Antenne afgebroken

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Dropsleutel
Rookie
Rookie
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 11:18 pm

Antenne afgebroken

Bericht door Dropsleutel »

Na mijn radio te hebben ingebouwd, zette ik de radio aan, en kwam mijn antenne omhoog.. Deze bleek finaal afgebroken te zijn, en kwam er dus uitgelopen. Iemand een idee hiervoor?

Groeten, Björn
simon84
Novice
Novice
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 5:16 pm

Re: Antenne afgebroken

Bericht door simon84 »

Heel simpel. Nieuwe kopen en monteren.
Impulse SD-500, Crunch GTR Plus, 4x 12 inch Bull Audio woofers,16,5 cm Bull Audio compo
Mazdaterror
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 6:46 pm

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Mazdaterror »

Dropsleutel schreef:Na mijn radio te hebben ingebouwd, zette ik de radio aan, en kwam mijn antenne omhoog.. Deze bleek finaal afgebroken te zijn, en kwam er dus uitgelopen. Iemand een idee hiervoor?

Groeten, Björn


hmm ja wat kun je daar nou aan doen, is net zo'n vraag van me gasfornuis staat in de fik wat zal ik nu eens gaan doen eerst zelf proberen te blussen of gelijk de brandweer bellen en hopen dat me huis tegen die tijd nog niet is afgefikt:P lol
Dropsleutel
Rookie
Rookie
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 11:18 pm

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Dropsleutel »

Mazdaterror schreef:
Dropsleutel schreef:Na mijn radio te hebben ingebouwd, zette ik de radio aan, en kwam mijn antenne omhoog.. Deze bleek finaal afgebroken te zijn, en kwam er dus uitgelopen. Iemand een idee hiervoor?

Groeten, Björn


hmm ja wat kun je daar nou aan doen, is net zo'n vraag van me gasfornuis staat in de fik wat zal ik nu eens gaan doen eerst zelf proberen te blussen of gelijk de brandweer bellen en hopen dat me huis tegen die tijd nog niet is afgefikt:P lol


Nouja, ik zat te denken misschien een simpele oplossing om het tijdelijk op te vangen, maar er zit dus niks anders op dan een nieuwe halen en installeren?
Mazdaterror
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 6:46 pm

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Mazdaterror »

Dropsleutel schreef:
Mazdaterror schreef:
Dropsleutel schreef:Na mijn radio te hebben ingebouwd, zette ik de radio aan, en kwam mijn antenne omhoog.. Deze bleek finaal afgebroken te zijn, en kwam er dus uitgelopen. Iemand een idee hiervoor?

Groeten, Björn


hmm ja wat kun je daar nou aan doen, is net zo'n vraag van me gasfornuis staat in de fik wat zal ik nu eens gaan doen eerst zelf proberen te blussen of gelijk de brandweer bellen en hopen dat me huis tegen die tijd nog niet is afgefikt:P lol


Nouja, ik zat te denken misschien een simpele oplossing om het tijdelijk op te vangen, maar er zit dus niks anders op dan een nieuwe halen en installeren?


Ja zou ik wel doen mijne ligt er ook af word ook deze week weer gemaakt:)
Wezeltje
Guru
Guru
Berichten: 4676
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 7:09 pm
Auto: VW Golf V TDI Optive

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Wezeltje »

Dropsleutel schreef:Na mijn radio te hebben ingebouwd, zette ik de radio aan, en kwam mijn antenne omhoog.. Deze bleek finaal afgebroken te zijn, en kwam er dus uitgelopen. Iemand een idee hiervoor?

Groeten, Björn


Raamantenne monteren. Gelijk einde vishengel op je kont....
Afbeelding
Kevin Tiebosch
Expert
Expert
Berichten: 1428
Lid geworden op: wo 22 aug, 2007 5:17 pm

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Kevin Tiebosch »

maar dan is je ontvangst 9 van de 10 keer toch echt k*t? Er was 1 merk raamantenne wat blijkbaar wel goed was alleen hier ben ik de naam van kwijt en de search ligt ook aardig plat ...
Wezeltje
Guru
Guru
Berichten: 4676
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 7:09 pm
Auto: VW Golf V TDI Optive

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Wezeltje »

Kevin Tiebosch schreef:maar dan is je ontvangst 9 van de 10 keer toch echt k*t? Er was 1 merk raamantenne wat blijkbaar wel goed was alleen hier ben ik de naam van kwijt en de search ligt ook aardig plat ...


Dan heb je 'm k*t gemonteerd..... let heel nauw. Had er ook 1 op m'n F, maar dat ding werkte perfect !!
Afbeelding
Dropsleutel
Rookie
Rookie
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 11:18 pm

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Dropsleutel »

Oke,

Ik ben nu mijn kofferbak aan het demonteren om bij de antenne te kunnen, alleen ik kan de kappen aan de zijkant er niet af krijgen. Alles tot het reservewiel is gelukt (niet dat dat zo'n kunst is), maar nu loop ik vast.

Iemand die mij hier tips voor kan geven?

later.
Kevin Tiebosch
Expert
Expert
Berichten: 1428
Lid geworden op: wo 22 aug, 2007 5:17 pm

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Kevin Tiebosch »

je moet in ieder geval vanaf het midden uit werken. Dus eerst bij je slot die kap eraf halen, en dan naar de zijkanten toe.

en heb zelf nooit zo`n raamantenne gehad, wil er wel nogsteeds een. Tips qua montage? en wat er precies zo nauw komt.
Plaats reactie