »

Je zei al dat ze langs dezelfde kant liepen, dus soms gaat dat goed maar meestal niet.

Ik heb stroom via bestuurderszijde (wegens de goede doorvoer vanuit motorruim) en RCA/remote/speaker kabels over bijrijderskant.

Mocht dit nog steeds wat ruis veroorzaken, raad ik een ontstoorder (dacht dat je het zo noemde) bij de versterkers ertussen te zetten.(voor RCA kabels dan)
"If it doesn't kill you, it makes you stronger!"
hcnollie
Novice
Novice
Berichten: 419
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 9:45 pm
Auto: 323f BJ 2.0i 16V
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Opstijgend geluid met het optrekken

Bericht door hcnollie »

deze heb ik nog niet gelezen maar is wel een beetje prutserig maar zeer effectief:

een dun kabelte rond je tulp van je versterker draaien en naar je massapunt brengen werkt ongeveer hetzelfde als ontstoor zendertj

ik heb dit van een vriend en hij heeft dit vaak toegepast met resultaat
audio: 2e plaats @ summer gathering 2009 [color=#0000FF:18w7prf3][size=150:18w7prf3]125.5 db[/size:18w7prf3][/color:18w7prf3]
audio: 4e zeeuwse tunning night 2010 [color=#0000BF:18w7prf3][b:18w7prf3]133.0 db[/b:18w7prf3][/color:18w7prf3]
uitlaat: @ summer gathering 2009 [color=#0000FF:18w7prf3][size=150:18w7prf3]117.4[/size:18w7prf3][/color:18w7prf3]
Plaats reactie