project monalisa

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
RedFeather
Novice
Novice
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 mar, 2012 9:11 pm
Auto: 323F BA '98
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: project monalisa

Bericht door RedFeather »

united323f schreef:Helaas na vandaag de mededeling dat project wordt afgeblazen naar en grondig onderzoek blijkt er meer te zijn dan wat ik had verwacht de schade bedraagt boven de 7000 euro en dan heb ik hem pas rijklaar en dan is die nog lang niet show waardig dus helaas gaan we hem waarschijnlijk strippen en komt de bumper en motor in de groene ba had wel al alle kappen en banken in de blauwe maar ja zo gaat dat updates over motor swap zullen zeker nog komen

Verkopen je ook wat onderdelen? Of hou je alles? :p
[offtopic]Als ik me niet vergis zie ik een JT spoiler? (A) Verkoop je die dan ook? Of is dat n andere auto? :'D[/offtopic]
RedFeather -
323F BA '98 1.5
Twilight Mica 12K
Mr. Ali
Master
Master
Berichten: 2086
Lid geworden op: wo 04 jun, 2008 10:40 pm
Auto: Mazda 323F BA 1800GT
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: project monalisa

Bericht door Mr. Ali »

G323 schreef:
united323f schreef:Zal ik zeer zeker doen ben bang dat er weinig tegen slagen zullen zijn want versnellingsbak is dezelfde als die van en 1.5 naar 1.8 stekkers is zelfde allen luchtfilter is naa mij weten ietjes anders maar da zie ik wel PS de 1.5 is 1.8 ready staat ook rechts naast je moterblok op zon metaal plaatje na ja ik zie het wel en ho uw jullie op de hoogte


super want ik ga die swap ook eens doen in de toekomst want bij die wegligging die mijn f heeft (=verlaagd) hoor wel iets meer power dan wat die 1.5 levert


Het beste monteer je wel een andere versnellingsbak. 1.5 kan, maar is niet ideaal. Remmerij moet eigenlijk ook geupgrade worden bij meer vermogen.
Maar daarnaast zal je ook wel een 1.8 ECU nodig hebben ;-) En als je op LPG G3 rijdt en je wil de swap doen, zoals G323 zegt, heb je ook een andere LPG computer nodig (en die zijn schaars voor de 1.8) en daarna krijg je hem nog niet op papier als 1.8 LPG G3. Dat je dat wel weet, en niet straks voor verrassingen komt te staan! ;-)
1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!
united323f
Newbie
Newbie
Berichten: 61
Lid geworden op: do 24 mei, 2012 10:19 pm
Auto: ba 1.5 r11 1.8 vq

Re: project monalisa

Bericht door united323f »

Het wordt geen gas auto buiten dat heb RDW al gebeld van 1.5 naar 1.8 hoef je niet op papier te hebben als je en auto nieuwe motor inhangt en het blijf onder 10% extra vermogen dan hoeft die zelfs niet gekeurd te worden wel als je bijv van 1.5 naar v6 gaat dan zit je bovenn10% en moeten je papieren aangepast worden niet van 1.5 naar 1.8 en ecu van dat blok heb ik erbij
Brutus
Novice
Novice
Berichten: 533
Lid geworden op: do 03 dec, 2009 12:33 am
Auto: 323f BA 1.8i '94
SYC/ Wie is wie-topic: 28436
Contacteer:

Re: project monalisa

Bericht door Brutus »

united323f schreef:Het wordt geen gas auto buiten dat heb RDW al gebeld van 1.5 naar 1.8 hoef je niet op papier te hebben als je en auto nieuwe motor inhangt en het blijf onder 10% extra vermogen dan hoeft die zelfs niet gekeurd te worden wel als je bijv van 1.5 naar v6 gaat dan zit je bovenn10% en moeten je papieren aangepast worden niet van 1.5 naar 1.8 en ecu van dat blok heb ik erbij


Ik weet niet of die 10% regel wel geldig is, meen als je cc toenam je moet laten keuren. Je motorcode is anders en word gekeken na de herkomst van je vervangen motorblok.
[offtopic]correct me if i am wrong.[/offtopic]
Afbeelding.

B.A.S Brutus Auto Service(hulp nodig!! ik kan je helpen)
Mr. Ali
Master
Master
Berichten: 2086
Lid geworden op: wo 04 jun, 2008 10:40 pm
Auto: Mazda 323F BA 1800GT
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: project monalisa

Bericht door Mr. Ali »

1.5 = 88pk
1.8 = 114pk

88 * 1.1 = 96.8pk

96.8 < 114 dus meer overschrijding. Die stelling gaat dus helaas niet op.

114 / 88 = 1.295

Een overschreiding van 29.5% om precies te zijn. ;-)
1) F BA 1.5 '97 (R.I.P.) (273.993km) --> 2) F BA 1.8 GT '98 (331dkm)
Onderdelen of onderhoud voor de F nodig? PM / bel / Skype / sms / WhatsApp!
HellRacer
Guru
Guru
Berichten: 4609
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 8:34 pm
Auto: BGV6,X9,TL1000R
SYC/ Wie is wie-topic: 5002
Contacteer:

Re: project monalisa

Bericht door HellRacer »

blablabla,


hoe kom je op die 7000euro? wie berekend zoiets? als dat alleen voor de motor wissel is, dan doe ik het wel voor minder hoor :P

enne probeer wat punten en komma's toe te passen ;)
[link=http://www.h-p-c.nl]Afbeelding[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
united323f
Newbie
Newbie
Berichten: 61
Lid geworden op: do 24 mei, 2012 10:19 pm
Auto: ba 1.5 r11 1.8 vq

Re: project monalisa

Bericht door united323f »

Ik zal proberen met punten en kommas maar me laptop is broke dus zit op tablet.
Het probleem is dat die aan rotte is elke deur motorkap hij moet helemaal gescheurd, geplamuurd worden, en gespoten worden.
buiten dat moet die uitgedeukt worden alle bumpers moeten vervangen worden en motor moet ook nog een hoop geld worden ingeduwd voordst die erin ligt.
nieuwe veren revisie is kapot beide lagers kapot en homokeneet ( weet niet of dit klopt hoe ik het geschreven heb) .
en als ik eerlijk ben wil ik liever verder gaan met de groene.
dit is pas het begin van de lijst wat er aan moet gebeuren alleen het spuiten en de roest wegwerken uitdeuken plamuren is al bijna de helft van het geld en dat is me niet meer waard voor dat geld heb ik liever vleugel deuren en me intereur in orde hebben dan veel geld in een Mazda duwen die ik dan nog steeds niet zeker is dat het klopt ik gaat wel op zoek naar en andere Mazda die er beter aan toe is en een stuk minder zal kosten buiten dat zou ik dit samen gaan doen met en vriend maar vanwege de omstandigeheden wordt de auto verkocht aan iemand die de auto wil opknappen en dan liever zoeken naar eentje waar ik niet zo veel gezeik mee heb
Plaats reactie