Alweer radio kapot?

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Iceman
Novice
Novice
Berichten: 710
Lid geworden op: za 14 jun, 2008 10:50 pm
Auto: Ford Mondeo Ghia 2.0
Contacteer:

Re: Alweer radio kapot?

Bericht door Iceman »

geen idee hoe dat zit.

De vorige eigenaar heeft de layout bij een bedrijf laten inbouwen en de bedrading laten leggen. Ik heb simpel de remote draad van de radio aan de remote draad gesoldeerd die er al lag :P
Afbeelding
Patrick323
Master
Master
Berichten: 2526
Lid geworden op: ma 26 jun, 2006 3:19 pm
Auto: Volvo S40 T4 + AE86
SYC/ Wie is wie-topic: 5651
Contacteer:

Re: Alweer radio kapot?

Bericht door Patrick323 »

Iceman schreef:geen idee hoe dat zit.

De vorige eigenaar heeft de layout bij een bedrijf laten inbouwen en de bedrading laten leggen. Ik heb simpel de remote draad van de radio aan de remote draad gesoldeerd die er al lag :P



ik neem aan dat je versterkers ook helemaal niet aan gaan? dus geen power lampje oid?

je zou even een draadbrugje kunnen leggen tussen de +12V en de rem. aansluiting. gaat dan de versterker aan ---> zit daar je probleem :idea:
Afbeelding

2009 - heden: Corolla AE86 1987
2011 - heden: Volvo S40 T4 black metalic 1998

Nurburgring count: 20
Iceman
Novice
Novice
Berichten: 710
Lid geworden op: za 14 jun, 2008 10:50 pm
Auto: Ford Mondeo Ghia 2.0
Contacteer:

Re: Alweer radio kapot?

Bericht door Iceman »

Versterkers gaan volgens mij wel aan. Condensator staan in ieder geval wel aan maar dat is altijd.

Bij de versterkers kan ik helaas niet komen want die zitten in een houtenbak en die zit dichtgekit en de bekleding eroverheen gespannen.

Heb net de radio ook nog even geprobeerd en was lekker koel in de auto. Maar toch doet het geluid het nog niet.
Afbeelding
Iceman
Novice
Novice
Berichten: 710
Lid geworden op: za 14 jun, 2008 10:50 pm
Auto: Ford Mondeo Ghia 2.0
Contacteer:

Re: Alweer radio kapot?

Bericht door Iceman »

Patrick323 schreef:hoe heb je de remote aangesloten?

een kabeltje vanuit de radio naar achteren en dan gesplitst naar 2 of 2 aparte kabels?

als je er een hebt liggen vermoed ik dat daar de oorzaak zit


Ja kijk daar dacht ik dus misschien ook aan. Alleen lijkt me dat onmogelijk aangezien mijn boxen in de achterdeuren zitten via de orginele bedrading via ene orginele stekker in de radio. En ook die doen het niet. die zitten verder niet via de versterkers.
Afbeelding
speedy500
Master
Master
Berichten: 2094
Lid geworden op: zo 28 jan, 2007 6:23 pm
Auto: 323F BG '92
SYC/ Wie is wie-topic: 29722
Contacteer:

Re: Alweer radio kapot?

Bericht door speedy500 »

Ff kijken of je remote nog wel voldoende spanning geeft (zowel bij radio als op de versterker zelf)

Daarnaast ff kijken of je geen instelling hebt voor de speakers
Ook es zo'n radio gehad, had ik per ongeluk de uitgaande signalen (dus intern speaker versterker en extern naar de versterker) uitgezet, deed t ook niks meer
Instelling terug goed gezet en weg probleem
Before: BG '93 / BA '95 / VW mk3 '96 / BG '91 / VW mk2 '86
02-04-2010 - 28-06-2011 Mazda 323F 1.6i 16V 1992
28-05-2011 - heden Mitsubishi Galant 2.0 GLXI 1997
Afbeelding
Kortjuh
Rookie
Rookie
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 17 jun, 2009 2:54 pm
Auto: Galant 2.0 GLXI
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Alweer radio kapot?

Bericht door Kortjuh »

Heb je al even geken of het de versterker in de radio is zo als ik zei temperatuur?
I color your day Noble Green

Afbeelding
Iceman
Novice
Novice
Berichten: 710
Lid geworden op: za 14 jun, 2008 10:50 pm
Auto: Ford Mondeo Ghia 2.0
Contacteer:

Re: Alweer radio kapot?

Bericht door Iceman »

heb de radio er zelf niet uitgehad maar de auto en radio waren gewoon koel (koud zelfs in m'n shirt) en had dus ondertussen een goede 4 uur uitgestaan dus denk niet dat dat het is geweest. Zaterdag haal ik zowiezo de radio eruit om alles na te kijken.

Remote draad zal ik dan ook naar kijken maar dan snap ik niet waarom mijn standaard boxen het niet doen.

Instellingen voor de speakers heb ik niet of in ieder geval niet veranderd. Wel instellingen voor de subs enzo. Die had ik die ochtend veranderd. Heb er toen mee naar mn werk gegaan (ongeveer 7 minuten) en op de terugweg naar ongeveer 3 minuten viel het opeens uit.
Afbeelding
Kortjuh
Rookie
Rookie
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 17 jun, 2009 2:54 pm
Auto: Galant 2.0 GLXI
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Alweer radio kapot?

Bericht door Kortjuh »

controleer dan idd alle draden even achter de radio want als er maar 1 is die sluiting maakt kan je radio heel raar gaan doen. Ik heb gehad dat als ik mij volume boven de 25 zette(max65) viel ook alles uit. zat in de bekabeling van de boxen bij mij. maar kijk het gewoon ff naar
I color your day Noble Green

Afbeelding
Iceman
Novice
Novice
Berichten: 710
Lid geworden op: za 14 jun, 2008 10:50 pm
Auto: Ford Mondeo Ghia 2.0
Contacteer:

Re: Alweer radio kapot?

Bericht door Iceman »

Ja zal ik inderdaad doen. Wat ik zo raar vindt dat de subs en de boxen uitvallen. Terwijl die buiten de radio om helemaal niets bij elkaar in de buurt komen.
Afbeelding
Kortjuh
Rookie
Rookie
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 17 jun, 2009 2:54 pm
Auto: Galant 2.0 GLXI
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Alweer radio kapot?

Bericht door Kortjuh »

Ja daarom zeg ik je radio kan heel vreemd gaan doen dat deed hij bij mij ook. En als je het wilt testen of het aan de boksen ligt moet je de boxen los koppelen en dan je radio aanzetten als het daar aan ligt zal je sub het gewoon doen en als je je boxen er weer aan zet zal hij weer uitvallen.
I color your day Noble Green

Afbeelding
Plaats reactie