Jermaniac: BG 1.6 DOHC
Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden
Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
- Jermaniac
- Clublid
- Berichten: 257
- Lid geworden op: do 10 mei, 2012 7:06 am
- Auto: 1991 BG 1.6 GLX
- SYC/ Wie is wie-topic: 38584
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Jermaniac: BG 1.6 DOHC
Ik zwerf hier net ff rond dus wordt tijd dat ik mezelf ook voorstel.
Mijn naam is Jermaine, 22 jaar, woon in Assen en bezit nu 1 jaar en maand de uit 1999 afkomstige 323Fastbreak DiTD in de kleur Champagne.
Destijds gekocht met een kmstand van ongeveer 260.000
Toen carpoolde ik nog niet en was een diesel de voordeligste optie. Al ruil ik em graag in voor een benzine model maar die zijn prijziger dan de dieseltjes.
Maar, DUS
Toen wassie nog schoon!
Deze foto's in Duitsland genomen in het winterseizoen (Wintersetje ligt eronder) en lang niet gewassen...
Foto's uit het archief want ik rijd momenteel op 14" staal van mijn donorwagen, spaar ik mijn zomervelgen een beetje.
Mijn naam is Jermaine, 22 jaar, woon in Assen en bezit nu 1 jaar en maand de uit 1999 afkomstige 323Fastbreak DiTD in de kleur Champagne.
Destijds gekocht met een kmstand van ongeveer 260.000
Toen carpoolde ik nog niet en was een diesel de voordeligste optie. Al ruil ik em graag in voor een benzine model maar die zijn prijziger dan de dieseltjes.
Maar, DUS
Toen wassie nog schoon!
Deze foto's in Duitsland genomen in het winterseizoen (Wintersetje ligt eronder) en lang niet gewassen...
Foto's uit het archief want ik rijd momenteel op 14" staal van mijn donorwagen, spaar ik mijn zomervelgen een beetje.
Laatst gewijzigd door Jermaniac op ma 06 jul, 2015 2:35 am, 9 keer totaal gewijzigd.
Famillia Guy
323F BG 1.6 DOHC 1991 Harbor Blue Metallic
121 DB 1.3 16v SOHC 1993 Clear White
323F BG 1.6 DOHC 1991 Harbor Blue Metallic
121 DB 1.3 16v SOHC 1993 Clear White
-
- Rookie
- Berichten: 231
- Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 9:44 am
- Auto: Mazda 323F BJ GTI
- SYC/ Wie is wie-topic: 37739
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Jerry's Dieseltje
Welkom Jermaine!
Leuk om je gister toch gespot te hebben bij de Bios!
Toevalliger kan het niet uitpakken
Ook gelijk willen betalen voor clublid! +1!
Sticker in ontvangst genomen voor op ruit +2!
Gaat naar faf6! +3!
Al met al goed bezig!
Mooi F ook! Leuke kleur:) Leuk MCHammer setje achterin!
Tot de volgende keer!
Leuk om je gister toch gespot te hebben bij de Bios!
Toevalliger kan het niet uitpakken
Ook gelijk willen betalen voor clublid! +1!
Sticker in ontvangst genomen voor op ruit +2!
Gaat naar faf6! +3!
Al met al goed bezig!
Mooi F ook! Leuke kleur:) Leuk MCHammer setje achterin!
Tot de volgende keer!
Proud Owner of a Mazda 323F BJ 1.5 GTI
-
- Rookie
- Berichten: 102
- Lid geworden op: zo 19 jun, 2011 11:40 pm
- Auto: 323f (bg) 1.6 '94
- SYC/ Wie is wie-topic: 36052
- Contacteer:
Re: Jerry's Dieseltje
welcome ja was idd toevallig dat we jou daar gespot hadden
1ste plaats sumergathering DB pro klasse 136.4 DB 2012/2013
2de plaats sumergathering beste 323f BG 2012/2013
hop hop hop gas erop
2de plaats sumergathering beste 323f BG 2012/2013
hop hop hop gas erop
- Jermaniac
- Clublid
- Berichten: 257
- Lid geworden op: do 10 mei, 2012 7:06 am
- Auto: 1991 BG 1.6 GLX
- SYC/ Wie is wie-topic: 38584
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Jerry's Dieseltje
Hehe Heb inmiddels de betaling gedaan en de sticker gaat er zo op, alleen weet nog niet precies waar
Ik kijk uit naar toekomstige evenementen (Summergathering bijv.)!
Ik kijk uit naar toekomstige evenementen (Summergathering bijv.)!
Famillia Guy
323F BG 1.6 DOHC 1991 Harbor Blue Metallic
121 DB 1.3 16v SOHC 1993 Clear White
323F BG 1.6 DOHC 1991 Harbor Blue Metallic
121 DB 1.3 16v SOHC 1993 Clear White
- Jermaniac
- Clublid
- Berichten: 257
- Lid geworden op: do 10 mei, 2012 7:06 am
- Auto: 1991 BG 1.6 GLX
- SYC/ Wie is wie-topic: 38584
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Jerry's Dieseltje
Pff ik begin er nu een beetje flauw van te worden...
Ik moet de wagen nu met dit weer elke keer starten met remmenreiniger, anders slaat hij gewoon niet aan.
Nu omdat ook de ventilator op volle toeren draait, heeft hij het er maar lastig mee om stationair te blijven lopen.
Het is me al een keer overkomen dat ik bij een rood stoplicht aan kom rijden en de motor uitvalt.
Dus, knippers aan, bus remreiniger pakken, motorkap open, en het luchtfilter volspuiten. Dat tafereel midden op straat, is niet prettig.
Heb alleen de tijd (of het geld) niet om het nu een keer op te lossen, ik weet dat het in de brandstofpomp zit, en heb al een paar verschillende onderdelen van de pomp van de donor hier liggen maar het komt er maar niet van omdat ik er altijd mee weg moet.
Nou zijn er nog een aantal punten die aandacht verdienen, maar op deze manier heb ik niet het idee dat hij dat nog waard is.
Denk aan: Remschijven (krom)
oliebeurt
filterwissel
roest achterste wielkasten
Het leuke is, ik heb het meeste spul gewoon thuis liggen hier, maar de tijd, plaats en zin er niet voor.
Ik denk eraan em weg te doen en er een benzine model voor weer te kopen, alleen krijg ik er niet veel voor in deze staat natuurlijk...
Geen diesel meer voor mij, is alleen maar traag, stinkend, lawaaierig, duur in onderhoud en duur in de belasting.
Ik moet de wagen nu met dit weer elke keer starten met remmenreiniger, anders slaat hij gewoon niet aan.
Nu omdat ook de ventilator op volle toeren draait, heeft hij het er maar lastig mee om stationair te blijven lopen.
Het is me al een keer overkomen dat ik bij een rood stoplicht aan kom rijden en de motor uitvalt.
Dus, knippers aan, bus remreiniger pakken, motorkap open, en het luchtfilter volspuiten. Dat tafereel midden op straat, is niet prettig.
Heb alleen de tijd (of het geld) niet om het nu een keer op te lossen, ik weet dat het in de brandstofpomp zit, en heb al een paar verschillende onderdelen van de pomp van de donor hier liggen maar het komt er maar niet van omdat ik er altijd mee weg moet.
Nou zijn er nog een aantal punten die aandacht verdienen, maar op deze manier heb ik niet het idee dat hij dat nog waard is.
Denk aan: Remschijven (krom)
oliebeurt
filterwissel
roest achterste wielkasten
Het leuke is, ik heb het meeste spul gewoon thuis liggen hier, maar de tijd, plaats en zin er niet voor.
Ik denk eraan em weg te doen en er een benzine model voor weer te kopen, alleen krijg ik er niet veel voor in deze staat natuurlijk...
Geen diesel meer voor mij, is alleen maar traag, stinkend, lawaaierig, duur in onderhoud en duur in de belasting.
Famillia Guy
323F BG 1.6 DOHC 1991 Harbor Blue Metallic
121 DB 1.3 16v SOHC 1993 Clear White
323F BG 1.6 DOHC 1991 Harbor Blue Metallic
121 DB 1.3 16v SOHC 1993 Clear White
-
- Rookie
- Berichten: 231
- Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 9:44 am
- Auto: Mazda 323F BJ GTI
- SYC/ Wie is wie-topic: 37739
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
- Jermaniac
- Clublid
- Berichten: 257
- Lid geworden op: do 10 mei, 2012 7:06 am
- Auto: 1991 BG 1.6 GLX
- SYC/ Wie is wie-topic: 38584
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Jerry's Dieseltje
Accu is sterk genoeg Racerd, Startmotor draait soms als een tierelier, de hele auto schud heen en weer, maar de motor slaat niet aan.
Alleen met een beetje remmenreiniger. Die heb ik ook standaard bij me.
Het wordt gewoon tijd dat ik die TCV (Timing Control Valve) van de brandstofpomp ga vervangen...
En dan nog maar hopen dat dát het is!
Als ie maar draait, dan gaatie ook wel. Weliswaar niet hard, maar toch een nieuwe mijlpaal geraakt.
[album]702[/album]
Alleen met een beetje remmenreiniger. Die heb ik ook standaard bij me.
Het wordt gewoon tijd dat ik die TCV (Timing Control Valve) van de brandstofpomp ga vervangen...
En dan nog maar hopen dat dát het is!
Als ie maar draait, dan gaatie ook wel. Weliswaar niet hard, maar toch een nieuwe mijlpaal geraakt.
[album]702[/album]
Famillia Guy
323F BG 1.6 DOHC 1991 Harbor Blue Metallic
121 DB 1.3 16v SOHC 1993 Clear White
323F BG 1.6 DOHC 1991 Harbor Blue Metallic
121 DB 1.3 16v SOHC 1993 Clear White
- pop-i
- Clublid
- Berichten: 5822
- Lid geworden op: di 14 mar, 2006 11:59 pm
- Auto: BA1.8GTX&BJ1.6
- SYC/ Wie is wie-topic: 2369
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Jerry's Dieseltje
euhm remmereiniger zou ik niet gebruiken om je motor te starten want dan ontvet je elke keer je cilinderwanden en dat lijkt me niet bevordelijk voor je motor
Je hebt speciaal spul hiervoor wat voor koude diesels gebruikt word. Starterpilot heet dat geloof ik.
dat gebruikte ik vroeger aan boord om de ankerliermotor te starten met koud weer.
Je hebt speciaal spul hiervoor wat voor koude diesels gebruikt word. Starterpilot heet dat geloof ik.
dat gebruikte ik vroeger aan boord om de ankerliermotor te starten met koud weer.
- Jermaniac
- Clublid
- Berichten: 257
- Lid geworden op: do 10 mei, 2012 7:06 am
- Auto: 1991 BG 1.6 GLX
- SYC/ Wie is wie-topic: 38584
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Jerry's Dieseltje
Beleef me nu ook wat!
Heb eindelijk de tijd genomen om de TCV van de brandstofpomp te vervangen.
Samn met mijn lieve vriendinnetje Ginette is het ons gelukt in anderhalf uur.
Wij proberen te starten, geen verbetering. Doet het pas weer met remmenreiniger.
Dus zo zuur als een appel ruimen we alles weer op.
Maar heb nog een troef: de IDM. Boven op de pomp, maar alleen los te halen met dop 38.
Die had ik al eens een keer besteld, dus probeer ik de dop erop, veel te dik. Dus de slijptol erop en de dop wat slanker gemaakt.
Een hel dus om eraf te krijgen. De nieuwe erop ging wat makkelijker. Alleen om hem op de juiste positie weer terug t monteren is gissen.
Ik weet nog ongever hoe de stekker zat, een beetje gedraaid. Aangedraaid tot ik niet meer verder kon draaien e ik haal de dop eraf en het lijkt als de oude situatie. Dus weer proberen. Weer geen verschil. Dus de remmenreiniger maar weer.
Nu komt het:
Ginette start en slaat aan! Direct naar de 5000 toeren en een GIGANTISCHE zwarte rookwolk.
Oei. Wel zo snel mogelijk uitgezet maar de roetdeeltjes dwarrelden nog op het dak.
Nou durf ik hem nog niet opnieuw te starten. Waar kan dit aan liggen?
Heb eindelijk de tijd genomen om de TCV van de brandstofpomp te vervangen.
Samn met mijn lieve vriendinnetje Ginette is het ons gelukt in anderhalf uur.
Wij proberen te starten, geen verbetering. Doet het pas weer met remmenreiniger.
Dus zo zuur als een appel ruimen we alles weer op.
Maar heb nog een troef: de IDM. Boven op de pomp, maar alleen los te halen met dop 38.
Die had ik al eens een keer besteld, dus probeer ik de dop erop, veel te dik. Dus de slijptol erop en de dop wat slanker gemaakt.
Een hel dus om eraf te krijgen. De nieuwe erop ging wat makkelijker. Alleen om hem op de juiste positie weer terug t monteren is gissen.
Ik weet nog ongever hoe de stekker zat, een beetje gedraaid. Aangedraaid tot ik niet meer verder kon draaien e ik haal de dop eraf en het lijkt als de oude situatie. Dus weer proberen. Weer geen verschil. Dus de remmenreiniger maar weer.
Nu komt het:
Ginette start en slaat aan! Direct naar de 5000 toeren en een GIGANTISCHE zwarte rookwolk.
Oei. Wel zo snel mogelijk uitgezet maar de roetdeeltjes dwarrelden nog op het dak.
Nou durf ik hem nog niet opnieuw te starten. Waar kan dit aan liggen?
Famillia Guy
323F BG 1.6 DOHC 1991 Harbor Blue Metallic
121 DB 1.3 16v SOHC 1993 Clear White
323F BG 1.6 DOHC 1991 Harbor Blue Metallic
121 DB 1.3 16v SOHC 1993 Clear White
-
- Advanced
- Berichten: 1037
- Lid geworden op: di 06 sep, 2011 10:26 pm
- Auto: 323F 1.6 BJ 2001
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
- Contacteer:
Re: Jerry's Dieseltje
Door de remmen reiniger xd
Die ontvet je cilinders terwel je cilinders juist smering nodig hebben!
Die ontvet je cilinders terwel je cilinders juist smering nodig hebben!