mijn BG GT! Nieuwe velgen + banden P.8

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Sparkle_
Guru
Guru
Berichten: 4754
Lid geworden op: ma 09 jun, 2008 5:03 pm
Auto: FBA1.8T / Focus2
Contacteer:

Re: mijn BG GT! K-sport schroefset voor gemonteerd!

Bericht door Sparkle_ »

[quote="willymichiels"]Ja, het is nu maar ff tijdelijk dat er fatsoenlijk mee te rijden is, als het morgen droog blijft ga ik het ff goed zetten, doe ik meteen achter eronder zetten en beide veerpootbruggen monteren. En dan is ff gaan voelen wat t verschil is zo'n schroefset :finga: 1 ding, ik kom niet meer op die binnendoor weggetjes hier, alsof je in een stuiterbal zit :axe: Op een goede weg valt het best wel mee qua comfort.

Dr komen toch nieuwe velgen en banden op, dus niet 100% goed uitgelijnd maakt niet zoveel uit. En misschien nog een extra setje voor op t circuit. 14 inch GT velgen heb ik ook nog :rock:

Nu nog ergens 4 punts gordeltjes regelen, en ik heb zo'n beetje alle onderdelen. Eerst de Clio nog ff maken, die houdt de werkplaats bezet op t moment.

En woensdag beginnen met de motorrijles... Dus er staat over een maandje of wat nog een leuk speeltje in de garage :P[/quote]


Ik weet niet hoe die wegen heten...


Maar als je Venray in komt van de snelweg afrit met de mac donalds... Dan zo recht door rijdt bij de rotonde
met die foute gele bus/monument achtige shit erop. En dan volgende rotonde ook rechtdoor, zodat je min of
meer op die soort rondweg komt. En dan heb je een hobbeltje, en 2 rotondes... Doe daar maar eens testen! :wink: :D

disclaimer: *als je faalt en iets kapot maakt is het niet mijn schuld! :lol:
Afbeelding
willymichiels
Advanced
Advanced
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 5:17 pm
Auto: 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 24419
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn BG GT! K-sport schroefset voor gemonteerd!

Bericht door willymichiels »

Hij staat inderdaad erg hard ja, bovenop staat de demper 5 klikjes naar rechts op het moment maar stond bijna op zn hardst eerst. De veer kan ook nog wel wat losser. Plus hij moet lager... Maarja alles op zn tijd, eigenlijk een keer af laten stellen door iemand die er echt verstand van heeft. Mn vader is monteur geweest alleen die heeft hier ook totaal geen ervaring mee.
Alleen met hamer en beitel die ringen gaan verplaatsen zoals mij is laten zien gaan we mooi niet doen. Hebben we blijkbaar gereedschap voor liggen thuis in alle maten. Veel motoren hebben een soortgelijke instelbare vering.

Als de GT er dalijk inligt en alles gespoten is enzo maar weeris gaan sparen om wat meer vermogen eruit te krijgen zonder meteen turbo te gaan rijden...

@Sparkle

Ik zal zeker eens gaan testen daar ;)
dubbeledraaideur
Advanced
Advanced
Berichten: 1101
Lid geworden op: za 04 okt, 2008 3:31 pm
Auto: MR2 SW20, Seat Ibiza
SYC/ Wie is wie-topic: 26599
Extra parameters: f=67

Re: mijn BG GT! K-sport schroefset voor gemonteerd!

Bericht door dubbeledraaideur »

Ow als je het gereedschap ervoor hebt, dan idd gebruiken.

Maar het is eigenlijk best makkelijk. Je kunt met die imbussen de schokbrekers een stuk zachter en harder zetten. Ze staan inderdaad op zijn hardst.
Dat komt omdat ik dus een Nexx bodykit had, een bak audio achterin en brede sloffen die er eigenlijk niet onder hoorde (dus mocht hij achter niet veren ivm wielkast).

Als je langzaam draait met de imbus voel je klik klik. Dat is de afstelling.

Draai hem eerst dicht (ik dacht rechtsom) en dan 16 klikken naar links (dacht ik) doe dat aan de andere kant van je auto hetzelfde en dan zal die wat zachter staan.

Met verlagen en verhogen, is het een kwestie van meten, meten en nog een meten. Je kunt als je de zwarte ring los maakt en omhoog schroeft, kun je heel de veerpoot draaien. Waardoor hij hoger of lager gaat. Zorg er wel voor dat er geen zandkorrels op de schroef zitten, anders vernaggel je heel je schroefdraad! (dus schoon borstelen)

Tip: als je je auto nog niet hebt uitgelijnd, ff laten zitten totdat de schroefset op hoogte is die jij wilt. Je uitlijning wordt toch een beetje aangepast als je hem verhoogt of verlaagd zonder de boel te demonteren.
willymichiels
Advanced
Advanced
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 5:17 pm
Auto: 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 24419
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn BG GT! K-sport schroefset voor gemonteerd!

Bericht door willymichiels »

Vandaag en gisteren weer lekker bezig geweest...

Stang veerpootbrug achter staat al in kleur en blanke lak die zijstukken in de primer, stang veerpootbrug voor staat ook in de primer.
Morgen kijken of ik het af krijg dan kan ik vrijdag alles monteren :mrgreen:

[img]http://img143.imageshack.us/img143/5620/13102010271.jpg[/img]



Edit 14-10:

Vandaag zijstukken veerpootbrug achter en de stang veerpootbrug voor in kleur en blanke lak.

1 zijstuk veerpootbrug voor passend gemaakt en in de primer. morgen dus veerpootbrug achter monteren als ie goed droog is en zijstukken veerpootbrug voor afmaken.

[img]http://img832.imageshack.us/img832/513/14102010274.jpg[/img]
willymichiels
Advanced
Advanced
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 5:17 pm
Auto: 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 24419
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn BG GT! veerpootbruggen bijna klaar !

Bericht door willymichiels »

Vandaag blokje uit de zwarte F gehaald. Wat zitten sommige bouten en moeren vast na 18 jaar... :shock:
Morgen die van de rode in de zwarte zetten en meteen koppeling vervangen. Dan kan ik eindelijk beginnen de rode af te maken...

[img]http://94.100.118.79/1267550001-1267600 ... _pgN2.jpeg[/img]

[img]http://94.100.114.172/1267550001-126760 ... _uA0m.jpeg[/img]

[img]http://94.100.114.89/1267550001-1267600 ... _K5sh.jpeg[/img]
Wilco
Novice
Novice
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 03 apr, 2011 10:38 pm
Auto: Mazda 323F Gti 1.5
Contacteer:

Re: mijn BG GT! zwarte BG APK-klaar gemaakt Pg. 7

Bericht door Wilco »

lekker bezig als ik dat zo allemaal effe lees :P
Petje af hoor. Ben benieuwd na het eind resultaat van de GT..

EN die zwarte kun je denk ik dan wel weer met dikke winst verkopen als ie niet meer nodig is :P
werkt weer is niet, geweldige mooie nieuwe website waar de helft niet van werkt !
willymichiels
Advanced
Advanced
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 5:17 pm
Auto: 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 24419
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn BG GT! zwarte BG APK-klaar gemaakt Pg. 7

Bericht door willymichiels »

Ja vergeleken met de aanschafprijs maak ik er wel winst op. Maar als je kijkt naar belasting/verzekering ben ik blij als ie mij niks/weinig gekost heeft.

Maar, vandaag aan de GT gewerkt, achterste deuren, en de deur rechtsvoor leeggemaakt, dus bekabeling, elektr. raammotor en CV eruit gehaalt. Zondag De deur linksvoor nog doen en de bekabeling in de auto eruit.
Als ik het nog red alvast vloeistoffen af laten lopen en complete uitlaat eronderuit. Maandag alles bij het blok voorzover het kan losmaken, assen, ophanging, remmen alles eronderuit. En dinsdag blokje eruit. Dan auto in stukken slijpen en op de aanhanger naar de oud-ijzerboer.
willymichiels
Advanced
Advanced
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 06 apr, 2008 5:17 pm
Auto: 323F BG GT
SYC/ Wie is wie-topic: 24419
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn BG GT! zwarte BG APK-klaar gemaakt Pg. 7

Bericht door willymichiels »

Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: mijn BG GT! GT gestript Pg. 7

Bericht door pop-i »

zo die is ook aardig leeg :mrgreen:

Wat heb je met je spoiler gedaan?
even je agressie op afgericht??
Afbeelding
Plaats reactie