De Miller Rijder

Stel jezelf en evt je auto (geen Mazda 323F/ 3) hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Plaats reactie
TCD
Newbie
Newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 22 jul, 2012 5:14 pm
Auto: 323F 1.8i GLX S.B.M.

De Miller Rijder

Bericht door TCD »

Dag Mazdaïsten,

Zo'n 1,5 jaar geleden heb ik mij hier aangemeld als bezitter van een 323F 1.8 in de kleurstelling Solemn Blue Mica. De auto heb ik inmiddels verkocht aan een mede forumgebruiker. Aangezien ik toch een bepaald zwak heb voor Mazda's - mijn vader had een 323 uit de jaren 70 en een aantal jaren later eentje van 1983 (met de befaamde 1.1 motor, niet voorúit te bránden, lol) heb ik de afgelopen weken Internet afgespeurd naar een Mazda. Mijn oog viel al snel op de luxe modellen (929, Xedos). Na wat speurwerk had ik een bijzondere auto op het oog; een Xedos 9 2.3 V6 Miller. Voor zover ik weet, rijden er hier niet veel van in Nederland.

De auto stamt uit 1999 en heeft iets meer dan 175.000 gelopen. Het gaat om een automaat. "Ojee" hoor ik hier al klinken :-| . Een Miller met een automaat = slechte combinatie. Ik heb inderdaad een gok genomen door de auto te kopen met dit in mijn achterhoofd. Soms moet je een gokje durven nemen :wink:

Nu heb ik me laten vertellen door een andere Xedos bezitter dat voor dit model ooit een terugroepactie gold gelet op de zwakke automaat. Zou te snel verbranden bij kickdowns. Nu kan ik dit niet via Google vinden. Twee Mazdadealers verder weet ik nog steeds niet of dit zo is. Ik weet dat ik op het verkeerde forum zit - de meeste hier zijn 323-ers - maar aangezien er geen Xedosforum is, richt ik mijn vraag toch aan jullie: weet een van jullie of er idd een terugroepactie is geweest en zo ja, wanneer dit ongeveer was?

De vorige eigenaar heeft tijdens zijn dagen geen revisie of andersoortig onderhoud laten plegen aan de automaat en compressor (naar het schijnt ook een onderdeel, wat aan revisie onderhevig is).

Foto's van de Xedos plaats ik binnenkort.
JDM fan
HellRacer
Guru
Guru
Berichten: 4609
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 8:34 pm
Auto: BGV6,X9,TL1000R
SYC/ Wie is wie-topic: 5002
Contacteer:

Re: De Miller Rijder

Bericht door HellRacer »

Schuldig...


Klopt, mijn dealer (3 vestigingen) heeft het over een modificatie aan het oliekoeler systeem dat ze daar een 2e in serie hebben gezet om de V-bak beter te koelen. Zelf kan je dit ook uitvoeren door een extra oliekoeler er bij te zetten.

Rest weet je ;) wees zeer zuinig op je compressor, en je v-bak. Heel vervelend klusje deze te vervangen.

Verder ben ik erg benieuwd naar je foto's
[link=http://www.h-p-c.nl]Afbeelding[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
TCD
Newbie
Newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 22 jul, 2012 5:14 pm
Auto: 323F 1.8i GLX S.B.M.

Re: De Miller Rijder

Bericht door TCD »

Foto's plaats ik deze week. Door drukte nog niet aan toegekomen.

Ik moet (en wil) er niet aan denken om de compressor te vervangen. Via ibee kom ik er een aantal tegen, die op zich niet eens zo heel duur zijn. Maar ja, het vervangen he :mrgreen: . Gelukkig heb ik een maat, die technisch goed onderlegd is. Al kent hij dit model niet, het vervangen moet op zich wel lukken in week. Of wat :roll: . Denk ik. Hoop ik.

Dennis, hoe lastig is het om een tweede oliekoeler erbij te zetten? Voor mijn SX was dit niet zo moeilijk, maar dat had dan betrekking om de motor zelf. Kwestie van beide slangen aansluiten op de oliekoelers. Voor de automaat vind ik het een lastiger probleem......
JDM fan
Plaats reactie