Antenne afgebroken

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Dropsleutel
Rookie
Rookie
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 11:18 pm

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Dropsleutel »

Kevin Tiebosch schreef:je moet in ieder geval vanaf het midden uit werken. Dus eerst bij je slot die kap eraf halen, en dan naar de zijkanten toe.

en heb zelf nooit zo`n raamantenne gehad, wil er wel nogsteeds een. Tips qua montage? en wat er precies zo nauw komt.


Dat het midden die zijkanten afdekt, en dus als eerste moet, had ik door, maar hoe krijg ik deze eraf? ik voelde wel dat ik die pinnen onderop de kap los moet krijgen, maar dit wou niet lukken, dat is het probleem :wink:
Dropsleutel
Rookie
Rookie
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 11:18 pm

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Dropsleutel »

Dropsleutel schreef:
Kevin Tiebosch schreef:je moet in ieder geval vanaf het midden uit werken. Dus eerst bij je slot die kap eraf halen, en dan naar de zijkanten toe.

en heb zelf nooit zo`n raamantenne gehad, wil er wel nogsteeds een. Tips qua montage? en wat er precies zo nauw komt.


Dat het midden die zijkanten afdekt, en dus als eerste moet, had ik door, maar hoe krijg ik deze eraf? ik voelde wel dat ik die pinnen onderop de kap los moet krijgen, maar dit wou niet lukken, dat is het probleem :wink:


Ik ben inmiddels bij de antenne gekomen, weet alleen nogsteeds niet wat het probleem is :oops: Maar de kappen zijn dus gelukt :)
Is nieuwe antenne plaatsen veel werk? Of eventueel raamantenne monteren, is dat ook te doen zelf?
Groeten, Björn
Dropsleutel
Rookie
Rookie
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 11:18 pm

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Dropsleutel »

Okee, ben erachter dat een raamantenne niet bepaald moeilijk te noemen is, inclusief wegwerken ed een kwartiertje geduurd :)
Wezeltje
Guru
Guru
Berichten: 4676
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 7:09 pm
Auto: VW Golf V TDI Optive

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Wezeltje »

Dropsleutel schreef:Okee, ben erachter dat een raamantenne niet bepaald moeilijk te noemen is, inclusief wegwerken ed een kwartiertje geduurd :)


Simpel karweitje eej en je bent gelijk van die lelijke vishengel af. Zorg wel dat je 'm niet te dicht tegen je dak monteerd (hou je aan de beschrijving). :wink:
Afbeelding
Dropsleutel
Rookie
Rookie
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 11:18 pm

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Dropsleutel »

Wezeltje schreef:
Dropsleutel schreef:Okee, ben erachter dat een raamantenne niet bepaald moeilijk te noemen is, inclusief wegwerken ed een kwartiertje geduurd :)


Simpel karweitje eej en je bent gelijk van die lelijke vishengel af. Zorg wel dat je 'm niet te dicht tegen je dak monteerd (hou je aan de beschrijving). :wink:


Zat geen beschrijving bij :? Heb hem gehaald bij Halfords, en heb hem tegen de onderkant van mijn voorruit geplakt. Hoort niet precies zo, maar ik vond dit wel mooier, ben rondje gaan rijden en niet veel storing of ruis :)
Giesen
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 19 aug, 2007 11:25 pm

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Giesen »

Dropsleutel schreef:
Dropsleutel schreef:
Kevin Tiebosch schreef:je moet in ieder geval vanaf het midden uit werken. Dus eerst bij je slot die kap eraf halen, en dan naar de zijkanten toe.

en heb zelf nooit zo`n raamantenne gehad, wil er wel nogsteeds een. Tips qua montage? en wat er precies zo nauw komt.


Dat het midden die zijkanten afdekt, en dus als eerste moet, had ik door, maar hoe krijg ik deze eraf? ik voelde wel dat ik die pinnen onderop de kap los moet krijgen, maar dit wou niet lukken, dat is het probleem :wink:


Ik ben inmiddels bij de antenne gekomen, weet alleen nogsteeds niet wat het probleem is :oops: Maar de kappen zijn dus gelukt :)
Is nieuwe antenne plaatsen veel werk? Of eventueel raamantenne monteren, is dat ook te doen zelf?
Groeten, Björn


Hoi Dropsleutel,

Ikzag dat het je gekukt is om de kappen er af te helen in de kofferbak om bij de antenne te komen. Zou je me dat kunnen uitleggen hoe dat moet?

Gr Loek
Noble Green Man
Novice
Novice
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 18 dec, 2006 11:21 pm
Auto: 323F 1.8&V6 Aut
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Noble Green Man »

Wezeltje schreef:
Kevin Tiebosch schreef:maar dan is je ontvangst 9 van de 10 keer toch echt k*t? Er was 1 merk raamantenne wat blijkbaar wel goed was alleen hier ben ik de naam van kwijt en de search ligt ook aardig plat ...


Dan heb je 'm k*t gemonteerd..... let heel nauw. Had er ook 1 op m'n F, maar dat ding werkte perfect !!


Waar moet je precies op letten dan?? Ik heb er ook 1 namelijk van Hirschmann toch wel 1 van de betere. Maar de ontvangst valt toch wel wat tegen.... :|
Als je dit leest is het bericht afgelopen.....
Dropsleutel
Rookie
Rookie
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 22 mar, 2009 11:18 pm

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Dropsleutel »

Noble Green Man schreef:Waar moet je precies op letten dan?? Ik heb er ook 1 namelijk van Hirschmann toch wel 1 van de betere. Maar de ontvangst valt toch wel wat tegen.... :|


Ik heb hem onderop mn voorruit geplakt, voor buitenaf dus achter mijn ruitewissers. Ik heb gewoon de kabel naar mijn radio getrokken, en de aarde gemaakt op het frame van de radio.
Ik had er een van het huismerk van Halfords

Giesen schreef:
Hoi Dropsleutel,

Ikzag dat het je gekukt is om de kappen er af te helen in de kofferbak om bij de antenne te komen. Zou je me dat kunnen uitleggen hoe dat moet?

Gr Loek


Ik heb met een stanley-mes alle drukknoppen van het middelste paneel eruit gehaald, daarna met kracht losgetrokken, en daarna de kappen aan de zijkant ook drukknoppen eraf, en losgetrokken. Let met de rechterkap wel op je kofferbaklampje ;)
Roy_323F
Rookie
Rookie
Berichten: 199
Lid geworden op: wo 06 aug, 2008 10:49 pm

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Roy_323F »

De originele antenne in de Mazda doet het bij mij erg goed, ik vind die plakantennes juist de grootste rotzooi, ontvangst was echt slecht.
- Mazda 323F 1.8i 16V DOHC GLX

Altijd rap, zo'n Jap...
Riesh
Master
Master
Berichten: 2398
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 9:41 pm
Auto: Demio / Micra
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Antenne afgebroken

Bericht door Riesh »

aan een goede plak/raam antenne zitten 3 draden: 1 antenne kabel, 1 voor de massa en 1 voor de plus.
Wij verkopen ze van cartenna en van hirschmann. Die van cartenna (13 euro) doen het prima
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Plaats reactie