ff voorstellen: TCD uit Zwolle / Mazda 323F 1.8i GLX (BA)

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
TCD
Newbie
Newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 22 jul, 2012 5:14 pm
Auto: 323F 1.8i GLX S.B.M.

ff voorstellen: TCD uit Zwolle / Mazda 323F 1.8i GLX (BA)

Bericht door TCD »

Dag medeforumgebruikers,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik de eigenaar geworden van een blauwe 323F 1.8i GLX uit 1996 (NP-VS-52). De auto heb ik gevonden via autoscout.nl en stond te koop in Alblasserdam. Aangezien ik op zoek was naar een zuinige(re) auto dan wat ik nu heb (http://link.marktplaats.nl/566810342), viel de keus al snel op dit model. Uit ervaring weet ik dat een Mazda prima rijdt, al heb ik nog nooit dit model gehad.

De auto heeft 221.xxx gelopen en heeft her en der wat krasjes. Op de motorkap helaas wel een lelijke diepe kras, maar dat rijdt niet minder :). Voor de rest ziet de auto er prima uit.

Qua technische staat is er weinig op de auto aan te merken. Wel is de thermostaat aan vervanging toe. Lastige klus btw?

Aangezien mijn eerste auto een Nissan 200SX 1.8 Turbo is (CA18DET) wil ik niet al te veel gaan verspijkeren aan de Mazda. Wel wil ik een leuke sound. Momenteel ben ik soundloos en dat bevalt me allerminst. Advies over leuke soundsystemen (boxen, versterker, speler, subwoofer) is welkom. Budget is rond de EUR 1.000,00.

Ik zal vanavond even wat foto's posten.
JDM fan
Aftertouch
Master
Master
Berichten: 1984
Lid geworden op: wo 21 okt, 2009 10:00 am
Auto: Mazda 6 Sport
Contacteer:

Re: ff voorstellen: TCD uit Zwolle / Mazda 323F 1.8i GLX (BA

Bericht door Aftertouch »

Hey hey, welkom op het forum!

Als je leuke audio zoekt, bezoek onze sponsor dan eens. Car audioshop: 'Mag t wat harder'. Die kan je VAST wel helpen. (BrutusInfinity op t forum).

Succes met de wagen!
Bekend of anoniem je feedback geven? Dat kan! http://www.323fclub.nl/site/feedback
MrKikker
Guru
Guru
Berichten: 3294
Lid geworden op: ma 29 jun, 2009 11:44 pm
Auto: 323F BA 1.8 GT blok
SYC/ Wie is wie-topic: 27107
Contacteer:

Re: ff voorstellen: TCD uit Zwolle / Mazda 323F 1.8i GLX (BA

Bericht door MrKikker »

Heb qua audio ook goeie ervaring met www.caradio.nl , goede service en prima prijzen ;)

en bovenal welkom!
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
God
SuperSonic
Bestuur: Ledenadministratie & Penningmeester
Bestuur: Ledenadministratie & Penningmeester
Berichten: 1331
Lid geworden op: ma 30 okt, 2006 12:19 pm
Auto: 323F
SYC/ Wie is wie-topic: 15194
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: ff voorstellen: TCD uit Zwolle / Mazda 323F 1.8i GLX (BA

Bericht door SuperSonic »

[quote="TCD"]
Qua technische staat is er weinig op de auto aan te merken. Wel is de thermostaat aan vervanging toe. Lastige klus btw?
[/quote]

Nee hoor, is goed te doen....

Hier een FAQ van een BG GT, das wel een BG, maar evengoed een 1.8 motor, als ik het me goed herinner zit ie in de BA 1.8 niet veel anders :
[url]http://www.323fclub.nl/site/viewtopic.php?f=56&t=32732[/url]
Mazda 323F BG 1.8 GT (1990) (under construction)
Alfa Romeo 159 Sportswagon 2.4 20v Jtdm (2007)
Peugeot 205 CTi 1.8TD (1989) (Finished :cheer: )
Eric
Advanced
Advanced
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 8:36 am
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: ff voorstellen: TCD uit Zwolle / Mazda 323F 1.8i GLX (BA

Bericht door Eric »

welkom..

thermostaat vervangen is makkelijk te doen, een klusje van een half uurtje schat ik zo in, 3 kwartier met ontluchten en testen
TCD
Newbie
Newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 22 jul, 2012 5:14 pm
Auto: 323F 1.8i GLX S.B.M.

Re: ff voorstellen: TCD uit Zwolle / Mazda 323F 1.8i GLX (BA

Bericht door TCD »

Dank voor de nuttige info vwb ICE :).

Het eerste probleem met de Mazda is een feit; een stotterende motor. Op de terugweg van Apeldoorn naar Zwolle - in Apeldoorn zelf nog - ging de auto zich opeens gedragen als een John Deere. Op twee poten bij het stoplicht optrekken met een batterij auto's achter je...... :roll: Gelukkig heb ik de auto vrij snel aan de kant kunnen zetten. Het rook kwam al onder de motorkap vandaan (branderig luchtje). Hmmmmz......

ANWB maar gebeld, wat niet lang duurde. De ANWB guru had al vrij snel door wat er aan de hand was. 'Is de motorruimte soms schoongespoten?". Ehm....ja :P. Ziehier, het probleem. De bougies stonden stuk voor stuk onder een klein laagje water. Van de 2e cilinder was de bougiedop helemaal wit uitgeslagen. Alles ff schoongeblazen en de bougies nagekeken. Niet zwart uitgeslagen. Terstond besloot de man de motor zelf ook nog even na te kijken, 'want de timing stond niet helemaal goed'. Deze bleek te zijn verschoven (te vroeg). Weer teruggezet (auto rijdt nu braver). De verdeelkap + rotor bleken ook aan vervanging toe, net als de thermostaat, kleppendekselpakking en nokkenaskeerring. Gelijk maar ff besteld.

Nu maar hopen dat het hierbij blijft. Hopelijk geen kat in de zak gekocht (net als mijn allereerste auto, een Honda Prelude 1.8 EX zonder 5e versnelling, lol).
JDM fan
HellRacer
Guru
Guru
Berichten: 4609
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 8:34 pm
Auto: BGV6,X9,TL1000R
SYC/ Wie is wie-topic: 5002
Contacteer:

Re: ff voorstellen: TCD uit Zwolle / Mazda 323F 1.8i GLX (BA

Bericht door HellRacer »

jouw toyota is anders ook geen lelijke sloep! wel vette opties, zelf er een hoop bij geknutselt? of gewoon standaard? btj jammer van die wielen... ff knappe schroefset er onder en je bent het heertje,


gas inbouwen en je rijd op het zelfde comfort ;)

welkom hier, enne veel plezier :mrgreen: nu gauw nog lid worden van de leukste club :)
[link=http://www.h-p-c.nl]Afbeelding[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]H-p-c.nl Mazda Service, Alles voor u en uw Mazda[/link]
[link=http://www.h-p-c.nl]Team H-P-C Motorsport, Mazda Racing[/link]
TCD
Newbie
Newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 22 jul, 2012 5:14 pm
Auto: 323F 1.8i GLX S.B.M.

Re: ff voorstellen: TCD uit Zwolle / Mazda 323F 1.8i GLX (BA

Bericht door TCD »

Die pimp my ride velgen vallen idd niet bij iedereen in de smaak. Ik vind ze echter geweldig staan onder deze zeer luxe bolide (mét koelkastje).

De lijst met opties is standaard. Ik heb er niets aan geknutseld. De TEMS (air suspension, electronisch geregeld) laat ik ongemoeid. Rijdt erg comfortabel.

Vanavond eerst maar ff de bestuurdersstoel vervangen (nog vergeten te melden, haha). Ander stofje, maar tien keer beter dan de huidige, die echt OP is.
JDM fan
Gebruikersavatar
pop-i
Clublid
Clublid
Berichten: 5822
Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
SYC/ Wie is wie-topic: 2369
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: ff voorstellen: TCD uit Zwolle / Mazda 323F 1.8i GLX (BA

Bericht door pop-i »

Welkom kerel :)

Inderdaad die andere wagen ziet er toch ook niet verkeerd uit :P
maar kan me voorstellen dat 229 paardjes wel aardig dorst hebben als je ze flink laat rennen :lol:

Wat betreft thermostaat das inderdaad een eitje. 2 boutjes los oude thermostaat eruit en nieuwe erin en dan 2 boutjes er weer in.
Even stukje rijden om te ontluchten en bijvullen :) klaar :mrgreen:

Mooi om te horen dat de motorproblemen snel waren opgelost.
alleen raar dat tie ineens niet meer op tijd stond :?

Ach ja als tie nu maar goed rijd das het belangrijkste.
Heel veel veilige KM's toegewenst en als je nog niks te doen heb op de 19e augustus dan zien we je graag verschijnen op strand nulde want dan is de jaarlijkse clubmeeting de summergathering :drinkers:

Groeten
chris :323fclub:
Afbeelding
eBoonstra
Advanced
Advanced
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 01 okt, 2010 2:46 pm
Auto: Fiat Grande Punto JT
SYC/ Wie is wie-topic: 32567
Extra parameters: f=7

Re: ff voorstellen: TCD uit Zwolle / Mazda 323F 1.8i GLX (BA

Bericht door eBoonstra »

Welkom! :323fclub:
'06 Fiat Grande Punto 1.9 JTD MultiJet & '13 Vespa LX Touring Quattro Tempi 25 Grigio Apuano
History: '96 BA 1.5 GLX, '95 BA 2.0 KF GT, '95 BA 1.8 GLX, '96 BA 1.8 GLX.

Veel onderdelen -> http://www.323fclub.nl/site/viewtopic.php?f=13&t=36549
Plaats reactie