auto radio + stekker gestolen

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
dylancino
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 14 aug, 2013 11:04 pm

auto radio + stekker gestolen

Bericht door dylancino »

goedenavond

vannacht is dus mijn radio gestolen en hierbij hebben ze ook me zwarte stekker meegenomen
dus nu zit ik met 5 of 6 kabels waarvan 2 groene 1 oranje 1 gele en rood en zwart

hierbij gaat het om de + en - dus rood en zwart en antenne en illuminatie en dimmer enzo

maar nu heb ik wel een nieuwere stekker maar dan moet ik die erop krijgen, maar na een paar schemas te hebben gekeken word ik niet wijzer van wat welk draadje is en waarom ik 2 groene heb 1 groen blauwe ofso en groen rood,

Afbeelding

en dit is mijn nieuwe steker

Afbeelding

kan iemand helpen welke kleur op wat moet

op me nieuwe stekker is

Blauw = el antenne
rood = plus 12v
zwart = ground
oranje = illumination
geel = memory
Gebruikersavatar
Jermaniac
Clublid
Clublid
Berichten: 257
Lid geworden op: do 10 mei, 2012 7:06 am
Auto: 1991 BG 1.6 GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 38584
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: auto radio + stekker gestolen

Bericht door Jermaniac »

:nieteerlijk:
Laat ze met hun poten uit je wagen blijven!
Heb het zelf ook een keer gehad, gelukkig had ik alleen maar zo'n nieuwe stekker hoeven halen.
In mijn huidige F was dit helaas niet het geval, alle kabels waren doorgeknipt (ik haat het als iemand dat doet!)

Beste manier om erachter te komen is met een multimeter.
Sleutel in het contact en met de + alle kabels bij langs gaan en zien waar en wanneer er stroom af komt.

Geel moet op het draadje waar constant 12volt op staat, zowel met contact aan, als uit.
Rood moet op de geschakelde plus draad. Dus alleen 12volt als sleutel op contact staat.
Oranje moet op het draadje waar stroom op staat als je je (stads)lichten aanzet.
Blauw is voor je (evt) versterker. Komt dus los te hangen als je geen versterker hebt.
Zwart heb ik persoonlijk op het balkje achter de radio in het dashboard, is van metaal, dus, aarde (ground).
Kan ook nog zijn dat je het (female) stekkertje nog hebt? Dan heb je als het goed is wel de stekker gekocht met de zwarte draad met steekstekker.

Gelukkig heb je je speakerkabels nog!

Succes :wink:
Famillia Guy

323F BG 1.6 DOHC 1991 Harbor Blue Metallic

121 DB 1.3 16v SOHC 1993 Clear White
dylancino
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 14 aug, 2013 11:04 pm

Re: auto radio + stekker gestolen

Bericht door dylancino »

Ja klopt speaker heb ik nog
Nee kk had nog een komplete stekker. Naar iso en iso naar radio dus daarom zou ik deze stekker erop kunnen solderen

Maar dankjewel ik ga als ik me radio heb vandaag denk ik met een multimeter even kijken en desnoods gelijk doorverbinden
Plaats reactie