Sneakz z'n bevindingen *versnellingsbak project!*

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Plaats reactie
petervdberge
Rookie
Rookie
Berichten: 133
Lid geworden op: vr 30 dec, 2011 12:19 am
Auto: Mazda 323F BA 1.5GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 35937

Re: BA 1.5 van Sneakz * APK gekeurd tot 2012 :) *

Bericht door petervdberge »

Eey Sneakz!

Leuk project! leuk om door te lezen, zeker voor een beginner zoals ik ! :)
The people shouldnt be afraid of its government, the government should be afraid of its people.
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: BA 1.5 van Sneakz * APK gekeurd tot 2012 :) *

Bericht door pop-i »

Goed bezig kerel :respect:

die mazzie word goed vertroeteld :super:
Afbeelding
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: BA 1.5 van Sneakz * APK gekeurd tot 2012 :) *

Bericht door sneakz »

@Chris dankje :)

@Peter: Laat ook zien hoe makkelijk dingen eigenlijk zijn als je maar gewoon begint en er met een logische blik naar kijkt. Voor ik hieraan begon had ik nooit zoiets gedaan. Beetje op het F forum kijken, boekje erbij en gewoon gaan. Wel uiteraard wat fouten gemaakt maar goed het viel niet uit elkaar dus netjes herstellen en nogmaals checken toen kwam het goed :)
petervdberge
Rookie
Rookie
Berichten: 133
Lid geworden op: vr 30 dec, 2011 12:19 am
Auto: Mazda 323F BA 1.5GLX
SYC/ Wie is wie-topic: 35937

Re: BA 1.5 van Sneakz * APK gekeurd tot 2012 :) *

Bericht door petervdberge »

Perfect! ik blijf je project zeker volgen! :P

Verder is het gewoon gaan sleutelen denk ik inderdaad het beste/leerzaamste. zo deed ik het vroegâh ook met mn scoot. maar dit is wel even een paar klasses hoger, dus ik blijf huiverig.

Wie weet wat de toekomst brengt.. :)
The people shouldnt be afraid of its government, the government should be afraid of its people.
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: BA 1.5 van Sneakz * APK gekeurd tot 2012 :) *

Bericht door sneakz »

Ondanks dat of misschien wel dankzij het weer even een update :)

Tijdje terug twee nieuwe snowtrack 3 winterbanden gehaald uit Assen en uiteraard in het kader van het lowbudget lekker met de trein opgehaald.

[img]http://img703.imageshack.us/img703/4482/img120io.jpg[/img]

En ook mn remklauwen een tijdje terug nog even gespoten

[img]http://img825.imageshack.us/img825/4562/img125y.jpg[/img]

Toen woensdag 1 februari even op de velg laten zetten en gemonteerd samen op de vooras, en 2 van de 3 michelin alpin winterbanden die ik had liggen op de achteras. De 3e winterband gaat om een stalenvelg als reserve band.

[img]http://img405.imageshack.us/img405/1889/img124b.jpg[/img]

Nou en iedereen weet hoe het er 3 dagen later uit zag :lol:

[img]http://img829.imageshack.us/img829/9601/img128l.jpg[/img]

en nog een paar dagen later ziet de auto er weer zo uit :(

[img]http://img141.imageshack.us/img141/8043/img134mv.jpg[/img]

Tussendoor ook nog even de 220000 gepasseerd

[img]http://img835.imageshack.us/img835/354/img133x.jpg[/img]

Over de winterbanden ben ik erg te spreken ook de al wat oudere michelins doen het zeer prima. En tsjaa vredestein heb ik qua winterbanden nog nooit problemen mee gehad. Ook het vorige model snowtrack was super.

Twee dingen waar ik nooit meer zonder wil: winterbanden en (goed afgestelde) xenon verlichting. Maakt het in de winter toch een stuk fijner op de weg.

Arne
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: BA 1.5 van Sneakz * APK gekeurd tot 2012 :) *

Bericht door sneakz »

Fijn is dat auto eindelijk goed in orde.. ongeluk

Rijd vanmiddag rond een uur of half 5 op de back en rueb weg in breda laatste kruispunt voor afslag Teteringen. De stoplichten stonden uit en het was behoorlijk druk op het kruispunt, ik had voorrang dus ik laat mn gas los en kom met een gangetje van zo'n 50 km/u over de voorrangsweg heen waar normaal 70 is toegestaan. Helaas voor mij kijkt een fietser totaal niet en steekt, vanachter een behoorlijke rij auto's die stonden te wachten voor de haaientanden, gewoon over. Zoals je kunt begrijpen kon ik niet links of rechts en de enige optie was dus vol in de ankers maar op de natte weg zonder abs was daar geen houden meer aan. Gevolg: ik raak dus met de resterende snelheid van zo'n 20 km/u de vrouwelijke fietser. Deze had gelukkig niets maar wel mijn voorruit aan diggelen, motorkap en zij-scherm ingedeukt en een flinke kras op de bumper.

Ondanks dat de fietser gelijk op stond en zei dat ze niets had toch even de ambulance-dienst gebeld en de politie erbij vanwege de schuld kwestie. Maar de agenten zeiden ook dat mij niets valt te verwijten maar dat de wet waarschijnlijk anders voorschrijft maar dat gingen ze nog overleggen met de verkeersofficier en zouden daar mij over terugbellen. Wordt ook morgen even op het bureau uitgenodigd om mochten we dat willen nog een proces verbaal op te maken.

En zeer waarschijnlijk zal mijn verzekering niets uitkeren voor mijn schade omdat fietsers in de wet beschermd zijn ookal kon reed ik hier verstanding, kon ik hier niets aan doen en reed heeft de fietser totaal niet gekeken. Dus dat wordt voor een nieuwe ruit helaas de volle mep betalen ondanks WA+beperkt casco.

Ik ben blij dat de fietser niets heeft maar ben behoorlijk gefrustreerd dat ik nu de schade heb en toch die fietser waarschijnlijk geld moet geven voor een nieuwe fiets..
pie
Novice
Novice
Berichten: 375
Lid geworden op: do 13 aug, 2009 5:00 pm
Auto: 323 f ba 1.8 glx
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: BA 1.5 van Sneakz * Na al dat werk weer een auto met sch

Bericht door pie »

ik had ongeveer hetzelfde vorige week
werd van achter aangereeden door een man die mij niet zag stoppen voor een voetganger op een rotonde
zijn mooie toyota wordt helemaal gerepareerd en mijn f-je wordt afgeschreven
maar goed ik zij doe mij de dagwaarde maar ik fix het wel

moraal van het verhaal
je kunt er niks aan doen maar jij bent de dupe :(
ik weet hoe dat is
toch handig dat je hier zosnel onderdeelen kunt vinden ( buiten een achter bumper op het moment ) :323fclub:
(citaat) ==> Pop i
Weet niet of ik mee ga want het johnygehalte was wel aardig hoog.
(heb geprobeerd met wat mensen te praten daar maar damm wat een arrogante kwallen stonden daarbij.)

:) made my day
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: BA 1.5 van Sneakz * Na al dat werk weer een auto met sch

Bericht door pop-i »

Damm kerel das idd zuur.

Heb helaas geen ruit over anders had ik je die graag verkocht.
mocht je hem uit een donor gaan halen dan doe heel voorzichtig!! heb al een ruit gesloopt toen ik hem probeerde eruit te halen.

Belachelijk dat fietsers beschermd zijn. ongeacht de situatie.
die rijden vaak het roekeloosste :axe: :axe: en jij bent dan de schuldige :evil:
ok gelukkig ze heeft niks maar dan nog zit jij met de ellende.

spatbord heb ik nog wel liggen evnetueel ;)

succes met verhaal halen kerel. post je het ook even hier hoe het afloopt?

gr
chris
Afbeelding
Gehannes
Master
Master
Berichten: 2024
Lid geworden op: ma 08 okt, 2007 7:35 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 22241
Extra parameters: f=7

Re: BA 1.5 van Sneakz * Na al dat werk weer een auto met sch

Bericht door Gehannes »

balen man :(

maar als de fietser schuld bekend wordt het wat makkelijker. Het is inderdaad zo dat jij als automobilist altijd fout bent, hoe krom het ook is in sommige gevallen.

succes kerel
Afbeelding
Racen is net als kleuren, gewoon binnen de lijntjes blijven !!
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: BA 1.5 van Sneakz * Na al dat werk weer een auto met sch

Bericht door sneakz »

Nog even een plaatje bij het verhaal.

Overige schade valt gelukkig mee, voorscherm is op de punt iets ingedeukt en de bumper heeft een kras. Gelukkig geen lakschade op het voorscherm dus roesten doet het niet. Als het weer beter wordt maar eens kijken of dat hersteld kan worden.

[img]http://img192.imageshack.us/img192/1279 ... 131655.jpg[/img]

Vandaag wel de nieuwe ruit laten plaatsen, super service bij GlasGarage in Breda. Heb nadat de ruit geplaatst was en moest drogen ondertussen even m'n V-snaar gespannen. De naaf van het sportstuur ook gelijk even 180° gedraaid maar helaas springt m'n knipperlicht toch nog niet terug. Scheelt toch best wel in een warme, droge en windstille loods.

Arne
Plaats reactie