Barreljan's Time Attack Turbo V6 - p.38 Grote revisie!
Moderators: Junior Administrator, Moderators, Bestuursleden
Forumregels
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
Forumregels
Dit forum is enkel bedoeld voor gebruikers met een Mazda 323F!
Geen 323F? Klik hier!
-
- Rookie
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 1:40 pm
- Auto: 323f BG 1.6
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 grote update!
respect voor al het werk wat erin zit mannen en zeker wat ook op facebook al gezegt is, het is geen catalogus auto dus alles zelf uitvinden en dan met 290pk
uit de bus komen dat kunnen er maar weinig, super gedaan!
ps, is voor mij ook weer leren voor de GTX strax.
uit de bus komen dat kunnen er maar weinig, super gedaan!
ps, is voor mij ook weer leren voor de GTX strax.
beter 1 mazda op de grond dan 10 door de lucht:P
-
- Novice
- Berichten: 740
- Lid geworden op: zo 13 jan, 2008 1:27 am
- Auto: 323f BA 1995
- SYC/ Wie is wie-topic: 0
- Contacteer:
Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 grote update!
super project om te lezen en te zien, dikke respect.
komt deze met japfest ook in actie op zandvoort?
komt deze met japfest ook in actie op zandvoort?
-
- Rookie
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 1:40 pm
- Auto: 323f BG 1.6
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 grote update!
ga daar maar vanuit
beter 1 mazda op de grond dan 10 door de lucht:P
-
- Rookie
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 1:40 pm
- Auto: 323f BG 1.6
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 grote update!
ga daar maar vanuit
beter 1 mazda op de grond dan 10 door de lucht:P
-
- Server Beheerder
- Berichten: 7243
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
- Auto: BA V6R
- SYC/ Wie is wie-topic: 78
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 grote update!
Hier nog even het onboard filmpje van de finale van Time Attack (25-05-2014) op Circuit Park Zandvoort.
Record tijd voor een 323F! Een super tijd neergezet van 2.06,62
.
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
Veel andere foto's heb ik niet helaas. Wie heeft er wat gemaakt van langs de kant?
.
Record tijd voor een 323F! Een super tijd neergezet van 2.06,62
.
[BBvideo 560,340][/BBvideo]
Veel andere foto's heb ik niet helaas. Wie heeft er wat gemaakt van langs de kant?
.
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm
T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
-
- Server Beheerder
- Berichten: 7243
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
- Auto: BA V6R
- SYC/ Wie is wie-topic: 78
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 Turbo update!
[img]http://got.pc-mania.nl/k1-conrods1.jpg[/img]
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm
T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
-
- Server Beheerder
- Berichten: 7243
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
- Auto: BA V6R
- SYC/ Wie is wie-topic: 78
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 Turbo update!
Oeps..
[album]3318[/album]
[album]3317[/album]
Mooi setje gesmede drijfstangen met ARP big-end bouten, lagers/lagerschalen set en ARP kopbouten
Nu de rest nog (zuigers enzo) en het schip met geld.
[album]3318[/album]
[album]3317[/album]
Mooi setje gesmede drijfstangen met ARP big-end bouten, lagers/lagerschalen set en ARP kopbouten
Nu de rest nog (zuigers enzo) en het schip met geld.
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm
T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
-
- Server Beheerder
- Berichten: 7243
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
- Auto: BA V6R
- SYC/ Wie is wie-topic: 78
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Barreljan's Time Attack V6 - p.37 Turbo update!
Right, de bestelling van de custom zuigers is er nog niet, dus tijd om de handen vies te maken. Ze gaat uit elkaar!
Alles nog samen en in elkaar geschroefd
Bumper eraf..
Raditor eraf, intercooler en oliekoeler eraf en nog wat
Na het demonteren van de inlaat heb ik een probleem kunnen vinden waarom ik overdruk in het carrter had en dus ook de oilcatchcan. Blijken dus ook lekke klepseals te zjin.
De olie die je ziet op de klep zelf (donkergrijs/groenige) hoort daar niet! De zwarte aanslag is normaal.
De Turbosmart wastegate, ziet er goed uit! Geen tekenen van slijtage of roest
Uitlaat kant van de turbo, ziet er ook goed uit
Inlaat kan van de turbo, ziet er ook goed en schoon uit. Op de gehele turbine geen speling te voelen
Even een plaatje tussendoor...
Daar gaat-ie
Lege motorruimte
En dan eindelijk op de motorsteun
Een wat lekkende krukas keering..
Wat spullen gedemonteerd..
Linker cilinderkop, netjes en schoon. Ook geen dikke donkerbruine aanslag of andere slijtages te zien
Rechter cilinderkop
Klaar om de nokkenassen en dergelijke te verwijderen en de koppen eraf te halen
Linkder cilinderkop gedemonteerd. Hier zijn we blij mee, het ziet er heel goed uit! Zeker na al die km's
idem
Linker cilinderkop, alle kleppen zien er goed uit. Zo hoort het!
Linker cilinderbank nog een keer, even met flitser
Rechter cilinderkop gedemonteerd
Whooops!! Cilinder 2 heeft een probleem...
Holy sh! Mother of all... wtf, cilinder 6 laat nog meer issues zien. Damn!
Rechter cilinderkop, alle kleppen zien er goed uit, wat vettig maar prima.
De kleppen van cilinder 6. Geen schade, geen butsen of krassen of iets wat we niet willen
Oliezeef/pickup en de carter plaat. Ziet er niet gek uit
De echte onderkant. Het onderblok is tweedelig namelijk.
De krukas helemaal bloot
Krukas lager oppervlakte, netjes! Geen krassen of vlekken/warmte tekenen.
Krukas lagers in het onderste deel, ook erg netjes. Blijkt maar weer; goede olie en regelmatig verversen is een must!
Maar eh.. wtf? Wacht even... Krom?
Nog meer, alles bij elkaar. Sodeju.. Maar positief blijven, de big-end lagers van de drijfstangen zijn ook erg netjes, geen problemen!
En waar ik geeindigd ben, eerste cilinderkop even in de ontvetter bak gehad met een borstel. Klaar voor vlakken
Alles nog samen en in elkaar geschroefd
Bumper eraf..
Raditor eraf, intercooler en oliekoeler eraf en nog wat
Na het demonteren van de inlaat heb ik een probleem kunnen vinden waarom ik overdruk in het carrter had en dus ook de oilcatchcan. Blijken dus ook lekke klepseals te zjin.
De olie die je ziet op de klep zelf (donkergrijs/groenige) hoort daar niet! De zwarte aanslag is normaal.
De Turbosmart wastegate, ziet er goed uit! Geen tekenen van slijtage of roest
Uitlaat kant van de turbo, ziet er ook goed uit
Inlaat kan van de turbo, ziet er ook goed en schoon uit. Op de gehele turbine geen speling te voelen
Even een plaatje tussendoor...
Daar gaat-ie
Lege motorruimte
En dan eindelijk op de motorsteun
Een wat lekkende krukas keering..
Wat spullen gedemonteerd..
Linker cilinderkop, netjes en schoon. Ook geen dikke donkerbruine aanslag of andere slijtages te zien
Rechter cilinderkop
Klaar om de nokkenassen en dergelijke te verwijderen en de koppen eraf te halen
Linkder cilinderkop gedemonteerd. Hier zijn we blij mee, het ziet er heel goed uit! Zeker na al die km's
idem
Linker cilinderkop, alle kleppen zien er goed uit. Zo hoort het!
Linker cilinderbank nog een keer, even met flitser
Rechter cilinderkop gedemonteerd
Whooops!! Cilinder 2 heeft een probleem...
Holy sh! Mother of all... wtf, cilinder 6 laat nog meer issues zien. Damn!
Rechter cilinderkop, alle kleppen zien er goed uit, wat vettig maar prima.
De kleppen van cilinder 6. Geen schade, geen butsen of krassen of iets wat we niet willen
Oliezeef/pickup en de carter plaat. Ziet er niet gek uit
De echte onderkant. Het onderblok is tweedelig namelijk.
De krukas helemaal bloot
Krukas lager oppervlakte, netjes! Geen krassen of vlekken/warmte tekenen.
Krukas lagers in het onderste deel, ook erg netjes. Blijkt maar weer; goede olie en regelmatig verversen is een must!
Maar eh.. wtf? Wacht even... Krom?
Nog meer, alles bij elkaar. Sodeju.. Maar positief blijven, de big-end lagers van de drijfstangen zijn ook erg netjes, geen problemen!
En waar ik geeindigd ben, eerste cilinderkop even in de ontvetter bak gehad met een borstel. Klaar voor vlakken
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm
T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
- richardr6
- Newbie
- Berichten: 85
- Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 10:57 pm
- Auto: 323F 2.0i V6
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Barreljan's Time Attack Turbo V6 - p.38 Grote revisie!
Behoorlijke "operatie"...
Mag ik vragen waar je de zuigers e.d. vandaan laat komen?
Mag ik vragen waar je de zuigers e.d. vandaan laat komen?
-
- Server Beheerder
- Berichten: 7243
- Lid geworden op: za 25 feb, 2006 12:29 pm
- Auto: BA V6R
- SYC/ Wie is wie-topic: 78
- Extra parameters: f=7
- Contacteer:
Re: Barreljan's Time Attack Turbo V6 - p.38 Grote revisie!
Uiteraard via de hofleverancier HPC Motorsport
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm
T3/T04E turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..