Koen aka Opblaasbob - Mazda 323f 1.5 GLX (nieuwe fotos)

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
opblaasbob
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 27 aug, 2011 7:39 pm
Auto: Mazda 323
SYC/ Wie is wie-topic: 35328

Re: Koen aka Opblaasbob - Mazda 323f 1.5 GLX

Bericht door opblaasbob »

even een update hoor!
ik ga ook wat meer proberen actief te zijn op dit forum :)
heb nog erg veel te leren haha :D
Afbeelding
Shadowfax
RedFeather
Novice
Novice
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 mar, 2012 9:11 pm
Auto: 323F BA '98
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Koen aka Opblaasbob - Mazda 323f 1.5 GLX

Bericht door RedFeather »

opblaasbob schreef:even een update hoor!
ik ga ook wat meer proberen actief te zijn op dit forum :)
heb nog erg veel te leren haha :D

Hehe, je ledjes zijn nice. How did u do it?! Pic from under?! :mrgreen:
Je wielen zijn netjes, is hij al verlaagd? :p

Wat heb je allemaal al gedaan en wat zijn je plannen verder?
RedFeather -
323F BA '98 1.5
Twilight Mica 12K
opblaasbob
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 27 aug, 2011 7:39 pm
Auto: Mazda 323
SYC/ Wie is wie-topic: 35328

Re: Koen aka Opblaasbob - Mazda 323f 1.5 GLX

Bericht door opblaasbob »

RedFeather schreef:
opblaasbob schreef:even een update hoor!
ik ga ook wat meer proberen actief te zijn op dit forum :)
heb nog erg veel te leren haha :D

Hehe, je ledjes zijn nice. How did u do it?! Pic from under?! :mrgreen:
Je wielen zijn netjes, is hij al verlaagd? :p

Wat heb je allemaal al gedaan en wat zijn je plannen verder?


Ledjes zijn momenteel weer los omdat ik ze niet op een goede manier vast krijg -,- maar als ze zitten zal ik wat fotos posten! (eind deze week hopelijk)
Hij is nog niet verlaagd, ook nog geen tijd voor of geld, woon ook in een lageautoonvriendelijke straat (DREMPELS ALL THE WAY)

Verder ga ik er half augustus een 2e hands bodykit+spoiler opgooien! kan niet wachten haha! :D, maar eerst even lekker op vakantie :)
Ook wil ik de achterkant veranderen (witte reflector en chrome achterlichten)

Dat wil ik nog voor nieuwjaarsdag :)
Afbeelding
Shadowfax
RedFeather
Novice
Novice
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 mar, 2012 9:11 pm
Auto: 323F BA '98
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Koen aka Opblaasbob - Mazda 323f 1.5 GLX

Bericht door RedFeather »

opblaasbob schreef:
RedFeather schreef:
opblaasbob schreef:even een update hoor!
ik ga ook wat meer proberen actief te zijn op dit forum :)
heb nog erg veel te leren haha :D

Hehe, je ledjes zijn nice. How did u do it?! Pic from under?! :mrgreen:
Je wielen zijn netjes, is hij al verlaagd? :p

Wat heb je allemaal al gedaan en wat zijn je plannen verder?


Ledjes zijn momenteel weer los omdat ik ze niet op een goede manier vast krijg -,- maar als ze zitten zal ik wat fotos posten! (eind deze week hopelijk)
Hij is nog niet verlaagd, ook nog geen tijd voor of geld, woon ook in een lageautoonvriendelijke straat (DREMPELS ALL THE WAY)

Verder ga ik er half augustus een 2e hands bodykit+spoiler opgooien! kan niet wachten haha! :D, maar eerst even lekker op vakantie :)
Ook wil ik de achterkant veranderen (witte reflector en chrome achterlichten)

Dat wil ik nog voor nieuwjaarsdag :)
Chrome achterlichten zijn bij winparts nu 89€

Op t forum staan ze ook rond 65€ :p
Ben wel benieuwd naar de leds!
RedFeather -
323F BA '98 1.5
Twilight Mica 12K
MrKikker
Guru
Guru
Berichten: 3294
Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT blok
SYC/ Wie is wie-topic: 27107
Contacteer:

Re: Koen aka Opblaasbob - Mazda 323f 1.5 GLX

Bericht door MrKikker »

als je er een bodykit op gaat zetten is verlagen bijna een pré ;)
ziet er anders namelijk niet uit met zoveel ruimte tussen je bumpers en de grond.

mooi ding verder!
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
opblaasbob
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 27 aug, 2011 7:39 pm
Auto: Mazda 323
SYC/ Wie is wie-topic: 35328

Re: Koen aka Opblaasbob - Mazda 323f 1.5 GLX

Bericht door opblaasbob »

Hmm, dat is waar.
Een paar vragen tussendoor aangezien ik echt een 0,1 ben met auto's (probeer veel te leren)

1. Wie kan me een goede hoe en wat tutorial geven voor je mazda verlagen, en hoelaag zou ik hem doen aangezien ik in een straat woon met veel drempels.
2. Luchtfilter vervangen? Ik probeerde dat laatst maar die elektriciteits kabeltjes ( van metertjes bij de filter) wist ik geen raad mee.
3. Weet iemand de kleurcode van mijn auto? Omdat het een oude auto is wisten ze die niet meer bij chris slager in zoetermeer :s

antwoord word op prijs gesteld :D :axe:
Afbeelding
Shadowfax
RedFeather
Novice
Novice
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 mar, 2012 9:11 pm
Auto: 323F BA '98
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Koen aka Opblaasbob - Mazda 323f 1.5 GLX

Bericht door RedFeather »

opblaasbob schreef:Hmm, dat is waar.
Een paar vragen tussendoor aangezien ik echt een 0,1 ben met auto's (probeer veel te leren)

1. Wie kan me een goede hoe en wat tutorial geven voor je mazda verlagen, en hoelaag zou ik hem doen aangezien ik in een straat woon met veel drempels.
2. Luchtfilter vervangen? Ik probeerde dat laatst maar die elektriciteits kabeltjes ( van metertjes bij de filter) wist ik geen raad mee.
3. Weet iemand de kleurcode van mijn auto? Omdat het een oude auto is wisten ze die niet meer bij chris slager in zoetermeer :s

antwoord word op prijs gesteld :D :axe:

Verlagen is opzich simpel. Enigste wat je eigenlijk nodig hebt is:
Veerklemmen (Zijn echt een must) - Dopsleutel + de standaard bende.
Schroef daarna wat kappen in je achterbak eruit zodat je bij je veerpoten kan komen. Krik je auto met een garage krik een heel stuk omhoog zodat je wielen vrij komen van de grond. Zet wat steunblokken onder je dorpels van je auto. (Correct me if im wrong). Je kan nu eventueel de krik weg halen of er voor de zekerheid onder laten zitten.

Wielen dr maar als eerst af.
Schroef daarna je stabilisatorstang los. (Lange stang tussen je achterwielen) Deze kun je op de grond laten liggen. Aan de bovenkant zitten je veerpoten vast met 3 moeren. Draai deze los Je poot komt als het goed is naar beneden. Kan in 1 keer. Je kan m ook zelf ondersteunen. Veerklemmen zet je op de veren. Zorg dat t goed vast zit. Dat t niet los kan knallen. Word je niet vrolijk van. Schotel daarna los draaien, veer dr uit en rustig de veerklemmen dr weer af. Veerklemmen op de nieuwe veren en zet deze dr op. Maar desnoods een foto van hoe t zat met je oude veer. Schroef je schotel dr op. En draai de veer rustig los. Zelfde voor alle 4 de kanten. Ik heb t 1x gezien toen t met mijn BA gebeurde.

Ask Chris (Pop-I) daar anders ook even voor. Hij heeft t bij mijne gedaan :mrgreen:

Hoop dat t redelijk is uitgelegd :oops:


Luchtfilter vervangen? Wil je een openluchtfilter? Of?

De kleurcode kan je vinden in het portier van de bestuurder? (Even uit me hoofd) Staat meestal iets van VQ of iets dergelijk.

Hoop dat t helpt!
RedFeather -
323F BA '98 1.5
Twilight Mica 12K
opblaasbob
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 27 aug, 2011 7:39 pm
Auto: Mazda 323
SYC/ Wie is wie-topic: 35328

Re: Koen aka Opblaasbob - Mazda 323f 1.5 GLX

Bericht door opblaasbob »

Afbeelding

Een heel simpel plaatje van hoe mijn ledjes zijn (ik geloof dat ze parralel zijn)
(jaja mijn beste natuurkunde skills komen hier naar boven)
ik heb een draadje (meteen een weerstandje) van de accu naar binnen getrokken, en links van mn radio een gaatje geboord waar ik een schakelaartje heb geplaatst. Het draadje even door mn schakelaar laten lopen en daarna verder naar het eerste led stripje bij mn voeten eind, en eentje door naar het andere voeteneind. Super resultaat dus!

Afbeelding
Afbeelding
Shadowfax
opblaasbob
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 27 aug, 2011 7:39 pm
Auto: Mazda 323
SYC/ Wie is wie-topic: 35328

Re: Koen aka Opblaasbob - Mazda 323f 1.5 GLX

Bericht door opblaasbob »

RedFeather schreef:
opblaasbob schreef:Hmm, dat is waar.
Een paar vragen tussendoor aangezien ik echt een 0,1 ben met auto's (probeer veel te leren)

1. Wie kan me een goede hoe en wat tutorial geven voor je mazda verlagen, en hoelaag zou ik hem doen aangezien ik in een straat woon met veel drempels.
2. Luchtfilter vervangen? Ik probeerde dat laatst maar die elektriciteits kabeltjes ( van metertjes bij de filter) wist ik geen raad mee.
3. Weet iemand de kleurcode van mijn auto? Omdat het een oude auto is wisten ze die niet meer bij chris slager in zoetermeer :s

antwoord word op prijs gesteld :D :axe:

Verlagen is opzich simpel. Enigste wat je eigenlijk nodig hebt is:
Veerklemmen (Zijn echt een must) - Dopsleutel + de standaard bende.
Schroef daarna wat kappen in je achterbak eruit zodat je bij je veerpoten kan komen. Krik je auto met een garage krik een heel stuk omhoog zodat je wielen vrij komen van de grond. Zet wat steunblokken onder je dorpels van je auto. (Correct me if im wrong). Je kan nu eventueel de krik weg halen of er voor de zekerheid onder laten zitten.

Wielen dr maar als eerst af.
Schroef daarna je stabilisatorstang los. (Lange stang tussen je achterwielen) Deze kun je op de grond laten liggen. Aan de bovenkant zitten je veerpoten vast met 3 moeren. Draai deze los Je poot komt als het goed is naar beneden. Kan in 1 keer. Je kan m ook zelf ondersteunen. Veerklemmen zet je op de veren. Zorg dat t goed vast zit. Dat t niet los kan knallen. Word je niet vrolijk van. Schotel daarna los draaien, veer dr uit en rustig de veerklemmen dr weer af. Veerklemmen op de nieuwe veren en zet deze dr op. Maar desnoods een foto van hoe t zat met je oude veer. Schroef je schotel dr op. En draai de veer rustig los. Zelfde voor alle 4 de kanten. Ik heb t 1x gezien toen t met mijn BA gebeurde.

Ask Chris (Pop-I) daar anders ook even voor. Hij heeft t bij mijne gedaan :mrgreen:

Hoop dat t redelijk is uitgelegd :oops:


Luchtfilter vervangen? Wil je een openluchtfilter? Of?

De kleurcode kan je vinden in het portier van de bestuurder? (Even uit me hoofd) Staat meestal iets van VQ of iets dergelijk.

Hoop dat t helpt!


Dat verlagen gaat echt een klus voor me worden!
De kleurcode staat niet in mn portier :?: heel raar, zou hem graag willen weten om mn reflector te spuiten

En ik wil een openluchfilter ja, het probleem is dus dat ik niet weet wat ik met dat stukje moet doen met al die electriciteit (iemand tips of fotos)?
Afbeelding
Shadowfax
MrKikker
Guru
Guru
Berichten: 3294
Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT blok
SYC/ Wie is wie-topic: 27107
Contacteer:

Re: Koen aka Opblaasbob - Mazda 323f 1.5 GLX

Bericht door MrKikker »

opblaasbob schreef:Afbeelding

Een heel simpel plaatje van hoe mijn ledjes zijn (ik geloof dat ze parralel zijn)
(jaja mijn beste natuurkunde skills komen hier naar boven)
ik heb een draadje (meteen een weerstandje) van de accu naar binnen getrokken, en links van mn radio een gaatje geboord waar ik een schakelaartje heb geplaatst. Het draadje even door mn schakelaar laten lopen en daarna verder naar het eerste led stripje bij mn voeten eind, en eentje door naar het andere voeteneind. Super resultaat dus!

Afbeelding


waarom direct 12v van je accu en niet een geschakelde plus van bijvoorbeeld je contactslot of je radio?
nu trek je je namelijk non-stop je accu leeg als je je schakelaartje een keer vergeet om te zetten ;)
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
Plaats reactie