Noble Green Man >>> Dit was het dan.... P13

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
ilkin
Advanced
Advanced
Berichten: 962
Lid geworden op: za 05 dec, 2009 1:40 am
Auto: Mazda 323F BA 1.5i
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Noble Green Man >>> R.I.P. :( (P11 Onderaan)

Bericht door ilkin »

[quote="FrANkEuH"]Echt klote zeg!

Maar in zo'n situatie als deze, wie is er dan schuldig volgens de wet? Jij omdat je erop klapt of de ander die op laatste moment van baan wisselt zonder knipperlicht (en over een stukje doorgetrokken streep gezien sommige stoplichten "vakken" hebben vooraan?) ?[/quote]

Volgens de wet MOET je (dus je bent verplicht) de baan te volgen waarin je zit. Dat wil dus zeggen dat als je voor een stoplicht staat binnen een baar (bijv. rechtdoor) je sowieso niet van baan mag wisselen maar die baan (dus rechtdoor) MOET volgen. Anders kun je hier zelfs een bekeuring voor krijgen. Laat staan zonder richting aan te geven van baan te wisselen.
Zijn 2 overtredingen in feite. Van baan wisselen bij het voor het stoplicht staan (1) en geen knipperlicht aanzetten bij het naar links of rechts gaan (2).
Gehannes
Master
Master
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 08 okt, 2007 7:35 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 22241
Extra parameters: f=7

Re: Noble Green Man >>> R.I.P. :( (P11 Onderaan)

Bericht door Gehannes »

gadverdamme ! ECht balen man !!
't was een mooie F

Succes met de afhandeling
Afbeelding
Racen is net als kleuren, gewoon binnen de lijntjes blijven !!
FrANkEuH
Novice
Novice
Berichten: 465
Lid geworden op: wo 10 nov, 2010 7:58 pm
Auto: 323F BA 1.5 GLX '98
SYC/ Wie is wie-topic: 32070
Extra parameters: f=7

Re: Noble Green Man >>> R.I.P. :( (P11 Onderaan)

Bericht door FrANkEuH »

[quote="ilkin"][quote="FrANkEuH"]Echt klote zeg!

Maar in zo'n situatie als deze, wie is er dan schuldig volgens de wet? Jij omdat je erop klapt of de ander die op laatste moment van baan wisselt zonder knipperlicht (en over een stukje doorgetrokken streep gezien sommige stoplichten "vakken" hebben vooraan?) ?[/quote]

Volgens de wet MOET je (dus je bent verplicht) de baan te volgen waarin je zit. Dat wil dus zeggen dat als je voor een stoplicht staat binnen een baar (bijv. rechtdoor) je sowieso niet van baan mag wisselen maar die baan (dus rechtdoor) MOET volgen. Anders kun je hier zelfs een bekeuring voor krijgen. Laat staan zonder richting aan te geven van baan te wisselen.
Zijn 2 overtredingen in feite. Van baan wisselen bij het voor het stoplicht staan (1) en geen knipperlicht aanzetten bij het naar links of rechts gaan (2).[/quote]

Ja precies om die punten was ik ook van mening dat de "baanwisselaar" schuldig is..
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Noble Green Man >>> R.I.P. :( (P11 Onderaan)

Bericht door pop-i »

Damm dat is inderdaad flink zuur. zeker bij z'n mooie F

Hoop dat je het kan laten repareren op kosten van die andere.
Succes met de Afhandeling en hoop dat jij er zelf niks aan overhoud das belangrijker dan materiële schade .
Afbeelding
Gebruikersavatar
WouterG
Novice
Novice
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 16 mei, 2011 11:21 am
Auto: 323F Sportive 2.0
SYC/ Wie is wie-topic: 34170
Contacteer:

Re: Noble Green Man >>> R.I.P. :( (P11 Onderaan)

Bericht door WouterG »

Das mooi een lelijke actie van die gast, je hebt hopelijk wel minstens 10 minuten staan foeteren tegen die gast? Wat een gek zeg. Hoop dat het allemaal op zun wieltjes terecht komt voor je. Succes ermee gewenst !!!
Noble Green Man
Novice
Novice
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 18 dec, 2006 11:21 pm
Auto: 323F 1.8&V6 Aut
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Noble Green Man >>> R.I.P. :( (P11 Onderaan)

Bericht door Noble Green Man »

[quote="ilkin"][quote="FrANkEuH"]Echt klote zeg!

Maar in zo'n situatie als deze, wie is er dan schuldig volgens de wet? Jij omdat je erop klapt of de ander die op laatste moment van baan wisselt zonder knipperlicht (en over een stukje doorgetrokken streep gezien sommige stoplichten "vakken" hebben vooraan?) ?[/quote]

Volgens de wet MOET je (dus je bent verplicht) de baan te volgen waarin je zit. Dat wil dus zeggen dat als je voor een stoplicht staat binnen een baar (bijv. rechtdoor) je sowieso niet van baan mag wisselen maar die baan (dus rechtdoor) MOET volgen. Anders kun je hier zelfs een bekeuring voor krijgen. Laat staan zonder richting aan te geven van baan te wisselen.
Zijn 2 overtredingen in feite. Van baan wisselen bij het voor het stoplicht staan (1) en geen knipperlicht aanzetten bij het naar links of rechts gaan (2).[/quote]

Dan mag jij me gaan vertellen hoe ik dit kan gaan aanvechten. Want ik krijg dus mooi niks van de verzekering... :S
Als je dit leest is het bericht afgelopen.....
Noble Green Man
Novice
Novice
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 18 dec, 2006 11:21 pm
Auto: 323F 1.8&V6 Aut
SYC/ Wie is wie-topic: 0

Re: Noble Green Man >>> R.I.P. :( (P11 Onderaan)

Bericht door Noble Green Man »

[quote="Max"]Erg zonde van deze auto inderdaad, belangrijkste dat alles goed is met jou natuurlijk!

Inderdaad, als de wil er is, is dit herstelbaar![/quote]

[quote="barreljan"]Dat is wel heel erg jammer :x :?

maar!
Het ziet er uit als herstelbare schade. volgens mij zijn zelfs de kreukelzones in de kokerbalken nog recht. Een nieuw front heb je er zo op lijkt mij als je wat handig bent.[/quote]

Zelf gaat me dat zo 1 2 3 niet lukken.

Heb em bij een garage van een bekende van men staan. Maar die zegt dat het niet meer rendabel is gezien de tijd/kosten en wat deze autos tegenwoordig nog waard zijn... (Knap weinig...)

Mocht je nog tips / hulp kunnen bieden dan hoor ik het graag.

Maar zoals het der nu naar uitziet ga ik een deel overzetten op men V6 BA die ik nog heb staan en de rest is onderdelen verkoop.
Als je dit leest is het bericht afgelopen.....
RicardoB
Advanced
Advanced
Berichten: 790
Lid geworden op: wo 02 jun, 2010 3:22 pm
Auto: Mazda 323 1.8 BA GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 31312
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Noble Green Man >>> R.I.P. :( (P11 Onderaan)

Bericht door RicardoB »

WTF echt zonde van zon mooie F.
Heel veel suc6 met de afhandeling en hoop dat er wat moois voor terugkomt!
NickMazda
Newbie
Newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 16 mei, 2011 10:00 pm
Auto: Mazda 323f GLX 97
Contacteer:

Re: Noble Green Man >>> R.I.P. :( (P11 Onderaan)

Bericht door NickMazda »

Flink klote voor je man!
Ben benieuwd wat je er nu mee gaat doen....
ilkin
Advanced
Advanced
Berichten: 962
Lid geworden op: za 05 dec, 2009 1:40 am
Auto: Mazda 323F BA 1.5i
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Noble Green Man >>> R.I.P. :( (P11 Onderaan)

Bericht door ilkin »

[quote="Noble Green Man"][quote="ilkin"][quote="FrANkEuH"]Echt klote zeg!

Maar in zo'n situatie als deze, wie is er dan schuldig volgens de wet? Jij omdat je erop klapt of de ander die op laatste moment van baan wisselt zonder knipperlicht (en over een stukje doorgetrokken streep gezien sommige stoplichten "vakken" hebben vooraan?) ?[/quote]

Volgens de wet MOET je (dus je bent verplicht) de baan te volgen waarin je zit. Dat wil dus zeggen dat als je voor een stoplicht staat binnen een baar (bijv. rechtdoor) je sowieso niet van baan mag wisselen maar die baan (dus rechtdoor) MOET volgen. Anders kun je hier zelfs een bekeuring voor krijgen. Laat staan zonder richting aan te geven van baan te wisselen.
Zijn 2 overtredingen in feite. Van baan wisselen bij het voor het stoplicht staan (1) en geen knipperlicht aanzetten bij het naar links of rechts gaan (2).[/quote]

Dan mag jij me gaan vertellen hoe ik dit kan gaan aanvechten. Want ik krijg dus mooi niks van de verzekering... :S[/quote]
Dit kun je enkel bewijzen met getuigen en dat de andere partij zo eerlijk is om te zeggen dat deze voor het stoplicht (zonder richting aan te geven) van baan wisselde. Dan is het verhalen wel mogelijk.
Toevallig was dat met die rijbanen wisselen nog paar weken terug bij wegmisbruikers.
Plaats reactie