Paddy22's F BACK TO BA

Stel jezelf en je Mazda 323F of Mazda 3 hier voor! Maak de andere forumleden jaloers met knappe foto's van je auto en informatie over de projecten waar je mee bezig bent.

Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden

Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Vele updates

Bericht door Paddy22 »

vandaag begonnen met het strak maken van de motor

before
[album]3759[/album]

en aan het eind van de avond:

[album]3760[/album]


maar is nog langs niet klaar :duim:
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Vele updates

Bericht door Paddy22 »

zo vandaag even een onderhoudsbeurtje gedaan aan de F

nieuwe bougies en nieuwe olie (-filter) er op gedaan,
en had vande week al mijn nieuwe kleppendeksel er op gezet

maar ook eindelijk mijn ultra racing bar aan de onder zijde gemonteerd en ik kan wel zeggen wat een verschil hé :duim:

[album]3767[/album]
[album]3771[/album]

even het verschil:
[album]3770[/album]

en zomaar een foto :shift:
[album]3768[/album]
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Vele updates

Bericht door Paddy22 »

Vandaag heb ik nieuwe velgen onder de auto gezet, meteen maar even gewassen en een fotoshoot gedaan :duim:

[album]3793[/album][album]3795[/album]
[album]3796[/album][album]3797[/album]
[album]3798[/album][album]3794[/album]
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Vele updates

Bericht door Paddy22 »

Na bijna een maand niks gepost te hebben in dit topic werd het eigen wel weer is tijd, want heb weer vele dingen aangepast aan het wagentje,

ik had een uitlaat bij vera en steef opgehaald, maar deze was me uiteindelijk toch iets te hard kwa geluid, dus maar weer snel terug naar remus uitlaat.

[album]3825[/album]

maar nu ik de auto toch op bokjes had staan heb ik niet getwijfeld op toch even een paar bussen tectyl op te halen op de fiets om toch even de hele bodemplaat maar in de tectyl te zetten , en maar ook meteen de remtrommels even zwart gemaakt met hitte bestendige verf. ziet er meteen weer lekker fris uit

[album]3813[/album][album]3817[/album]

stukken beter dan roest aanslag,

en daarna heb ik bij pinstermeeting rode led lampjes gekocht en toen ik hier mee bezig was ook meteen het plaatje om de tellers toch even gepoten want mijnde was beetje verweerd en zaten vreemde vlekken op

[album]3815[/album][album]3823[/album]

en als je toch bezig bent met knooien heb ik meteen ook de slangen in het moterruim maar weer rode omhulsels gegeven voor de looks

[album]3819[/album][album]3820[/album]

maar natuurlijk vergeet de wax beurten niet, want rood en zwart moet wel glimmen

[album]3818[/album][album]3816[/album]
[album]3814[/album]


en wat ik de afgelopen dagen heb gedaan is een custom made plaat voor in het motorruim gemaakt van aluminium puur voor show zodat je niet meteen op de grond kijkt als de de kap open hebt staan.

eerst heb ik met karton een mal gemaakt van de hele open ruimte en daarna een aluminium plaat gehaald en op maat gemaakt

[album]3822[/album]

natuurlijk vond ik dit nog niet naar wens en heb ik zo ter promotie van eigen bedrijf nog een stel stickers toegevoegd puur voor opvulling

[album]3824[/album]

al met al weer goed druk geweest :duim:

helaas onder tusssen ook pittig besluit moeten maken,
mijn rode 1.5 ga ik met spijt uit elkaar halen want kan er geen koper voor vinden .shock.
maar niet alles komt beschikbaar want er komt nog met deel van auto een 2e leven. maar hierover later meer
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Astination
Expert
Expert
Berichten: 1474
Lid geworden op: wo 01 mar, 2006 7:25 pm
Auto: mazda 323 Coupé
SYC/ Wie is wie-topic: 0
Extra parameters: f=7

Re: Paddy22's F Vele updates

Bericht door Astination »

En niet vergeten, een verassing hahaha. :-P
Coole Coupé
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Vele updates

Bericht door Paddy22 »

[quote="Astination"]En niet vergeten, een verassing hahaha. :-P[/quote]

Helaas gaat de verrassing van mijn 1.5 niet door,
auto heb ik sinds eind februari laten staan, en helaas geen koper voor kunnen vinden ook al stond ze uiteindelijk voor 500 op marktplaats. maar aan de andere kant misschien wel goed,

zo heb ik in november 2014 nog een grote onderhoud gedaan en was de bodem nog helemaal in orde en geen spatje roest te vinden. helaas bleek een 1.5 geleden dat wel anders, complete bodem was binnen een half jaar helemaal door geroest te zijn, zelf waar ik in 2012 veel geld tegen aan heb gegooid om de veerpoot schotels achter te laten maken van 2mm plaat staal was weer helemaal terug bij begin van aanschaf helemaal weg en gaten vielen er letterlijk in.
(en nee ze stond nooit in het gras, maar altijd netjes op de oprit)

ze is afgelopen maandag opgehaald door de sloop, natuurlijk heb ik veel onderdelen die wel goed waren er afgehaald en andere mensen weer blij mee kunnen maken.
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Vele updates

Bericht door Paddy22 »

oeff ff stof afblazen

Helaas wat minder nieuws met de ba,


gisteren op de heen weg naar deventer, begon mijn auto ineens vermogen te verliezen en hielt daarna behoorlijk in, naar het uitrollen kwam ik uit op een parkeer plaats en even onder de kap gekeken. ff de bougie kabels weer aangedrukt want leken beetje los te zitten, en het vermogen was weer terug, vervolgens de rit weer veder gemaakt, en begon ze ineens behoorlijk te tikken van uit de kleppen. en om het getik te verkomen even olie opgehaald en even gekeken maar daar was nog geen 3mm van de pijlstok af maar voor alle nood toch maar even wat extra olie er in, maar getik bleef,, en later in Deventer koelvloeistof helemaal weg, dit weer tot max bijgevuld, ,. .

op de terug weg van deventer naar hardenberg leek het haast alsof de motor op de bijrijders stoel zat kwa geluid, en behoorlijk trillen en stoeken gevoel dat ze op minder dan 4 cylinders loopt. maar hoe kan ik dit zeker weten?? plus daarbij was het vermogen weer weg en was 80 halen met de auto al een behoorlijke uitdaging. iemand idee wat het kan zijn? het gaat om de ba 1.8 versie uit 96
______________________________________________________________________
Vandaag is boy even bij mij langs geweest en heeft er even na gekeken, maar nog geen concrete problemen kunnen ontdekken, het kan mogelijk de waterpomp zijn. want er zat een echt minimale speling in

morgen ga ik even de auto weer rijden en kijken als er dan bubbeltjes in de kvs tank komen, want dan is het hoogst waarschijnlijk toch de koppakking :hebikweer:
daarna ga ik een compressie test doen om te kijken waarom die zijn vermogen verliest.
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Vele updates

Bericht door Paddy22 »

Het probleem lijkt zich voor te komen vanuit de airco, want gisteren heeft Boy even gekeken naar de auto en bepaalde dingen uitgesloten, Nu heb ik vanmorgen maar even een test rit gemaakt. om te kijken als de koelvloeistof niet begon te borrelen tijden of na het rijden.

tijdens te test rit een aantal verschillende dingen geprobeerd. eerst even een stuk zonder airco gereden, geen enkel probleem en was het vermogen er gewoon. even gestopt om te kijken als de koelvloeistof niet begon te borrelen.

daarna ongeveer de zelfde afstand gereden met airco aan. maar toen na circa 10 min begon ze weer vermogen te verliezen. weer onder de kap gekeken maar alles leek normaal, weer weg gereden en airco stond nog aan was het vermogen behoorlijk laag, om het moment dat ik de airco uitzette was ze weer terug bij vermogen. natuurlijk na een minuut of 10 de airco weer aangezet en begon meteen weer vermogen te verliezen, airco weer uit en deed het gewoon weer zoals het moet,

nu weet ik dat vermogen verlies probleem in de airco zit, alleen nog geen verklaring gevonden waarom hij zijn koelvloeistof er uit gooide
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Vele updates

Bericht door Paddy22 »

compressie test is ook gedaan maar dit bleek allemaal prima volgens de monteur van een garage, en koppakking was ook niet lek. helaas is het probleem nog niet opgelost want kan nu inmiddels niet meer harder dan 80 rijden en niet boven de 2200 touren, want kom ik daar boven zakt ze terug naar 1500 touren en de snelheid zakt mee. :-|


Maar aangezien de apk er ook aanzit te komen, en verwacht daar ook punten mee wat mij geld gaat kosten: zoals dorpels links en rechts, fuseekogels, katalysator waarschijnlijk naar de klooien. en zo zullen er nog wel kleinere punten zijn. heb ik toch een besluit moeten maken om naar iets anders te kijken. ik hou nog even geheim wat het is maar daar kan ik na zaterdag wel meer antwoordt op geven hoop ik :duim:
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paddy22
Clublid
Clublid
Berichten: 825
Lid geworden op: ma 11 feb, 2013 6:16 pm
SYC/ Wie is wie-topic: 38165
Extra parameters: f=7
Contacteer:

Re: Paddy22's F Vele updates

Bericht door Paddy22 »

toch heb ik besluit moeten nemen, de BA gaat in onderdelen want zat niet te wachten op hoge kosten wat er nu aan zit te komen, en daarbij apk volgende maand, heb ik moeten besluiten om haar uit elkaar te halen

maar natuurlijk heb ik een goede ververvanger terug kunnen vinden namelijk een 323f bj uit 99 met maar 154.xxx op te teller


[album]4014[/album][album]4008[/album]
[album]4013[/album][album]4016[/album]

ook al blijft groten deels stock kon ik het toch niet laten of een paar kleine updates meteen maar te doen

[album]4015[/album][album]4012[/album]
[album]4009[/album][album]4007[/album]
[album]4010[/album][album]4017[/album]
Mazda 323f GLX BA 97 1.5i & Mazda 323F GLX Jubilee BA 97 1.8 GT & Mazda 323F GTi BA 96 1.8 & Mazda 323f BJ 99 1.5
Afbeelding
Plaats reactie