Met m'n oldtimer weer aan de slag

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Plaats reactie
Tafkas
Rookie
Rookie
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 8:32 am

Met m'n oldtimer weer aan de slag

Bericht door Tafkas »

Het is geen mazie maar wil jullie toch effe op de hoogte houden :wink:

Ik heb de babykamer klaar ...DUS is het weer tijd voor de Rekord :D
Na al het rotigheid weg gehaald te hebben ben ik zachtjes aan weer begonnen met het opbouwen en repareren van het plaatwerk.
Het ziet er niet zo prefecioneel uit als bij een garagist ,maar met wat uren/dagen weken verder ben ikl toch bij een resultaat uit gekomen waar ik tot nu toe best tevreden over ben.
Tevens heb ik m'n spatscherm ondertussen ook zo goed als strak dus let even niet op de foto kwa spatscherm.(binnenkort meer hierover).
Het spatscherm heb ik er los tegen aan gehangen om jullie even een idee te geven waar ik een beetje naar toe wil met het front.

Op m'n website kun je onder rubriek restauratie alle andere foto's aanschouwen veel kijk plezier,
Afbeelding
HellRacer
Guru
Guru
Berichten: 4609
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 8:34 pm
Auto: BGV6,X9,TL1000R
SYC/ Wie is wie-topic: 5002
Contacteer:

Bericht door HellRacer »

jij bent goed bezig !

die ronde koplampjes zijn wel mooi, moet je 2 naast elkaar doen dus uiteindelijk 4 ronde units :roll: dat zou wel gaaf staan :D

suc6 verder
[link=http://www.h-p-c.nl]Afbeelding[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
JanJaap
Advanced
Advanced
Berichten: 872
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 9:59 am
Auto: Volvo V40
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Extra parameters: f=7

Bericht door JanJaap »

Je bent weer goed bezig. Ik vind die ronde units een stuk mooier staan dan die vierkante.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MrVain
Master
Master
Berichten: 2395
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 1:22 am
Auto: Mazda3 2.0 i-stop 09
SYC/ Wie is wie-topic: 135
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Bericht door MrVain »

Goed bezig,kun je er niet gelijk een Mazda van maken,scheelt je een hoop problemen :wink: :wink: 8)
Eens een MAZDA, Altijd een MAZDA !!
Jappie
Guru
Guru
Berichten: 4349
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 10:55 am
Auto: S2000 + Ibiza TDI FR
Contacteer:

Bericht door Jappie »

Ziet er goed uit kerel! :D Wel erg gewaagd die koplampen, ben je nog meer rigoreuze dingen van plan, of wil je hem voor de rest zoveel mogelijk origineel laten? Ik wil vandezomer denk ik ook weer starig aan beginnen de restauratie van de C-kadett. Hou je site regelmatig in de gaten! :wink: Succes!
Driver-X
Advanced
Advanced
Berichten: 1072
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 1:02 pm

Bericht door Driver-X »

Staat mooi die ronde koplampen.
Tafkas
Rookie
Rookie
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 8:32 am

Bericht door Tafkas »

Bedankt voor de mooie reacties...
Ik had het gezien in een aflevering van amerikan hotrod waarbij ze een pickup onder handen namen voor een andere voorpartij.
In dezelfde tijd zat ik met het dilema hoe ik de oude koplampunits moest restaureren..(omdat ze zo enorm rot waren :cry: )
Waarom ook niet dacht ik en ben gelijk met een tekenprogramma aan de slag gegaan.
Ik heb Alfred (blue devil) ook even mee laten kijken of het ontwerp een beetje verandwoord was...en die vondt het ook een goed idee.....dus alles vewrder uitgewerkt tot heden.

Jappie schreef:Ziet er goed uit kerel! :D Wel erg gewaagd die koplampen, ben je nog meer rigoreuze dingen van plan, of wil je hem voor de rest zoveel mogelijk origineel laten? Ik wil vandezomer denk ik ook weer starig aan beginnen de restauratie van de C-kadett. Hou je site regelmatig in de gaten! :wink: Succes!


Rigoreus is het nou ook weer niet maar;
In ieder geval geen spoilers die de auto weer te jong maken.
Er moet natuurlijk een ander grill in....eentje met veel chrome spijltjes(waarschijnlijk van een donor amerikaan :wink: )
De achterpartij gaat een cm of acht omhoog en de voor partij een cm of vier naar beneden.
De Rekord gaat zoals het er nu naar uit gaat zien mat zwart(springt het chroom er straks goed uit :wink: ) worden met de rode bestaande bekleding in de auto.
Verder gaan de stalen velgen plaats maken voor een paar gruwelijk mooie chrome andere ...maar dat laat ik nog even in het midden 8)
En als ik eenmaal zover ben gekomen dan mag onze Jeroentje.nl er nog een mooie uitlaat systeem eronder bedenken/maken (voor het mooie brull geluid :wink: )

Maar nog veel te doen voor die tijd.
Eerst eens zorgen dat de basis goed hard is en behandeld.
En volgend jaar hoop ik met het schuurwerk te mogen beginnen waarna het z'n donker jasje krijgt aangemeten.
Laatst gewijzigd door Tafkas op wo 22 mar, 2006 10:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wezeltje
Guru
Guru
Berichten: 4676
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 7:09 pm
Auto: VW Golf V TDI Optive

Bericht door Wezeltje »

Wow dat zijn andere plannen !! Ik dacht dat je 'm weer naar de originele staat wou gaan brengen, maar je gaat dus duidelijk de andere richting op. Ben benieuwd !! :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
@PM
Guru
Guru
Berichten: 4562
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:50 am
Auto: Na 21 jaar 323F-loos
Extra parameters: f=7

Bericht door @PM »

Ben erg benieuwd hoe dit wordt :D Herkennen ze hem straks nog terug in Rüsselsheim, denk je?
OO≡≡V≡≡OO
Tafkas
Rookie
Rookie
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 8:32 am

Bericht door Tafkas »

@PM schreef:Ben erg benieuwd hoe dit wordt :D Herkennen ze hem straks nog terug in Rüsselsheim, denk je?

De rest gaat niet zoveel wijzigen zoals eerder gepost :wink:
Ik hoop alleen dat ze straks de golfkoplampen niet herkenen :lol:
Plaats reactie