versterker en boxen vraagje

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

adje
Expert
Expert
Berichten: 1639
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 6:37 am
Auto: Volvo
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

versterker en boxen vraagje

Bericht door adje »

sind,s kort heb ik nieuwe boxen in me hoeden plank,nu zijn deze 350 watt.
me radio is maar 4 x 50 watt,dus ik kom wat te kort om ze volledig te laten spellen.

om dat ik veder niet zo thuis ben in verstrekers,rijst de vraag welke verstreker heb ik nodig voor een leuke prijs.
om dat ik veder niet aan wedstrijden doe en of show,s,wil ik een leuk kwaliteid verhouding.
ik wil in de toekomst ook nog boxen in de deuren plaatsen,moet en of kunnen dan deze ook via de verstreker lopen.

boxen en radio foto,s
http://www.mijnalbum.nl/Album=77X3I77K
New York, concrete jungle where dreams are made of, I got a pocketful of dreams
Max
Guru
Guru
Berichten: 4957
Lid geworden op: di 20 mei, 2008 4:36 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 20175
Contacteer:

Re: versterker en boxen vraagje

Bericht door Max »

als je nog geen subwoofer hebt hoef je niet zo zwaar te gaan met versterker, 350Watt betekent 350Watt als piekvermogen, wat is 't nominaal? 70, 80Watt zoiets?

dan moet je dus even 'n versterker zoeken die er ongeveer 80Watt RMS (continu vermogen) uitpompt, ik zou 'n 4 kanaals nemen, dan kun je de voorspeaker ook direct op de versterker aansluiten..

Ik heb trouwens (bijna) dezelfde radio, fijn ding, behalve de gevoeligheid van de volume/druk knop en de trackskip knop, heb dr nog 'n afstandsbediening voor liggen, vorige maand gekocht voor 40 euro, alleen zit dr geen spoelfunctie op, en daar had ik 'm voor gekocht.. :lol:


succes!
Work before play
boink
Newbie
Newbie
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 29 sep, 2008 6:06 pm
Auto: 323fBA-616-mr2 turbo

Re: versterker en boxen vraagje

Bericht door boink »

en je radio heeft ook geen 4x50 watt, maar +/- 4x17 watt rms als je mazzel heb meestal is het lager
Max
Guru
Guru
Berichten: 4957
Lid geworden op: di 20 mei, 2008 4:36 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 20175
Contacteer:

Re: versterker en boxen vraagje

Bericht door Max »

boink schreef:en je radio heeft ook geen 4x50 watt, maar +/- 4x17 watt rms als je mazzel heb meestal is het lager


Nee hoor, das 1 van de redenen dat ik deze kenwood aan heb geschaft
(ik heb de w6537)

maar max is bij deze 4x50, nomimaal uitgangsvermogen (DIN45324,+B=14.4v) 30W x 4
Work before play
Nightrider
Rookie
Rookie
Berichten: 213
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 10:42 am
Auto: Opel Vectra A + B V6
SYC/ Wie is wie-topic: 4939

Re: versterker en boxen vraagje

Bericht door Nightrider »

In principe kan je je speakers gewoon laten spelen over de radio, de versterkers in die Kenwood radio's zijn zeker niet slecht.

Maar als je toch voor 'n versterker wilt gaan kijken, dan zou je voor 'n 4 kanaals kunnen gaan kijken, omdat je ook je voorspeakers erop aan wilt sluiten.
Ik zou alleen niet voor 'n te hoog wattage gaan, omdat je dan weer je speakers kan opblazen.
Dus k zou je lekker laten informeren in 'n GOEDE winkel.

Maar toch zoals je nu je speakers hebt, zou k ze lekker aansluiten op de radio, dat klinkt prima, het wordt pas belangrijker als je met woofers gaat werken, omdat de radioversterker dan te zwak is ten opzichte van de versterker met woofer(s), en 't geluid dan bagger wordt.

Succes in ieder geval!

GrtZ Risa
I Don't Chase Men, I Race Them!!!

** Opel Vectra A 2.5 L V6 **
** Opel Vectra B 2.5 L V6 **

Afbeelding
http://www.roadrunnerz.nl
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: versterker en boxen vraagje

Bericht door barreljan »

Als je niets wil versterken, kan je wel de deur dempen met bitumen matjes. Scheelt aanzienlijk en het rijd ook nog rustiger als de radio uit staat :)
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
adje
Expert
Expert
Berichten: 1639
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 6:37 am
Auto: Volvo
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: versterker en boxen vraagje

Bericht door adje »

Nightrider schreef:In principe kan je je speakers gewoon laten spelen over de radio, de versterkers in die Kenwood radio's zijn zeker niet slecht.

Maar als je toch voor 'n versterker wilt gaan kijken, dan zou je voor 'n 4 kanaals kunnen gaan kijken, omdat je ook je voorspeakers erop aan wilt sluiten.
Ik zou alleen niet voor 'n te hoog wattage gaan, omdat je dan weer je speakers kan opblazen.
Dus k zou je lekker laten informeren in 'n GOEDE winkel.

Maar toch zoals je nu je speakers hebt, zou k ze lekker aansluiten op de radio, dat klinkt prima, het wordt pas belangrijker als je met woofers gaat werken, omdat de radioversterker dan te zwak is ten opzichte van de versterker met woofer(s), en 't geluid dan bagger wordt.

Succes in ieder geval!

GrtZ Risa


wat voor vertsterker en merk,zal je dan eventuwel aan raden.
aangezien dat je min of meer,ervaring er mee hebt.
en hoeveel watt zal je dan aanraden,maar zal denk ik van het weekend langs gaan bij de oosterhof.

@barreljan op dit moment zitten er 2 in me hoedenplank
New York, concrete jungle where dreams are made of, I got a pocketful of dreams
hcnollie
Novice
Novice
Berichten: 419
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 9:45 pm
Auto: 323f BJ 2.0i 16V
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: versterker en boxen vraagje

Bericht door hcnollie »

Afbeelding


ik heb deze op mijn boschmann 750 watters zitten + fusion 13cm composet 230 watt.

ik ben er zeer over tevreden op internet kan je die versterker voor 85 euro bestellen ex verzend kosten
audio: 2e plaats @ summer gathering 2009 [color=#0000FF:18w7prf3][size=150:18w7prf3]125.5 db[/size:18w7prf3][/color:18w7prf3]
audio: 4e zeeuwse tunning night 2010 [color=#0000BF:18w7prf3][b:18w7prf3]133.0 db[/b:18w7prf3][/color:18w7prf3]
uitlaat: @ summer gathering 2009 [color=#0000FF:18w7prf3][size=150:18w7prf3]117.4[/size:18w7prf3][/color:18w7prf3]
Nightrider
Rookie
Rookie
Berichten: 213
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 10:42 am
Auto: Opel Vectra A + B V6
SYC/ Wie is wie-topic: 4939

Re: versterker en boxen vraagje

Bericht door Nightrider »

adje schreef:
Nightrider schreef:In principe kan je je speakers gewoon laten spelen over de radio, de versterkers in die Kenwood radio's zijn zeker niet slecht.

Maar als je toch voor 'n versterker wilt gaan kijken, dan zou je voor 'n 4 kanaals kunnen gaan kijken, omdat je ook je voorspeakers erop aan wilt sluiten.
Ik zou alleen niet voor 'n te hoog wattage gaan, omdat je dan weer je speakers kan opblazen.
Dus k zou je lekker laten informeren in 'n GOEDE winkel.

Maar toch zoals je nu je speakers hebt, zou k ze lekker aansluiten op de radio, dat klinkt prima, het wordt pas belangrijker als je met woofers gaat werken, omdat de radioversterker dan te zwak is ten opzichte van de versterker met woofer(s), en 't geluid dan bagger wordt.

Succes in ieder geval!

GrtZ Risa


wat voor vertsterker en merk,zal je dan eventuwel aan raden.
aangezien dat je min of meer,ervaring er mee hebt.
en hoeveel watt zal je dan aanraden,maar zal denk ik van het weekend langs gaan bij de oosterhof.

@barreljan op dit moment zitten er 2 in me hoedenplank


Pff is moeilijk... je hebt zoveel goede versterkers en ligt eraan wat je budget is ongeveer.
Als je echt van plan bent om andere voorspeakers te gaan halen, raad k je sowieso 'n composet aan, ipv gewone speakers, klinkt gewoon veel mooier.
Dan heb je dus 'n 4 kanaals versterkertje nodig, k zou dan niet voor 'n te hoge wattage gaan, omdat je dan dus je speakers kan opblazen.
Je speakers zijn nu 350 watt, dan zou k kijken voor 'n 4 kanaler met 4 x 150 of 4 x 200 watt ongeveer.

En 't merk.. tsja dat ligt dus aan je budget.
Als je er wel wat aan uit wilt geven, zou Phoenix Gold 'n goede optie zijn, heb k erg goede ervaringen mee of Rockford.
Heb je wat minder budget, zou k eens kijken naar JBL, die zijn ook niet slecht en goed betaalbaar.

Succes!

GrtZ Risa
I Don't Chase Men, I Race Them!!!

** Opel Vectra A 2.5 L V6 **
** Opel Vectra B 2.5 L V6 **

Afbeelding
http://www.roadrunnerz.nl
Patrick323
Master
Master
Berichten: 2526
Lid geworden op: ma 26 jun, 2006 3:19 pm
Auto: Volvo S40 T4 + AE86
SYC/ Wie is wie-topic: 5651
Contacteer:

Re: versterker en boxen vraagje

Bericht door Patrick323 »

net als wat hierboven gezegt word, raad ik een versterker van jbl aan.

de instap lijn is goed betaalbaar en levert goede kwaliteit voor een leuk audio set :D
Afbeelding

2009 - heden: Corolla AE86 1987
2011 - heden: Volvo S40 T4 black metalic 1998

Nurburgring count: 20
Plaats reactie