Samentha's Mazdaatje nieuwe velgies eronder !!!:)

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
samentha
Newbie
Newbie
Berichten: 86
Lid geworden op: do 04 aug, 2011 5:40 pm
Auto: mazda 323 f ba glx
SYC/ Wie is wie-topic: 34895

Re: Samentha's Mazdaatje nieuwe velgies eronder !!!:)

Bericht door samentha »

het bleek naast de ophanging van de katalysator te wezen daar zat een klein gaatje in..gelukkig heeft mn vriend dit kunnen lassen..dus als het goed is is het nog steeds dicht..

aankomende 3 mei moet de auto apk gekeurd wezen en laat hij nou net geen zin er meer in hebben om het goed te doen..loop eerlijk gezegd behoorlijk te balen om de mazda en heb al een paar twijfelmomenten gehad om de auto weg te doen..maar ja het is mn eerste auto en net zoals vele anderen neemt je eerste auto een speciaal plekje in je hart..en aangezien de bumperkit er nog steeds niet op zit,wil ik eerst van de auto genieten met nieuwe apk en de bumperkit..
het lekkere weer komt er ook aan dus binenkort maar lekker de bumpers mooi schuren en dan wat plamuurwerk en dan spuiten en eronder eindelijk :D

maar eerst maar eventjes de apk afwachten wat ik nu weet is dat de remmen niet goed meer zijn kan er eigenlijk ook niet meer mee rijden..dus vandaag maar even remblokjes voor gehaald,even wachten tot ze binnenkomen en die gaan er dan gelijk onder en dan even kijken of er achter ook vervangen moet worden..weet iemand trouwens of de remschijven van een mazda bg 1.8 of die ook op de mazda ba 1.5 passen?

verder wordt het waarschijnlijk de stabilisatorstangen voor en misschien de schokdempers,zelf denk ik dat het de stabilisatorstangen zijn aangezien hij zo blijft kraken bij elk klein steentje of drempeltje kraakt hij als een gek..

dus binnenkort komen eindelijk de fotos met de bumperkit erop maar eerst even de apk maar doen :)
barreljan
Server Beheerder
Server Beheerder
Berichten: 7243
Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
Auto: BA V6R
SYC/ Wie is wie-topic: 78
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Samentha's Mazdaatje nieuwe velgies eronder !!!:)

Bericht door barreljan »

succes met de apk!

en snel die foto's hier plakken 8-)
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
MrKikker
Guru
Guru
Berichten: 3294
Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT blok
SYC/ Wie is wie-topic: 27107
Contacteer:

Re: Samentha's Mazdaatje nieuwe velgies eronder !!!:)

Bericht door MrKikker »

samentha schreef:het bleek naast de ophanging van de katalysator te wezen daar zat een klein gaatje in..gelukkig heeft mn vriend dit kunnen lassen..dus als het goed is is het nog steeds dicht..

aankomende 3 mei moet de auto apk gekeurd wezen en laat hij nou net geen zin er meer in hebben om het goed te doen..loop eerlijk gezegd behoorlijk te balen om de mazda en heb al een paar twijfelmomenten gehad om de auto weg te doen..maar ja het is mn eerste auto en net zoals vele anderen neemt je eerste auto een speciaal plekje in je hart..en aangezien de bumperkit er nog steeds niet op zit,wil ik eerst van de auto genieten met nieuwe apk en de bumperkit..
het lekkere weer komt er ook aan dus binenkort maar lekker de bumpers mooi schuren en dan wat plamuurwerk en dan spuiten en eronder eindelijk :D

maar eerst maar eventjes de apk afwachten wat ik nu weet is dat de remmen niet goed meer zijn kan er eigenlijk ook niet meer mee rijden..dus vandaag maar even remblokjes voor gehaald,even wachten tot ze binnenkomen en die gaan er dan gelijk onder en dan even kijken of er achter ook vervangen moet worden..weet iemand trouwens of de remschijven van een mazda bg 1.8 of die ook op de mazda ba 1.5 passen?

verder wordt het waarschijnlijk de stabilisatorstangen voor en misschien de schokdempers,zelf denk ik dat het de stabilisatorstangen zijn aangezien hij zo blijft kraken bij elk klein steentje of drempeltje kraakt hij als een gek..

dus binnenkort komen eindelijk de fotos met de bumperkit erop maar eerst even de apk maar doen :)


wat doet 'ie dan precies niet meer goed?

het kraken kan ook komen doordat de rubbers waar de veer op steunt (in de schokdemper) door zijn. dan veer hij recht op het metaal van je veerschotel, geeft echt kutgeluiden :lol:
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
samentha
Newbie
Newbie
Berichten: 86
Lid geworden op: do 04 aug, 2011 5:40 pm
Auto: mazda 323 f ba glx
SYC/ Wie is wie-topic: 34895

Re: Samentha's Mazdaatje nieuwe velgies eronder !!!:)

Bericht door samentha »

ja he dat zou het ook kunnen wezen mrkikker want idd is echt een kutgeluid schaam me ook echt op die drempels hihi en het klinkt ook echt als een metaalgeluid bij dat gekraakt..alsof de auto elk moment totaal uit elkaar gaat vallen omdat het loszit :lol:
maar ik hoor naast dat ook nog een soort tik alsof iets los zit,niet alleen als ik over een drempel of iets gaat maar ook als ik even flink gas geeft..
daarnaast piepen de remmen als een gek en hoor je ook een soort schaafgeluid..en als de motor nog warm moet worden en ik rij weg hoor je zown lichte piep die na een tijdje weg is denk dat dat misschien de distrubutieriem is..

jaa de fotos komen er snel op absoluut!! kan niet wachten totdat me bumperkitje eronder zit :D over een tijdje de velgen poedercoaten..duurt me allemaal te lang het liefste had ik het vandaag nog allemaal zo gehad :D

en hoop dat de apk mee zal vallen en dat er niet een hele lijst uit gaat komen..keep my fingers crossed 8-)
MrKikker
Guru
Guru
Berichten: 3294
Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT blok
SYC/ Wie is wie-topic: 27107
Contacteer:

Re: Samentha's Mazdaatje nieuwe velgies eronder !!!:)

Bericht door MrKikker »

samentha schreef:ja he dat zou het ook kunnen wezen mrkikker want idd is echt een kutgeluid schaam me ook echt op die drempels hihi en het klinkt ook echt als een metaalgeluid bij dat gekraakt..alsof de auto elk moment totaal uit elkaar gaat vallen omdat het loszit :lol:


klinkt idd als je vering waarvan de rubbers droog en verrot zijn waardoor je veer tegen je veerschotel aan kleppert. kan je vrij makkelijk zien; in de wielkast langs je wiel naar je veerpoot kijken, zie je onderaan een strook oud, verrot rubber zitten die om je veer zit dan kan je er zeker van zijn dat dat rubber gespleten is.
anders maak je even een foto, kunnen wij kijken :)

samentha schreef:maar ik hoor naast dat ook nog een soort tik alsof iets los zit,niet alleen als ik over een drempel of iets gaat maar ook als ik even flink gas geeft..

kan wederom je vering zijn, als je gas geeft beweegt je auto en dus je vering.

samentha schreef:daarnaast piepen de remmen als een gek en hoor je ook een soort schaafgeluid..


waarschijnlijk zijn je remblokken op, dit komt tijdens de APK wel voorbij :)
samentha schreef:en als de motor nog warm moet worden en ik rij weg hoor je zown lichte piep die na een tijdje weg is denk dat dat misschien de distrubutieriem is..


zijn je v-snaren (voor je stuurbekrachtiging en dynamo), kan je gewoon door de garage laten opspannen.
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
samentha
Newbie
Newbie
Berichten: 86
Lid geworden op: do 04 aug, 2011 5:40 pm
Auto: mazda 323 f ba glx
SYC/ Wie is wie-topic: 34895

Re: Samentha's Mazdaatje nieuwe velgies eronder !!!:)

Bericht door samentha »

dankje mrkikker :D

ik ben steeds bang als ik rij dat hij uit elkaar valt durf amper nog gas te geven haha..ik zal direct even een foto maken ;) maar eerst even de kleine meid verzorgen..

kom er straks op terug..
samentha
Newbie
Newbie
Berichten: 86
Lid geworden op: do 04 aug, 2011 5:40 pm
Auto: mazda 323 f ba glx
SYC/ Wie is wie-topic: 34895

Re: Samentha's Mazdaatje nieuwe velgies eronder !!!:)

Bericht door samentha »

sorry mrkikker ik heb de avond er geen tijd voor gehad..kleine meid vond slapen niet zown goed idee haha..

maar goed hij is voor de apk geweest en het bleken niet de schokdempers of de rubbers te wezen..

wat ik moet vervangen:
aandrijfas linksvoor
fuseekogel rechts
rem links zit vast
remschijven + blokken voor

wat ik nog moet aanschaffen zijn de aandrijfas , de fuseekogel en de remschijven..

als iemand tips heeft of nog iets heeft liggen hoor ik het heeel graag want hij moet voor dinsdag weer terug..

bijna apk :rock:
MrKikker
Guru
Guru
Berichten: 3294
Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT blok
SYC/ Wie is wie-topic: 27107
Contacteer:

Re: Samentha's Mazdaatje nieuwe velgies eronder !!!:)

Bericht door MrKikker »

laat je alles bij een garage doen? fuseekogels zijn peanuts, evenals remmerij (vrijmaken). aandrijfas is wat lastiger maar zeker niet onmogelijk.

al met al vind ik het meevallen, mijn afkeur-rapport was 10x erger :lol:

oja, ik moest beide fuseekogels vervangen en na dit gedaan te hebben, heb ik hem níet uitgelijnt. dit kostte me na 2 maanden 2 nieuwe voorbanden omdat ze beiden naar binnen stonden en zodoende compleet waren weggesleten.

je zal wss op internet wel lezen dat uitlijnen na het vervangen van je fuseekogels niet nodig is maar ik spreek bij deze het tegendeel.
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
samentha
Newbie
Newbie
Berichten: 86
Lid geworden op: do 04 aug, 2011 5:40 pm
Auto: mazda 323 f ba glx
SYC/ Wie is wie-topic: 34895

Re: Samentha's Mazdaatje nieuwe velgies eronder !!!:)

Bericht door samentha »

nee niet door de garage :) dure grapjes vaak met de arbeidsuren he gelukkig heeft mn vriend een deel van de opleiding automonteur gedaan plus dat het zn hobby is dus wordt gewoon lekker voor de deur gedaan ;)

ja ik denk dat ik idd geluk heb gehad met het lijstje alleen nu nog ff uitzoeken waar ik het snel en voor een leuke prijs kan bestellen :)

oei ja mn buurman had het ook met zn banden dure grapjes als je dan ff snel weer nieuwe banden moet halen zeg..ik denk dat ik je tip van harte aan ga nemen en dan zeker volgende week ze ook ff meteen laten uitlijnen is zo gedaan en kost niet zo veel..liever dat dan nieuwe banden :lol:
MrKikker
Guru
Guru
Berichten: 3294
Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT blok
SYC/ Wie is wie-topic: 27107
Contacteer:

Re: Samentha's Mazdaatje nieuwe velgies eronder !!!:)

Bericht door MrKikker »

samentha schreef:nee niet door de garage :) dure grapjes vaak met de arbeidsuren he gelukkig heeft mn vriend een deel van de opleiding automonteur gedaan plus dat het zn hobby is dus wordt gewoon lekker voor de deur gedaan ;)

ja ik denk dat ik idd geluk heb gehad met het lijstje alleen nu nog ff uitzoeken waar ik het snel en voor een leuke prijs kan bestellen :)

oei ja mn buurman had het ook met zn banden dure grapjes als je dan ff snel weer nieuwe banden moet halen zeg..ik denk dat ik je tip van harte aan ga nemen en dan zeker volgende week ze ook ff meteen laten uitlijnen is zo gedaan en kost niet zo veel..liever dat dan nieuwe banden :lol:

eerst alles aan je aandrijving/ophanging doen, dan pas uitlijnen ;)

ik heb m'n fuseekogels bij winparts besteld. prima prijs en snel bezorgd :)
aandrijfas zou ik bij de dealer doen, weet je zeker dat je goed zit gezien er nogal wat versies en types zijn bij dit soort onderdelen.
remmerij kan je ook bij winparts bestellen of wellicht bij brezan.
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
Plaats reactie