Sneakz z'n bevindingen *versnellingsbak project!*

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Sneakz z'n bevindingen *Verdere ontwikkelingen KLZE*

Bericht door pop-i »

dat blok valt er toch gratiez in? :roll: :roll:
Afbeelding
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Sneakz z'n bevindingen *Verdere ontwikkelingen KLZE*

Bericht door sneakz »

Er in vallen was gratis geweest ja haha!

Bij interesse kan ik je wel een excel bestandje sturen met mijn kosten maar daar wordt je niet vrolijk van als je aanschafprijs van het blok en auto op een totaal van 1200 euro ziet. Zit aan bijna het dubbele aan overige kosten. Maar goed het meeste hoef ik hierna zeer waarschijnlijk nooit meer de doen.

Arne
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Sneakz z'n bevindingen *Verdere ontwikkelingen KLZE*

Bericht door barreljan »

en wel warm rijden he ;)

Veel plezier ermee ! :duim:
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Sneakz z'n bevindingen *Verdere ontwikkelingen KLZE*

Bericht door sneakz »

barreljan schreef:en wel warm rijden he ;)

Veel plezier ermee ! :duim:


Thanks!

Ik ben niet echt een ragger en als ik al even flink gas geef dan is dat zeker met een warme motor. Ik hoop alleen dat alle vorige eigenaren dat ook hebben gedaan. De staat van de zilvere donor leek daar niet echt op helaas maar we zullen zien. En anders wordt het project van de zomer nog maar eens over gedaan.
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Sneakz z'n bevindingen *Verdere ontwikkelingen KLZE*

Bericht door pop-i »

mooi weer 1 erbij voor een dynomeeting :mrgreen:
Afbeelding
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Sneakz z'n bevindingen *Verdere ontwikkelingen KLZE*

Bericht door sneakz »

Vandaag eerste testdrive gehad, even een blokje om gegaan. Om eerlijk te zijn vond ik het best wel eng haha. Nog niet echt gas durven geven gezien de bijgeluiden die het beestje nog maakt maar het gaat als een jekko. Remmen doet die ook wel prima, alleen zit het pedaal erg ver onderin heb ik het idee. Dit kan ook komen omdat ik voor mijn werk alleen maar nieuwe auto's rijdt, ik kan me herinneren dat m'n 1.5 dit ook had. Hij remt gewoon goed dus dat is het probleem niet.

Morgen de schroefset ietsjes hoger zetten naar een wat meer comfortabele stand en daarna gelijk uitlijnen. Kwam er wel achter dat de thermostaat vast staat, en daarom blijft er waarschijnlijk lucht in het systeem zitten want de watertemp meter loopt bizar hard op terwijl je het blok en de koelslangen nog kan aanraken. De onderste koelslang blijft helemaal koud. Gelukkig had ik hem voor de zekerheid alleen nog maar gevuld met water, even de thermostaat eruit en dan kan er gewoon verse kvs in.

Afbeelding

Ook de lampen weer in elkaar en de chrome stukken om de lenzen gespoten.

Afbeelding
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Sneakz z'n bevindingen *Verdere ontwikkelingen KLZE*

Bericht door pop-i »

:leuk: :respect: :leuk: :respect: :leuk: :respect: :leuk: :respect: :leuk: :respect: :leuk: :respect: :leuk: :respect: :leuk: :respect:
Afbeelding
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Sneakz z'n bevindingen *Verdere ontwikkelingen KLZE*

Bericht door sneakz »

De KLZE loopt, en hoe! :rock:

Best wel eng om mee te rijden nog, gezien ik het allemaal zelf gebouwd heb. Letterlijk alles is los geweest, inclusief achteras en dergelijke. Beetje trust issues met mijn technische vaardigheden I guess. Maar goed, na zo'n 500 km kan ik toch wel zeggen dat het een succes is geworden. Er moeten nog wel een paar flinke punten om de i gezet worden maar als ik m'n gereedschap heb opgeruimd kan ik in ieder geval weer gewoon wegrijden en dat is al heel wat.

Vandaag weer wat dingetjes van m'n checklist af kunnen vinken, olie en filter gewisseld, antivries in het koelsysteem gemikt tegen de nachtvorst (wordt nog vervangen door echte kvs zodra ik de originele slangen heb) en heb alle bouten van de motorsteunen en uitlaat even nagetrokken. Ook heb ik de tellerverlichting "gemaakt", was vergeten het stekkertje van de dimmer erin te doen na de laatste keer het dashboard inbouwen. Ook m'n benzine meter en temperatuur meter even afgesteld, heb denk ik de metertjes verkeerd gemonteerd nadat het tellerhuis uit elkaar is geweest. Geeft toch een wat veiliger gevoel als je temperatuur meter gewoon netjes in het midden staat en de benzine meter gewoon aangeeft dat hij vol is op het moment dat je net getankt hebt. Ook een massaprobleempje opgelost, een klein massakabeltje stond elke keer roodgloeiend op het moment dat ik probeerde te starten met een warme motor(start motor wilde ook niet rond gaan dan). Bleek dat de klem van de - pool niet goed zat, wel strak aangedraaid maar kon nog bewegen, hier een stukje tussen gemaakt zodat het weer allemaal strak zit. Motor start nu makkelijker als hij koud is het is überhaubt weer mogelijk om te starten met een warme motor.

Helaas ook weer tegen een probleem aangelopen. De aandrijfas aan de bestuurderskant blijkt niet goed in de bak zitten. We hadden al moeite om hem in de bak te krijgen maar nu loopt hij er dus een stukje uit met als gevolg dat er dus bakolie lekt. Heb er nauwelijks mee gereden dus hopelijk nog geen schade opgelopen in de bak door te weinig olie, zodra ik tijd heb van de week maar even het zooitje weer los halen en kijken of ik die as fatsoenlijk erin kan krijgen. Had de olie lekkage ook niet eerder gezien dus ik denk dat het niet veel meer dan een paar dagen geleden gebeurd kan zijn.

Al met al nog een flinke to-do list maar het rijdt, remt en stuurt dus dat is in ieder geval lekker op weg.

Ook nog een paar plaatjes er bij:

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/573x4 ... 6/8bod.jpg[/img]

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/640x4 ... 0/3yd2.jpg[/img]

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/640x4 ... 7/kdnc.jpg[/img]

Hoop niet dat ik jullie verveel met al die lange verhalen maar wellicht zijn er mensen die het interessant vinden! :) (Dat hoop ik dan maar in ieder geval!)

Arne
Wolfje666
Guru
Guru
Berichten: 4268
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 1:57 pm
Auto: Mazda 5 1.8 Touring
SYC/ Wie is wie-topic: 1750
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Sneakz z'n bevindingen *Verdere ontwikkelingen KLZE*

Bericht door Wolfje666 »

Gefeliciteerd hoor.
Blijf nog steeds jaloers op je :P
Die kleur en die motor combi :D
Afbeelding
1e: Mazda323F 1.5 BA 2e: Mazda323F 2.5 V6 KLZE J-Spec 3e: Mazda 5 1.8 Touring
Fiat Stilo Abarth 2.4 - 20V - 170PK
sneakz
Novice
Novice
Berichten: 511
Lid geworden op: wo 04 nov, 2009 8:06 pm
Auto: 323F BA
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Contacteer:

Re: Sneakz z'n bevindingen *Verdere ontwikkelingen KLZE*

Bericht door sneakz »

Wolfje666 schreef:Gefeliciteerd hoor.
Blijf nog steeds jaloers op je :P
Die kleur en die motor combi :D



Thanks!

Dan zijn nu de rollen opgedraaid, ik was altijd jaloers op de groene KL toen ik met m'n 1.5 reed. Was een echte sleeper, zelfde geldt trouwens voor de oude wagen van Oop!

Arne
Plaats reactie