Aantal Audio vragen + preout kastje

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
Mig
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 03 jul, 2007 12:33 am

Aantal Audio vragen + preout kastje

Bericht door Mig »

Ik heb een aantal vragen over mijn Audio setup. Ik heb nu een 4 kanaals versterker op me boxen achter en me subwoofer gebrugd. Nu wil ik er een 2 kanaals bij plaatsen voor me subwoofer en de 4 kanaler gebruiken voor de boxen voor en achter. Nou heeft mijn radio alleen 1x preout rear, die wil ik splitsen voor de boxen achter en me subwoofer. Het signaal voor de boxen voor wil ik maken doormiddel van een preout kastje dat ik aansluit op het gewone front signaal van de radio. http://www.remcoshop.eu/shop/carstereo/ ... 00.product
Op dit kastje zit ook een 12v constant power draadje, een aarde draadje en een remote draadje + 4 speaker draden. Iemand hier ervaring mee hoe dit aan te sluiten? Waarom moet dit kastje continu 12v krijgen?
En de remote... kan ik die in de kofferbak gewoon splitsen om 2 versterkers mee aan te sturen? Of is dit signaal te zwak daarvoor.

Alvast bedankt
Lantis
Master
Master
Berichten: 2542
Lid geworden op: za 28 jun, 2008 5:18 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 20548
Contacteer:

Re: Aantal Audio vragen + preout kastje

Bericht door Lantis »

De remote kun je splitsen, hoe..das voor mij ook een vraag. Of dubbele aanleggen, aansluiten op de radio.

Maar dat van die versterker, met radio 1 pre-out uitgang. Gewoon een Y splitter dr tussen zetten, zodat het signaal gesplit wordt.

Afbeelding
8-)
White Wagon
Rookie
Rookie
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 13 dec, 2006 6:35 pm

Re: Aantal Audio vragen + preout kastje

Bericht door White Wagon »

Dat kastje wat jij bedoeld zet het versterkte signaal van de versterker in de radio weer om naar een line signaal voor de versterker.
Zelf heb ik hier nooit mee gewerkt, maar als het goed is aangesloten zal het toch goed funcioneren .
Er zijn ook versterkers verkrijgbaar waar deze functie ingebouwd zit, oa Earthquake.

De remote kun je gewoon opsplitsen naar meerdere versterkers, deze stroom is sterk genoeg.

En het opsplitsen van de signalen zoals Lantis zei zou ik niet doen. Het gaat wel, maar je fader functie van je radio vervalt dan.

Het aansluiten van dat omvormertje is vrij gemakkelijk. De plus zet je op een constante plus, bv de voeding van de radio.
De Min bv op de min van bij de radio en de remote pak je van het remote signaal dat naar je versterker gaat.

daily driver: Mazda 626 GW 2.0I Exclusive Wagon
hobbyproject: Mazda 323 BF Formule 4 1.6I turbo
Mig
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 03 jul, 2007 12:33 am

Re: Aantal Audio vragen + preout kastje

Bericht door Mig »

Dat betekent dus dat ik 3x moet splitten (6 kanalen totaal) kan ik misschien toch beter dat kastje gebruiken? split ik 1x me preout van de radio en heb ik 1x preout front via dat kastje en dan heb ik ook meteen het front signaal ook daadwerkelijk op me front speakers ipv alleen maar rear signaal.

Nog een ander vraagje: Ik heb losse tweetertjes van caliber op me dashboard. Hoe kan ik deze het beste aansluiten? Op het versterkte signaal vanaf de versterker samen met mijn front boxen dus in serie? Of is dat niet aan te raden en gewoon op het normale speaker signaal wat uit me radio komt aansluiten?
Mig
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 03 jul, 2007 12:33 am

Re: Aantal Audio vragen + preout kastje

Bericht door Mig »

@ white wagon. Bedankt dan ga ik mijn remote gewoon splitsen. En het kastje gebruiken. Alleen op het schema-tje van het kastje staat bij het remote draadje (REM 12v out) dus alsof het remote out is? Zou die aanspringen op het moment dat die speaker signaal waarneemt ofzo?

Ik woon btw ook in beek.. als ik er niet meer uitkom kunnen we misschien wat afspreken om er even naar te kijken.
Gr
White Wagon
Rookie
Rookie
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 13 dec, 2006 6:35 pm

Re: Aantal Audio vragen + preout kastje

Bericht door White Wagon »

Geen dank. :)
En als t nodig is wil ik best helpen.
Zeg je er wel alvast bij dat t Beek in Zuid-Limburg is

daily driver: Mazda 626 GW 2.0I Exclusive Wagon
hobbyproject: Mazda 323 BF Formule 4 1.6I turbo
Mig
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 03 jul, 2007 12:33 am

Re: Aantal Audio vragen + preout kastje

Bericht door Mig »

Klopt, Raadhuisstraat woon ik ;)
Heb vandaag alles ingebouwd, is allemaal prima gelukt. Heb bij het preout kastje gewoon alleen de 4 speakerdraden aangesloten en het werkte toen gewoon al dus heb de + - en rem maar gelaten voor wat het was.
Nu het afstellen nog :o is nog best lastig.
Wat is verstandiger, m'n 6x9 speakers achter op HPF of FLAT, wat geen filtering is toch? Iemand nog tips qua afstellen? Ohja en die draaiknopjes 40 -250 hz waar moet ik die ooit op instellen?
White Wagon
Rookie
Rookie
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 13 dec, 2006 6:35 pm

Re: Aantal Audio vragen + preout kastje

Bericht door White Wagon »

haha ok dan.
Kan je van de week wel s ff helpen met afstellen.

daily driver: Mazda 626 GW 2.0I Exclusive Wagon
hobbyproject: Mazda 323 BF Formule 4 1.6I turbo
Joopieboy
Rookie
Rookie
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 17 mei, 2009 8:08 pm

Re: Aantal Audio vragen + preout kastje

Bericht door Joopieboy »

Je hebt een LPF en een HPF, low pass filter (lage tonen = bass) en een high pass filter (hoge tonen en midden). Gain of input zover open draaien dat je speakers goed klinken en niet vervormen, bij bass de frequentie lekker vol open laten staan, bij de gewone tonen (midden en hoog) kan dit ook maar je kan ook een beetje bijregelen om wat tonen eruit te halen.

Puur op gehoor doen dus. :)

En radio 80% open zetten en testen!
Kortjuh
Rookie
Rookie
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 17 jun, 2009 2:54 pm
Auto: Galant 2.0 GLXI
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Aantal Audio vragen + preout kastje

Bericht door Kortjuh »

Als je het helemaal perfect af wil stellen kun je toch nog altijd het beste zorgen voor een radio met 3 pre-outs
I color your day Noble Green

Afbeelding
Plaats reactie