excalibur composet naar voorspeakers

Problemen met je nieuwe radio/versterker?
Stel hier al je vragen die met je audio/andere media te maken heeft.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
jeroen.london
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 25 jun, 2014 1:26 pm

excalibur composet naar voorspeakers

Bericht door jeroen.london »

Goedendag.

Ik heb een vraag omtrent een excalibur composet die ik heb.
Voor heb ik nu excalibur x57.33 5x7 speakers.
Nu weet ik dat achter 16,5 zit en excalibur heeft een composet namelijk x17.3c .
Dit zijn tweeters met 16,5 speakers.
De vraag is, is het mogelijk om de 16,5 speakers van de composet achter te zetten en de tweeters met filters aan mijn bestaande 5x7 speakers vooraan te zetten.
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: excalibur composet naar voorspeakers

Bericht door Paddy22 »

zou ik persoonlijk niet doen, want vaak zijn zulke setjes berekend op elkaar, en ga je tweeters op originele speakers doen, is eigenlijk de moeite niet waard,

omdat de originele speakers niet veel kunnen hebben geloof iets maar van 20W max per speaker en als je dan tweeters met filter op aan gaat sluiten is het waarschijnlijk binnen week uitgerookt,

geloof me ik had ze binnen 2 maand uitgerookt en had er niks aan gedaan maar speelde gewoon op te luide muziek stand.

wat je wel zou kunnen doen is:

* Koop een setje van het zelfde merk in 5x7 formaat, en sluit ze dan aan

*of want je kunt doen is de tweeters in de achterdeuren maken, helaas zal je kwaliteit bij de stoellen dan niet heel veel zijn omdat dat de muziek van achterkomt..

* 16,5 speakers passend maken aan de voorkant (helaas zou je dan wel moeten slijpen of complete panelen moeten aan passen) maar als ik heel eerlijk ben, is dit echt te veel moeite voor dit setje, want er zijn vele merken die zuiverder, harder en strakker spelen, natuurlijk snap ik dat budget ook mee speelt.
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Plaats reactie